Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Echo Mage

Serie: Commander 2013 (C13)

Rarity: Rare Commander 2013 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2013
 2
0,40    
Rise of the Eldrazi
 -
0,40
 -
2,50
Echo Mage | Commander 2013

 Op voorraad 

€ 0,40 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-4-2012 04:49:00

Ben bang dat Echo Mage dan al lang en breed dood is. Niemand gunt jouw 6 beurten. Niemand niet. (Protection e.d daargelaten.)

12-3-2012 10:10:00

en dan gooi je na deze op lvl 4 te hebben een Time Stretch

2-3-2012 16:48:00

Nou jij!
Ik niet.

Premium lid Fer (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-3-2012 16:17:00

wie ziet deze mage en denkt dan aan hier hem

15-12-2011 23:45:00

Overkill over 9000? Ten eerste is 1 actieve Cronologist in principe toch wel genoeg om mee te winnen, om er dan 4 te hebben (die je allemaal apart moet levelen, want counters kopieer je niet mee) is beetje manaverpsilling gok ik. Als de tegenstander dan weer aan de beurt is speelt ie een WoG.

15-12-2011 19:40:00

vooral leuk met een Cackling counterpart op een Lighthouse Chronologist.

7-11-2011 13:24:00

Correct! Als de originele spell gekickt is, is jouw kopie dat ook. Als hij niet gekickt is, is jouw kopie ook niet gekickt en mag je ook niet de kicker cost betalen.
Dat komt omdat de Mage spells kopieert, je cast ze niet zelf. Als er iets had gestaan zoals bij Isochron Scepter (you may cast the copy without paying its mana cost), dan had je wél de kicker mogen betalen. Maar helaas, je kunt alleen een kopie van een instant of sorcery kaart casten, een spell op de stack kun je niet nogmaals casten, alleen kopieren.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-11-2011 08:04:00

Je kopieert het feit mee of de spell gekicked is of niet.

7-11-2011 07:45:00

kicker kan niet, je CAST de spel namelijk niet...

Oh, en Flashback kan wel gekopieerd worden, aangezien hij op de stack gewoon hetzelfde is als elke andere spell.

Kopieert ie de kicker mee?

7-9-2011 08:23:00

Ik denk dat hij denkt dat je spells met Flashback niet kan copien omdat je ze via een alternatieve manier speelt, dus cast je ze niet. Of zo iets dergelijks, maarja, dat klopt dus niet.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-9-2011 08:16:00

Uitzondering ten opzichte van wat?

6-9-2011 17:17:00

Reageer je nou op iets heel ouds of is dit een vraag over de kaart? Ik snap het niet echt.
Maar misschien geeft dit antwoord:
Een kaart die word gespeeld met flashback mag je net zo goed kopiëren

6-9-2011 17:14:00

Met uitzondering van kaarten met flashback i assume?

Oracle

Creature - Human Wizard 2 / 3

Level up 1U (1U: Put a level counter on this. Level up only as a sorcery.)
LEVEL 2-3
2/4
UU, T: Copy target instant or sorcery spell. You may choose new targets for the copy.
LEVEL 4+
2/5
UU, T: Copy target instant or sorcery spell twice. You may choose new targets for the copies.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/15/2010
The abilities a leveler grants to itself don’t overwrite any other abilities it may have. In particular, they don’t overwrite the creature’s level up ability; it always has that.

6/15/2010
Effects that set a leveler’s power or toughness to a specific value, including the effects from a level symbol’s ability, apply in timestamp order. The timestamp of each level symbol’s ability is the same as the timestamp of the leveler itself, regardless of when the most recent level counter was put on it.

6/15/2010
Effects that modify a leveler’s power or toughness, such as the effects of Giant Growth or Glorious Anthem, will apply to it no matter when they started to take effect. The same is true for counters that change the creature’s power or toughness (such as +1/+1 counters) and effects that switch its power and toughness.

6/15/2010
If another creature becomes a copy of a leveler, all of the leveler’s printed abilities - including those represented by level symbols - are copied. The current characteristics of the leveler, and the number of level counters on it, are not. The abilities, power, and toughness of the copy will be determined based on how many level counters are on the copy.

6/15/2010
A creature’s level is based on how many level counters it has on it, not how many times its level up ability has been activated or has resolved. If a leveler gets level counters due to some other effect (such as Clockspinning) or loses level counters for some reason (such as Vampire Hexmage), its level is changed accordingly.

6/15/2010
Echo Mage’s last two activated abilities can target (and copy) any instant or sorcery spell, not just one with targets. It doesn’t matter who controls it.

6/15/2010
When either ability resolves, it creates a copy (or two) of a spell. The copies are created on the stack, so they’re not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell won’t trigger. Each copy will then resolve like a normal spell, after players get a chance to cast spells and activate abilities. Each copy resolves before the original spell does.

6/15/2010
Each copy will have the same targets as the spell it’s copying unless you choose new ones. You may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, you can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).

6/15/2010
If you activate Echo Mage’s last ability to copy a spell twice, you may choose new targets for each copy independently. They don’t have to have the same targets as one another. Be sure to specify which of the copies will resolve first.

6/15/2010
If the spell the ability copies is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), each copy will have the same mode as the original spell. You can’t choose a different one.

6/15/2010
If the spell the ability copies has an X whose value was determined as it was cast (like Earthquake does), each copy has the same value of X as the original spell.

6/15/2010
You can’t choose to pay any additional costs for a copy. However, effects based on any additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for each copy too.

6/15/2010
If a copy says that it affects “you,” it affects the controller of that copy, not the controller of the original spell. Similarly, if a copy says that it affects an “opponent,” it affects an opponent of that copy’s controller, not an opponent of the original spell’s controller.

Decktips