Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Oppressive Rays

Serie: Journey into Nyx (JOU)

Rarity: Common Journey into Nyx Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Journey into Nyx
 8
0,15
 2
0,40
M15
 -
0,15
 2
0,40
Oppressive Rays | Journey into Nyx

 Op voorraad 

€ 0,15 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,40 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
13-5-2014 15:44:00

6x Oppressive Rays, stel je voor op één creature. Dat doet me denken aan dit hier

13-5-2014 13:34:00

full JOU kan ook, maar dat was niet de prerelease maar misschien dat hij speelde met gewonnen pakjes?

13-5-2014 12:52:00

Op een pre release 6 dezelfde comens krijgen si wel heel rare hoor.

helemaal aangezien je maar 3 Boosters journy had.

13-5-2014 11:47:00

6 stuks is niet raar op drafts hoor. Daar gaat de "Max 4 dezelfde kaarten regel" niet op.

13-5-2014 11:43:00

6 stuks, toe maar..

13-5-2014 11:24:00

Ik heb deze in de prerelease uitgebreid gespeeld -6 stuks in een monowit 40 kaarten deck- en hij is super. Wat hieronder gezegd wordt over late game klopt, maar juist door deze kaart bereikten we nooit late game.

13-5-2014 10:00:00

Zelf gebruikt in draft, alleen nut als je erg agro speelt en zo blockers weghaalt, maar mid-late game useless

12-5-2014 22:33:00

Ja, want mana abilities zijn ook gewoon activated abilities (of triggers, zie hieronder). Anders had er iets in de trent van "unless they are mana abilities" moeten staan.

605.1. Some activated abilities and some triggered abilities are mana abilities, which are subject to special rules. Only abilities that meet either of the following two sets of criteria are mana abilities, regardless of what other effects they may generate or what timing restrictions (such as -Activate this ability only any time you could cast an instant) they may have.

605.1a An activated ability is a mana ability if it meets three criteria: it doesn‘t have a target, it could put mana into a player‘s mana pool when it resolves, and it‘s not a loyalty ability. (See rule 606, -Loyalty Abilities.)

605.1b A triggered ability without a target that triggers from activating a mana ability and could put mana into a player‘s mana pool when it resolves is a mana ability.

Een Llanowar Elves met dit enchantment er op doet dus vrij weinig meer (tenzij je betaalt, maar ik zou niet weten waarom je dat zou doen).

12-5-2014 22:29:00

Ik was op magic online aan het spelen... En daar leek het alsof deze mana abilities stopt... Klopt dat?

2-5-2014 17:10:00

Goede kaart begin- en midgame, dode kaart late game.

2-5-2014 14:14:00

Best wel ziek goed, zolang je tegenstander maar geen bestow-voltron -achtig deck speelt

2-5-2014 12:04:00

Hoe speelde deze in de prerelease? Ben benieuwd

Oracle

Enchantment - Aura 

Enchant creature
Enchanted creature can't attack or block unless its controller pays 3.
Activated abilities of enchanted creature cost 3 more to activate.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/18/2014
The enchanted creature’s controller can choose to not attack or block with it even if it must attack or block if able. Players can’t be forced to pay a cost to attack or block.

7/18/2014
Activated abilities are written in the form “Cost: Effect.” Some keywords are activated abilities and will have colons in their reminder texts. Static and triggered abilities are unaffected by Oppressive Rays.

Decktips