Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Stifle

Serie: Conspiracy (CNS)

Rarity: Rare Conspiracy Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Amonkhet Invocations
 -
49,95    
Conspiracy
 -
7,95
 -
19,95
Judge Gift
 -
34,95    
Scourge
 -
14,95
 -
149,95
Stifle | Conspiracy

Prijs:

€ 7,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 19,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
17-3-2012 13:30:00

Dus suspend kan wel dan... Het verwijderen van een timecounter?

17-3-2012 11:23:00

Nee. Dredge is geen activated of triggered ability, maar een static ability (de dredge ability heeft geen cost-effect en begint ook niet met 'when, whenever of at'. Een static is een ability die altijd 'aan' staat, die niet uitgezet kan worden).

17-3-2012 11:14:00

Kan je eigenlijk dredge-abilities stiflen in de GY?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-1-2012 15:34:00

Als je de activated ability van Stoneforge Mystic activeert en die resolvet, mag je een equipment vanuit je hand op de battlefield leggen. Als die ability niet doorgaat (omdat hij gecountered wordt), blijft die equipment dus in je hand.

Let wel dat je pas tijdens het resolven kiest welke equipment je in het spel legt. Op het moment dat je Stiflet, weet je in principe dus NIET welke equipment dat gaat worden (alhoewel het wel vaak voor de hand zal liggen... ). Als je wacht totdat je tegenstander dat laat zien, dan is de ability al aan het resolven en kun je dus niet meer reageren. (Want halverwege het resolven van iets krijgt niemand priority.)

Van Batterskull: Dat zijn beide activated abilities. Dus die kun je inderdaad Stiflen.

Een activated ability herken je aan de schrijfwijze COST: EFFECT, dus even die dubbele punt opzoeken... (maar dat kan evt. in reminder text of soms in de comprehensive rule zijn).

Aan die ": Return ..." is dus makkelijk te zien dat het een activated ability is. Voor Equip moet je ofwel een kaart met reminder text ofwel de comprehensive rule erbij pakken, maar dan blijkt het inderdaad ook een activated ability te zijn.

"Equip [cost]" betekent namelijk "[Cost]: Attach this permanent to target creature you control. Activate this ability only any time you could cast a sorcery."

16-1-2012 15:33:00

Om kort antwoord te geven: nee, ja en ja.

Toelichting op de nee: De activated ability van Stoneforge Mystic gaat op de stack, niet het put into play effect zelf. Als de ability wordt geStifled blijft de equipment dus gewoon in de hand. Wat dat betreft is het slimmer om de ETB ability te Stiflen om ervoor te zorgen dat hij geen equipment op mag zoeken (want dat is een triggered ability en mag dus geStifled worden)

En Erwin was me net voor.

16-1-2012 15:30:00

Vraag 1: Dat werkt niet zoals jij beschrijft. Je hebt bij SFM 2 momenten om te stiflen. Wanneer hij in het spel komt, en zijn triggered ability op de stack gaat, en wanneer je zijn activated ability gebruikt. Stifle je de triggered ability, dan zal hij nooit een equipment mogen zoeken. Stifle je de activated ability, dan mag hij die keer geen equipment in het spel leggen.

Vraag 2: Correct.

16-1-2012 15:17:00

Op het moment dat een equipment into play komt met Stoneforge Mystic en je stiflet die activated ability, gaat die equipment dan naar de graveyard?

Kun je ook equip abilities en return to hand manacost van pakweg Batterskull hiermee counteren?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-11-2011 00:05:00

De stack ziet er dan zo uit:


---TOP
Stifle
trigger van Phyrexian Dreadnought
---BOTTOM


Wat je bijvoorbeeld kunt doen, is op Stifle reageren met een willekeurige activated ability (maar géén mana ability) en vervolgens zelf daarop reageren met Misdirection om daarmee de target van Stifle te veranderen naar die willekeurige activated ability. Degene die een spell gecast heeft of een ability geactiveerd, krijgt namelijk daarna als eerste weer priority. De stack ziet er dan zo uit:


---TOP
Misdirection
willekeurige activated ability
Stifle
trigger van Phyrexian Dreadnought
---BOTTOM


Misdirection resolvet dan als eerste en verandert de target van Stifle naar die willekeurige activated ability. Vervolgens resolvet die willekeurige activated ability (omdat hij boven Stifle op de stack ligt en dus eerder resolvet). Daarna fizzlet Stifle omdat, als die willekeurige activated ability ge-resolved is, hij van de stack verdwenen is en Stifle dus geen enkel legal target meer heeft. En tenslotte resolvet de trigger van Phyrexian Dreadnought normaal.

18-11-2011 22:30:00

als je een ander legal target ervoor hebt mag dat

18-11-2011 21:58:00

mijn tegenstander speelt een Stifle op zijn Phyrexian Dreadnought mag ik deze dan Misdirectionen op één of andere manier?
hulp plzz

9-11-2011 21:03:00

Het komt er op neer wie als eerst een blauwe mana kan maken wint.

9-11-2011 16:52:00

als beide een fetch land voor blauw hebben liggen en een stifle op hand dan is de eerste die begint met fetchen de sjaak.
Want stel de tegenstander begint met fetchen dan reageer je daar op door zelf te fetchen (hij betaalt dus wel de cost al: 1 leven + sac landje). Jouw abbility ging als laatst op de stack dus gaat als eerste af... Vervolgens ben je weer op hetzelfde punt als daarvoor behalve dat jij nu wel een landje in het spel hebt en die van de tegenstander nog altijd niet. Op dat moment speel je dus je stifle en mag hij geen landje zoeken.
Uiteraard als jij begint met fetchen in deze situatie zijn de rollen omgekeerd.

9-11-2011 16:33:00

stel jij hebt een fetch land en je tegenstander ook hij fetcht zijn land en jij hebt een stifle in je hand en wil die spelen dus fetch je ook je land en speel je een stifle op zijn fetch land waardoor die niet fetcht maar je tegenstander wil dit ook doen hoe gaat dat dan in zijn werk.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-7-2011 11:44:00

Even een kleine aanvulling: Als je een ability activeert, dan gaat die op de stack. Het enige dat er inderdaad gebeurt als je een ability countert, is dat die ability weer van de stack verdwijnt.

29-7-2011 11:25:00

Daar gebeurt helemaal niets mee. Stifle countered alleen de ability, de bron van de ability wordt volledig met rust gelaten.

Als je een equip ability countered blijft het equipment dus gewoon liggen waar hij ligt.

Oracle

Instant 

Counter target activated or triggered ability. (Mana abilities can't be targeted.)

NederMagic FAQ

Vraag: Wat kan Stifle nu eigenlijk counteren?
Antwoord: Triggered abilities beginnen altijd met When, Whenever of At. Activated abilties hebben altijd een [cost]:[effect] notatie. Zie je dat, dan kun je het counteren.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
An activated ability has a “Cost: Effect” format. Look for the colon. A triggered ability starts with “when”, “whenever”, or “at”.

10/4/2004
Turn-based actions and special actions like the normal card draw, combat damage, or turning a face-down creature face up can’t be targeted.

10/4/2004
It can target delayed triggered abilities. For example, a card that says “Whenever a player cycles a card, you may exile target creature. If you do, return that creature to the battlefield at the beginning of the end step.” triggers when a player cycles a card and creates a delayed trigger that happens at the beginning of the end step. You can choose to target the “at the beginning of the end step” trigger when it is placed on the stack at end of turn.

Decktips