Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Atarka’s Command

Serie: Dragons of Tarkir (DTK)

Rarity: Rare Dragons of Tarkir Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Dragons of Tarkir
 -
2,50
 -
9,95
Atarka’s Command | Dragons of Tarkir

Prijs:

€ 2,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 9,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Tom (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-10-2015 16:12:00

Lekker dat ik nog ff die playset incl foil heb gehaald!

12-4-2015 23:38:00

I'd hate to say "I told you so"...

No I don't.

23-3-2015 19:39:00

Ik vond het een fijne kaart, ja de 3 schade en de p/t boost heb ik meeste gebruikt maar ook de extra land heb ik paar maal gebruikt in early game zeker. Ik denk dat zeker als ik playset zou hebben die ook vaak zou gebruiken.

23-3-2015 19:09:00

Het is echt een aggro kaart, en ik denk dat z'n 3 schade en +1/+1 modi het meest gebruikt zullen worden.
Ik denk ook niet dat ze met deze kaart, kaartvoordeel voor ogen hadden, maar gewoon schades, schades en nog meer schades. Oh, en nog wat extra's om het op te vullen. =p
Zo komt deze command in ieder geval op mij over. =)

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-3-2015 17:06:00

Persoonlijk vind ik dit de slechtste command van de vijf. Dit wil niet zeggen dat de kaart ook daadwerkelijk slecht is. Atarka's Command is alleen goed als je daadwerkelijk 'ahead' bent, ben je dat niet, dan ga je ook niets hebben aan een Skullcrack. De ramp optie is so/so, gezien het je een kaart kost. -- De kaart heeft ook geen mogelijkheid om een 2v1 te creëren, dat terwijl de andere Commands die optie wel hebben. Ik mis de "versatility" .

23-3-2015 16:36:00

hier

Relevante stukje:

"The card can obviously find an easy home in Modern, where it can play multiple roles in Burn and Zoo decks, but it should also shine in Standard. Imagine for a moment playing with your Standard deck against a draw where your opponent opens on Monastery Swiftspear, follows up with Dragon Fodder and Hordeling Outburst on the next two turns. On turn four, the opponent dashes in Zurgo Bellstriker and plays Atarka's Command. How dead are you exactly?"

In de volgorde waarin ze op de kaart staan:

- Lifegain is voor aggro toch lastig mee om te gaan, deze spreekt voor zich als je het goed timed.
- Instant Lava Spike is ook altijd een leuk effectje, waar je dat ook aan toevoegd.
- Het land komt niet getapt in het spel, deze kan je dus gelijk gebruiken!
- Leuke creature boost die zowel offensief als defensief goed te gebruiken is.

En je kan ze natuurlijk combineren, tegelijkertijd Lava Spike op je tegenstander én alles wat je hebt boosten schopt toch best hard. Als hij met ongein komt van "prevent all damage, you gain X life" o.i.d. kan je dat voorkomen en toch nog 1 mana openhouden voor een ander geintje (als je een landje in je hand hebt).

23-3-2015 16:04:00

In welke situatie zou deze nou echt goed zijn dan?

18-3-2015 17:16:00

Toch 1 van de betere kaarten uit de set, imo. Gaat nog best wel wat potten breken denk ik.

Oracle

Instant 

Choose two -
- Your opponents can't gain life this turn.
- Atarka's Command deals 3 damage to each opponent.
- You may put a land card from your hand onto the battlefield.
- Creatures you control get +1/+1 and gain reach until end of turn.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

2/25/2015
The first mode won’t affect life that was gained earlier in the turn.

2/25/2015
If you choose the third mode and put a land card onto the battlefield, that doesn’t count as playing a land. For example, you can both play a land and put a land onto the battlefield this way during your turn.

2/25/2015
You choose the two modes as you cast the spell. You must choose two different modes. Once modes are chosen, they can’t be changed.

2/25/2015
You can choose a mode only if you can choose legal targets for that mode. Ignore the targeting requirements for modes that aren’t chosen. For example, you can cast Ojutai’s Command without targeting a creature spell provided you don’t choose the third mode.

2/25/2015
As the spell resolves, follow the instructions of the modes you chose in the order they are printed on the card. For example, if you chose the second and fourth modes of Ojutai’s Command, you would gain 4 life and then draw a card. (The order won’t matter in most cases.)

2/25/2015
If a Command is copied, the effect that creates the copy will usually allow you to choose new targets for the copy, but you can’t choose new modes.

2/25/2015
If all targets for the chosen modes become illegal before the Command resolves, the spell won’t resolve and none of its effects will happen. If at least one target is still legal, the spell will resolve but will have no effect on any illegal targets.

Decktips