Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Berserk

Serie: Alpha (LEA)

Rarity: Uncommon Alpha Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Alpha
 -
174,95    
Beta
 -
174,95    
Conspiracy Take the Crown
 -
19,95
 -
29,95
FtV Exiled
 -
29,95    
Alle FtV zijn speciale foils.
Unlimited
 -
69,95    
NM
Berserk | Alpha

Prijs:

€ 174,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
16-5-2017 19:53:00

Uit de posts van Tom maak ik op dat hij na declare blockers wil bluffen. Dit doet hij door een tijdje na te denken. Dit lijkt te suggereren dat hij priority afgeeft. Maakt de verdediger hier geen gebruik van, dan wil hij alsnog priority claimen en Berserk spelen.

Door de fasen van het spel niet hardop te benoemen ontstaat er een grijs gebied tussen correct spel en cheaten in. Ik denk dat Tom's vraag daarover gaat.

Tom (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-5-2017 19:46:00

mijn verhaal ging over bluffen, dreigen dat je een Terror gaat spelen terwijl je hem niet eens in je hand hebt.

En hoe je zonder expliciet de steps en phases op te noemen (dus niet letterlijk: "ok nu damage step" te zeggen, want dat verpest mijn bluffs) toch duidelijkheid hebt over waar je bent in de turn.
En dat de aanvallende speler dus echt een keuze moet maken met enig risico en niet mij af te wachten om daarna een compleet veilige Berserk te spelen als hij echt 100% zeker weet dat ik geen Terror heb.

Je kunt natuurlijk altijd reageren op een instant, maar je kunt niet reageren op het niet-spelen van een instant snap je?

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-5-2017 19:06:00

Het is heel simpel. Als de actieve speler in een stap of fase besluit niets meer te willen doen, dan geef je daarmee aan dat je door wil gaan naar de volgende stap of fase en geef je prioriteit aan je tegenstander. Wanneer je tegenstander ook besluit om niets te willen doen, dan zijn jullie het vanaf dat moment met elkaar eens dat het tijd is om naar de volgende stap of fase te gaan.
(Het kan dus nooit voor komen dat je als aanvallende speler in een van de combat steps definitief het laatste woord hebt, je tegenstander kan altijd op dingen reageren, omdat hij nog prioriteit gaat krijgen.)

Mocht je tegenstander wél iets gaan doen. Dan is er verandering in het spel geweest en komt er nog een rondje prioriteit om te kijken of er nu mensen zijn die nog iets willen doen.

Hieruit kun je concluderen dat je ook als verdedigende speler nooit definitief het laatste woord hebt.

Kortom: op het moment dat je tegenstander niet blockt, dan staat die keuze vast. Als jij aangeeft niets te doen en je tegenstander ook niet, dan gaat het spel verder naar de volgende stap. Besluit jij dat je een Berserk wil casten, dan kan je tegenstander reageren met een Terror wanneer hij prioriteit krijgt (in principe na het casten van de Berserk ).

Er bestaat in deze GEEN mogelijkheid om Berserk sneaky te casten zodat je tegenstander niet meer kan reageren. Jezelf beroepen op het feit dat hij voordat jij Berserk had gecast had gezegd dat hij niks wilde doen is hierin geen optie. Telkens als er iets gebeurt krijgt iedereen om de beurt kans om daar iets op te gaan doen.

Tom (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-5-2017 18:42:00

graag!
en ja, we spelen Oldschool 93/94 want dat is supervet (hier plug voor aankomend toernooi)

16-5-2017 17:58:00

Leuke vraag voor een judge ! Want jouw scenario kan zich gemakkelijk voordoen in de praktijk.

Tom (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-5-2017 17:49:00

zo'n scenario zou wel eens voor kunnen komen toch?

2 Erhnam Djinn vallen speler aan die 10 levens heeft en 2mana open heeft gehouden om te bluffen dat ie een Terror heeft...
hij zegt: no blocks.

Je kunt dan namelijk als aanvallende speler denken: ik zet hem wel gewoon op 2 levens want ik ben bang dat ik negatief 2-for-1 ga tegen zijn Terror als ik mijn Berserk nu speel.

Maar hij had geen Terror, het was bluf. hij laat ze ook echt 8 dmg doen, maar aanvallende speler denkt nu ooohh.. echt? nou DAN Berserk ik.
ik vind bluffen altijd heel leuk namelijk
maar moet even een goede manier hebben om niet in dit soort vervelende welles-nietes situaties te komen.

Ik wil zo weinig mogelijk prijs geven over wat ik in mijn hand heb, maar wil wel dat er geen onduidelijkheid bestaat over waar in de turn we zijn... moet ik dan al die stappen gaan opnoemen? dat vind ik namelijk ook al te veel informatie weggeven hoe doe je dit juist?

edit: als ik (verdedigende bluffer) priority heb na de block fase ben ik in de clear natuurlijk...
dus nadat ik zeg: no blocks.... hij zegt: ok. en als ik daarna zeg: "mag ik nu reageren?" en hij zegt: "ja"
betekent dat dat ik priority heb in de combat damage step? want dan ben ik safe

(ik wil niet expliciet vragen of benoemen in welke step of phase we zitten zegmaar, dan lees je mn bluf)

16-5-2017 16:58:00

Na het declareren van de blockers krijg jij priority. Als je geen instants speelt, krijgt de tegenstander priority. Als hij ook geen instants speelt, wordt de combat damage afgehandeld.

Tom (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-5-2017 16:29:00

Hoe werkt dat nou met bluffen? ik val aan met 2 creatures, tegenstander heeft mana open maar geen blockers. ik zeg maar blocks? hij: nee kan niet...
wie heeft als laatste een kans om een instant te spelen?
ik weet dat je altijd kunt reageren op een andere instant maar als ik zeg: oke dmg, en hij zegt oke, dan kan ik niet nog een laatste keer zeggen: ohnee eerst Berserk toch? of wel.

10-11-2016 13:47:00

Ik ken eigenlijk geen enkel spel waarin verdubbeling van iets NIET broken is of in ieder geval heel erg sterk...sta er wel van te kijken dat een uncommon zo'n marktwaarde heeft gekregen, ondanks weinig sets waar hij in zit natuurlijk.

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-8-2016 19:59:00

En hij zakt als een malle. Als je ooit nog Berserk wilt spelen en je had 'm nog niet, is nu het moment om in te slaan! Geldt ook voor Show and Tell.

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-8-2016 20:12:00

YEAH, Reprint in conspiracy 2! hier

27-11-2015 07:55:00

De prijs is beserk gegaan!

27-3-2015 15:38:00

Mijn vermoeden is de populariteit van Infect decks in Legacy op dit moment.

27-3-2015 15:22:00

Vanwaar dat deze ineens verdubbeld zijn in prijs?

24-3-2013 17:42:00

Ik heb er een paar gevonden, maar die zijn wel EX-/EX. Die zet ik voor 39,95 dan op de site nu.

Oracle

Instant 

Cast this spell only before the combat damage step.
Target creature gains trample and gets +X/+0 until end of turn, where X is its power. At the beginning of the next end step, destroy that creature if it attacked this turn.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
If the permanent stops being a creature before the end of the turn, it is still destroyed.

Decktips