Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Biovisionary

Serie: Gatecrash (GTC)

Rarity: Rare Gatecrash Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Gatecrash
 1
0,50
 -
1,95
Biovisionary | Gatecrash

 Op voorraad 

€ 0,50 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
16-9-2015 13:11:00

Wauw, met Bridge krijg ik dus ook beesten als ik block. Cool.

Mensen gaan dit vervelend vinden .

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-9-2015 12:35:00

Nee.

Triggers gaan in APNAP-volgorde op de stack. Eerst alle triggers van de actieve speler. Daarna de triggers van de volgende speler(s), in beurtvolgorde. Van jouw eigen triggers mag je daarbinnen de volgorde bepalen. Niks meer, niks minder.

Als de actieve speler trigger A en B heeft en jij als niet-actieve speler trigger C en D, dan bepaalt de actieve speler of hij eerst A op de stack doet en dan B of eerst B en dan A. En daarna mag jij bepalen of je C daarbovenop doet en dan D of andersom. Maar in dit voorbeeld kunnen A en/of B dus nooit boven C en/of D komen te liggen.

Waar je de mist in gaat in je specifieke voorbeeld is dat het de triggers van de controller van Bridge from Below zijn. Wie de controller is van Bridge from Below, bepaalt wie de controller is van de triggers. NIET van wie het creature is dat is doodgegaan. Dus als je tegenstander Bridge from Below heeft liggen, dan zijn ALLE triggers van hem. Heb jij Bridge from Below liggen, dan zijn ALLE triggers van jou. Alle triggers zijn dus van dezelfde controller. Naast dat het dus niet uitmaakt van wie het creature is dat doodgaat, maakt het dan dus ook niet uit wiens beurt het is.

Stel, jij hebt Bridge from Below liggen. Er gaan twee creatures dood waar jij de owner van bent. En er gaan twee creatures dood waar je tegenstander de owner van is. Dan ben jij de controller van alle vier die triggers, dus mag jij simpelweg bepalen in welke volgore die vier triggers op de stack gaan. Waarbij het dus niet relevant is wiens beurt het is.

16-9-2015 12:08:00

Wanneer er een lading triggers op de stack gaan, bepaalt de actieve speler toch zeker in welke volgorde de triggers op de stack gaan?

Ik vergelijk dit even met Bridge from Below en beesten die naar de graveyard gaan (aan beide zijden) tijdens combat... Naar mijn weten mag ik daar in mijn combat bepalen hoe de triggers op de stack gaan (die van tegenstanders eerst, dan de mijne) en in de tegenstander z'n combat mag de tegenstander dat bepalen (dan eerst mijn triggers, daarna de zijne).

15-9-2015 19:37:00

Nee hoor, Biovisionary heeft een triggered ability. Bij iedere speler triggeren de abilities (mits ze genoeg Biovisionarys hebben natuurlijk), waarna alle triggers in APNAP (Active Player, NonActive Player) volgorde op de stack gaan. Dat wil zeggen dat eerst de Biovisionary-triggers van de actieve speler op de stack gaan, daarna van de speler die daarna aan de beurt zou zijn, etc. Het komt er dan op neer dat de laatste speler in turn order (vanaf de actieve speler gezien) die 4 of meer Biovisionarys heeft het spel wint, omdat zijn/haar Biovisionary-trigger bovenop de stack komt en dus als eerste resolvet.

15-9-2015 17:26:00

Leuk om deze te combineren met een Mirrorweave. Alleen is een gelijkspel dan ook een optie.

david (4) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-8-2013 20:23:00

nu hebben we Progenitor Mimic

franz (3) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-6-2013 19:35:00

dankjewel (:

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-6-2013 19:35:00

Zo lang het een creature met naam Biovisionary is. En bij kopiëren worden de card types en de naam overgenomen, dus ja.

franz (3) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-6-2013 19:32:00

werkt deze ook met copy's voorbeeld met shapeshifters?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-3-2013 12:17:00

@everto: Wat Jelle zegt. Het discarden van een land card komt bovenop zijn normale (mana) cost. Je verwart "in addition to" met "instead of".

Als je Spitting Image vanuit je hand cast, kost hij .

Als je hem retracet, kost hij dus + het discarden van een land card.

23-3-2013 01:05:00

Als 't waar was wat everto hieronder zei dan was Spitting Image geen 1,75 waard maar 17,50...

23-3-2013 00:17:00

Voor de retrace van Spitting Image moet je nog wel gewoon de mana cost betalen, dus dat gaat je alsnog kosten.
Er staat namelijk '... discarding a land card in addition to paying its other costs.'

23-3-2013 00:09:00

deze kaart wint mij tot nu toe altijd de game discard Spitting Image doordat ik boven me max hand size zit en dan hoef ik alleen nog maar 3 land te discard-ten

3-3-2013 00:59:00

Stolen Identity werkt er volgens mij beter mee, aangezien je dan gewoon evasion creatures hoeft te bouwen, wat mij wat makkelijker lijkt dan tokens bouwen.

david (4) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-1-2013 21:48:00

werkt ook leuk met Infinite Reflection.

Oracle

Creature - Human Wizard 2 / 3

At the beginning of the end step, if you control four or more creatures named Biovisionary, you win the game.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/24/2013
Token creatures that are a copy of Biovisionary will count.

1/24/2013
If you don’t control four or more creatures named Biovisionary at the beginning of the end step, the ability won’t trigger.

1/24/2013
If the ability does trigger, but you don’t control four or more creatures named Biovisionary when the ability tries to resolve, the ability will do nothing.

Decktips