De winkel is momenteel gesloten. Zie topic.

Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Time Spiral Remastered (TSR)
Kaldheim (KHM)
Kaldheim Commander (KHC)
Commander Legends (CMR)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

True-Name Nemesis

Serie: Commander 2013 (C13)

Rarity: Rare Commander 2013 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Battlebond
 -
9,95
 -
99,95
Commander 2013
 3
11,95    
Time Spiral Remastered
 -
9,95
 -
0,01
True-Name Nemesis | Commander 2013

 Op voorraad 

€ 11,95 (3x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-5-2021 3:08:00

Nee, daar is deze (en Progenitus bijv.) niet tegen bestand. Een effect dat 'destroy' zegt wil een permanent van de battlefield naar de graveyard sturen. Dat is dus inderdaad iets anders dan dat hij damage zou krijgen.

Verder targetten WoG en de Magus niet, dus ook daar doet Protection niets tegen.

(En toch nog een post mogen plaatsen na de 28e!)

29-5-2021 0:30:00

Is deze veilig voor Magus of the Disk of Wrath of God? Met andere woorden is destroy een vorm van damage? Ik weet dat je bij protection moet denken aan damage/enchant/block/target: DEBT.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-3-2018 15:16:00

Wellicht ten overvloede:

Het gaat er NIET om of er "choose" staat of niet.

Het gaat er om of er wel of geen "target" staat. Of er dan nog "choose" bij staat of niet, is niet relevant.

13-3-2018 14:55:00

Klopt, maar Ashling, the Extinguisher is een speciaal geval. Die zegt namelijk 'choose *target* creature', dus zit je nog steeds vast aan alle restricties die aan targeten zitten.

Als Ashling gewoon 'choose a creature' had gezegd had protection inderdaad niet geholpen.

Premium lid Soga (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-3-2018 14:36:00

''Nee, want je target daar het creature mee''

kiezen is toch niet hetzelfde als targetten of is mij dat verkeerd uitgelegd ?

ik meende dat kiezen/choose om hexproof e.d. heen kan ?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-7-2016 20:08:00

Nee, want je target daar het creature mee.

22-7-2016 19:34:00

kan Ashling, the Extinguisher de true name dood maken...

Premium lid Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-7-2016 16:52:00

Gooi een Lure op je Engulfing Slagwurm

21-7-2016 16:01:00

en wat kan (mono) groen er tegen doen wanneer dit beestje opgepompt is door 2 lords?

21-7-2016 12:31:00

En Terminus, Counterspell, Force of Will, of je tegenstander doodmaken voordat de kaart jou dood maakt. Legacy en Vintage zijn de enige toernooiformaten waar je hem mag spelen, en daar zwaaien Storm en Miracles nog altijd de Scepter of Dominance

20-7-2016 22:31:00

Zealous PersecutionSupreme Verdict Council’s Judgment werken er tegen

20-7-2016 19:58:00

3 mana, en 3/1. Een Night of Souls’ Betrayal hebben liggen is al genoeg. Het is ontegenzeggelijk een HEEL sterk beest, en het feit dat het een Merfolk is helpt absoluut mee, maar hij is niet onverslaanbaar.

20-7-2016 19:42:00

is deze kaart niet te sterk... waarom moest dit een merfolk zijn?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-7-2016 18:52:00

Het hoeft niet per se een global effect te zijn, als het maar iets is dat geen last heeft van de protection.

Als je tegenstander als enige creature True-Name Nemesis heeft liggen, dan werkt een Diabolic Edict bijvoorbeeld ook, omdat je daarmee je tegenstander target en niet True-Name Nemesis en omdat protection niet werkt tegen sacrificen.

20-7-2016 18:48:00

Niet met planeswalkers, aangezien jij die ook controlled. Buiten dat alleen boardwipes die geen schade doen inderdaad.

Oracle

Creature - Merfolk Rogue 3 / 1

As True-Name Nemesis enters the battlefield, choose a player.
True-Name Nemesis has protection from the chosen player. (This creature can't be blocked, targeted, dealt damage, or enchanted by anything controlled by that player.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/17/2013
Protection from a player is a new variant of the protection ability. It means the following: - True-Name Nemesis can’t be the target of spells or abilities controlled by the chosen player. - True-Name Nemesis can’t be enchanted by Auras or equipped by Equipment controlled by the chosen player. (The same is true for Fortifications controlled by the chosen player, if True-Name Nemesis becomes a land.) - True-Name Nemesis can’t be blocked by creatures controlled by the chosen player. - All damage that would be dealt to True-Name Nemesis by sources controlled by the chosen player is prevented. (The same is true for sources owned by the chosen player that don’t have controllers.)

Decktips