Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Launch the Fleet

Serie: Journey into Nyx (JOU)

Rarity: Rare Journey into Nyx Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Journey into Nyx
 -
0,75
 -
2,50
Launch the Fleet | Journey into Nyx

Prijs:

€ 0,75

Uitverkocht

FOIL 

€ 2,50

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
15-2-2015 15:09:00

Nee.

Er komen pas tokens in het spel als je een aanval declared. Zodra je dat mag doen is de trigger van de counters al geresolved

Arjan (16) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-2-2015 14:47:00

Stel:

Ik wil aanvallen en heb liggen:
2 Fabled Hero en 1 Phalanx Leader Ik kast deze kaart -> Launch the Fleet. Krijg ik dan en 3 tokens maar ook nog op elk token en creature een +1+1 counter van Phalanx leader??

Thanx alvast,

Groet Arjan

10-9-2014 10:40:00

Jazeker.

Stel je valt aan met 5 creatures, waarvan 2 Signal Pests en je hebt deze gecast deze op alle vijf de creatures waarmee je gaat aanvallen dan hebben de Signal Pests twee triggered abilities die afgaan wanneer je aanvalt. Omdat jij de controller bent van beide triggers mag je ze zo stacken als je wilt. Door eerst de Battle cry trigger op de stack te gooien en daarna die van Launch the Fleet krijg je het volgende:

----TOP-----
Launch the Fleet trigger
Launch the Fleet trigger
Launch the Fleet trigger
Launch the Fleet trigger
Launch the Fleet trigger
Battle Cry trigger
Battle Cry trigger
-----BOTTOM

Je krijgt dus eerst 5 tokens en daarna krijgen al je niet Signal Pest creatures die aanvallen +2/+0 en je Signal Pests krijgen beide +1/+0.

De Battle cry trigger kijkt tijdens het resolven welke creatures aanvallen en geeft die een bonus, ongeacht of er na het declaren nog meer creatures op de battlefield zijn gekomen die aanvallen voordat de trigger afgaat.

10-9-2014 10:31:00

Kun je dit stacken met battlecry zodat de tokens ook nog +1 +0 krijgen?

23-5-2014 14:21:00

Ik ga deze maar eens proberen in Boros Control met Assemble the Legion en Purphoros, God of the Forge.

9-5-2014 06:03:00

Dat klopt. Ieder target voegt toe aan de cost, en Battlefield Thaumaturge geeft voor ieder target extra korting. Al zou je 999 creatures targeten met Strive, dan zou het je nog steeds maar kosten met Battlefield Thaumaturge ernaast.

Die regel die jij noemt geeft aan dat de mana cost van Launch the Fleet onveranderd blijft, ongeacht hoeveel je betaalt om hem te casten. De mana cost is enkel wat er rechtsbovenin staat, en de converted mana cost is het aantal mana in die mana cost.

Een Launch the Fleet met 5 targets kost om te casten (minder met thaumaturge), maar zijn mana cost is nog steeds , en zijn converted mana cost is nog steeds 1.

9-5-2014 01:02:00

Stel ik heb 3 beestjes liggen en een Battlefield Thaumaturge ik speel deze op 1 beestje is het dan zo dat de andere twee gratis getarget kunnen worden?

Ik snap die text namelijk niet helemaal

The mana cost and converted mana cost of strive spells donâ'™t change no matter how many targets they have. Strive abilities affect only what you pay.

3-5-2014 20:05:00

Als je deze bijvoorbeeld met Quicken speelt in je tegenstanders beurt op zijn Squire en hij valt er mee aan dan krijgt hij de 1/1 soldier token

3-5-2014 18:09:00

als je dit tijdens de tegenstanders beurt doet, wie is dan de eigenaar van de tokens?

Oracle

Sorcery 

Strive - This spell costs 1 more to cast for each target beyond the first.
Until end of turn, any number of target creatures each gain "Whenever this creature attacks, create a 1/1 white Soldier creature token that's tapped and attacking."

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

4/26/2014
You declare which player or planeswalker each token is attacking as you put it onto the battlefield. It doesn’t have to be the same player or planeswalker the original creature is attacking.

4/26/2014
Although the tokens are attacking, they were never declared as attacking creatures (for purposes of abilities that trigger whenever a creature attacks, for example).

4/26/2014
You choose how many targets each spell with a strive ability has and what those targets are as you cast it. It’s legal to cast such a spell with no targets, although this is rarely a good idea. You can’t choose the same target more than once for a single strive spell.

4/26/2014
The mana cost and converted mana cost of strive spells don’t change no matter how many targets they have. Strive abilities affect only what you pay.

4/26/2014
If all of the spell’s targets are illegal when the spell tries to resolve, it won’t resolve and none of its effects will happen. If one or more of its targets are legal when it tries to resolve, the spell will resolve and affect only those legal targets. It will have no effect on any illegal targets.

4/26/2014
If such a spell is copied, and the effect that copies the spell allows a player to choose new targets for the copy, the number of targets can’t be changed. The player may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, the player can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).

4/26/2014
If a spell or ability allows you to cast a strive spell without paying its mana cost, you must pay the additional costs for any targets beyond the first.

Decktips