Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Commander Legends (CMR)
Zendikar Rising (ZNR)
Zendikar Rising Expeditions (ZNE)
Zendikar Rising Commander (ZNC)
Double Masters (2XM)
Core Set 2021 (M21)
Jumpstart (JMP)
Commander 2020 (C20)
Ikoria: Lair of Behemoths (IKO)
Theros Beyond Death (THB)
Throne of Eldraine (ELD)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Zendikar Rising.

Act of Treason

Serie: Magic Origins (ORI)

Rarity: Common Magic Origins Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Core Set 2020
 8
0,15
 -
0,40
Gatecrash
 8
0,15
 5
0,45
Jumpstart        
Khans of Tarkir
 8
0,15
 3
0,40
M10
 8
0,20
 1
0,50
M11
 8
0,15
 -
0,40
M12
 8
0,15
 1
0,40
M14
 8
0,15
 2
0,40
M19
 8
0,15
 -
0,30
Magic Origins
 8
0,15
 -
0,35
Masters 25
 8
0,15
 -
0,30
Ravnica Allegiance
 8
0,15
 1
0,30
Speed vs Cunning
 7
0,15    
Act of Treason | Magic Origins

 Op voorraad 

€ 0,15 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,35

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
15-9-2016 17:26:00

Bedankt voor de uitleg. Waar kan ik de magic regels beter leren?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
15-9-2016 16:35:00

"Dies" betekent exact hetzelfde als "is put into a graveyard from the battlefield" en triggert dus als het creature vanaf de battlefield naar een graveyard gaat (let op dat er staat "een graveyard" en niet per se "jouw graveyard" ). Als je een creature sacrificet, gaat hij ook dood, gaat hij ook van de battlefield naar een graveyard, dus gaat een dergelijke trigger af (ervanuitgaande dat het creature een +1/+1 counter heeft).

Hij gaat echter niet naar jouw graveyard maar naar die van je tegenstander omdat een creature altijd naar de graveyard van de owner gaat, maar zoals uit bovenstaande wellicht al blijkt, is dat niet relevant.

Hij komt vanuit de graveyard van je tegenstander weer terug bij jou op de battlefield (omdat hij terugkomt onder jouw control).

15-9-2016 15:44:00

Stel ik speel dit op een creature van de tegenstander. Ik heb zelf een Marchesa, the Black Rose op de battlefield. Ik val de tegenstander met het meeste leven aan. Daarna sacrifice ik de over genomen creature. Krijg ik hem dan weer onder mijn controle op de battlefield?

Met andere woorden gaat de overgenomen creaute naar mijn graveyard.. en waneer je iets sact telt dat dan als "dies"

2-6-2013 10:00:00

Act of Treason is ook afhankelijk van je tegenstander. Heat Shimmer kan gewoon je eigen beesten copyen.

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
1-6-2013 22:21:00

En leaves the battlefield triggers, zoals bij Reveillark en Thragtusk.

1-6-2013 17:29:00

En het feit dat ETB abilities triggeren is ook nogal belangrijk. Dat is moeilijk te negeren .

1-6-2013 16:38:00

En Heat Shimmer kan vijandelijke Legendary creatures killen! In ieder geval de komende twee maanden nog...

1-6-2013 15:52:00

Omdat dit een normaal effect is. Heat Shimmer is redelijk uniek dus een rare.

Overigen is de act echt niet altijd beter. Met Shimmer kan je ook een eigen beest kopieren en met twee aanvallen bijvoorbeeld.

1-6-2013 15:02:00

Waarom is dit nu een uncommon en Heat Shimmer een rare? Ik zit eens te kijken maar deze is toch beter dan de Shimmer (even de epische ETB-triggers negeren dan).

3-4-2013 20:19:00

Ja dat werkt. Het creature wordt een nieuw object als hij terugkomt uit exile door Cloudshift, dus gaat hij niet terug naar zijn vorige controller.

Premium lid Hans (30) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
3-4-2013 20:12:00

de meeste mensen kennen wel de Bazaar Trader combinatie met deze kaart, ik ben erg benieuwd of dat trucje ook werkt met deze + Cloudshift?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
4-2-2013 15:19:00

Het blijft dezelfde permanent en hij blijft op de battlefield dus in principe blijven ze er allemaal op liggen. Dat geldt zelfs voor equipments. (Alleen blijft je tegenstander de controller van de aura's en equipments.)


(De uitzondering zijn aura's met "Enchant creature you control". Die zijn dan niet meer een legale permanent ge-attached, dus die vallen er wel vanaf.)

Premium lid Ruud (0) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
4-2-2013 15:14:00

Hallo,

Als je met deze een creature overneemt met enchantments, blijven die dan liggen of gaan die dan direct af?

Alvast bedankt!

Groeten Ruud

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
29-11-2012 9:55:00

Hij of Zij krijgt het creature dan inderdaad getapt terug.

29-11-2012 9:43:00

Als je met het geleende creature aangevallen hebt, krijgt de owner van het creature hem dan aan het eind van de beurt getapt terug? (er van uitgaande dat het creature geen vigilance heeft en de aanval overleeft heeft)

Oracle

Sorcery 

Gain control of target creature until end of turn. Untap that creature. It gains haste until end of turn. (It can attack and T this turn.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/13/2018
Act of Treason can target any creature, even one that’s untapped or one you already control.

7/13/2018
Gaining control of a creature doesn’t cause you to gain control of any Auras or Equipment attached to it.

Decktips

Nickname # Foil
Jaffeth (7) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Official Rules Advisor Johan (62) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 2 0
* Dit is het aanbod van Act of Treason uit Magic Origins. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.