Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Experiment One

Serie: Gatecrash (GTC)

Rarity: Uncommon Gatecrash Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2015
 -
1,50    
Friday Night Magic
 -
2,75    
Gatecrash
 -
0,50
 -
3,95
Experiment One | Gatecrash

Prijs:

€ 0,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 3,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
2-2-2016 16:56:00

Aah oke, ik moet beter kijken dus
dankjewel!

Dorus (63) Online Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-2-2016 16:12:00

Evolve triggert wel 2x, maar bij het resolven worden de stats weer gechecked, waardoor deze man maar één +1/+1 counter krijgt. Zie de officiële rulings:

4/15/2013 If multiple creatures enter the battlefield at the same time, evolve may trigger multiple times, although the stat comparison will take place each time one of those abilities tries to resolve. For example, if you control a 2/2 creature with evolve and two 3/3 creatures enter the battlefield, evolve will trigger twice. The first ability will resolve and put a +1/+1 counter on the creature with evolve. When the second ability tries to resolve, neither the power nor the toughness of the new creature is greater than that of the creature with evolve, so that ability does nothing.

2-2-2016 16:06:00

als deze man een 1/1'tje is en ik cast Gelatinous Genesis voor X=2, krijgt Experiment One dan 2x een +1/+1 counter omdat de tokens tegelijk het battlefield enteren?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-6-2015 13:07:00

Nee, want dan is er geen trigger om op te reageren.

Hij checkt namelijk tijdens het triggeren al of aan de condities voldaan is. Dat is niet het geval, dus triggert hij in zijn geheel niet.

(En de intervening if-clause wordt tijdens het resolven nogmaals gecheckt, maar daar heb je niks aan als hij uberhaupt al niet eens triggerde.)

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-6-2015 13:04:00

Kun je ook op de evolve trigger reageren met Giant Growth
Zodat het beestje wat in het spel komt wel groter is? en Experiment One wel +1/+1 krijgt

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-5-2015 22:54:00

Cool thanks.

2-5-2015 22:03:00

De avatar komt in het spel met de counters, dus hij triggert evolve in dit geval (ten minste, als Experiment One 3/3 is door +1/+1 counters)

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-5-2015 20:37:00

Wat als mijn experiment 3/3 is en ik speel een Avatar of the Resolute? Wordt mijn experiment one dan 4/4?

31-8-2014 02:08:00

Early game is dit gewoon een prima blocker, die je, al je het goed doet, elke beurt een keer kan regeneraten.

13-1-2014 16:58:00

Heel simpel: zo goed issie wel

Wordt sowieso als 4-off gespeeld in Gruul in Modern, en misschien ook wel Naya en dat soort zooi.

Dorus (63) Online Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-1-2014 16:55:00

Waarom is deze zo duur (in geld)? Zo goed issie nou ook weer niet toch. Of zie ik iets over het hoofd, i.e. wordt ie in bepaalde decks gespeeld met combo's en/of synergie?

11-8-2013 13:05:00

Potverdorie, nou zijn ze net op

22-5-2013 15:20:00

ah crap, daar las ik overheen ja xD
ja, dan hangt het er vanaf waar de Experiment One ligt...

FUUUUUUU >.<

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-5-2013 15:17:00

Je zit in de goede richting, maar Evolve trigger alleen op je eigen creatures. Hij triggert dus niet op Hunted Horror zelf, maar alleen op de twee tokens. Dus Experiment One is 3/3 als dit hele feest afgelopen is.

Experiment One ligt bij de ene speler. Hunted Horror bij de andere. En dus komen de tokens weer bij ene speler.

22-5-2013 15:08:00

als ik het goed heb (maar er is vast een rule advisor die het beter weet):

de Hunted Horror komt in het spel, er gaan 2 triggers op de stack (die van de hunted horror en de evolve van de experiment one), je tegenstander mag zelf kiezen in welke volgorde (geloof ik).
hij doet, als hij slim is, de evolve als eerst op de stack en daarna die van de hunted horror.

de ability van de hunted horror resolved, er komen 2 3/3 tokens (beide groter dan je Experiment) en er komen dus 2 evolve triggers op de stack erbij te liggen.

dus de stack ziet er dan als volgt uit:

top:
evolve trigger (token 3/3)
evolve trigger (token 3/3)
evolve trigger (hunted horror 7/7)
bottom

eerst resolved de bovenste en checkt of de experiment kleiner is, hij is 1/1, dus ja: +1/+1 erop
dan de 2de, is hij kleiner dan 3/3? ja (2/2), dus +1/+1.
dan de 3de, is hij kleiner dan 7/7? ja (3/3), dus +1/+1.
Dus hij heeft uiteindelijk
Experiment One 4/4
Hunted Horror en 2x een 3/3 token


en als hij niet zelf mag kiezen in welke volgorde de triggers op de stack gaan, dan gaat een rule advisor mij heel hard uitschelden

Oracle

Creature - Human Ooze 1 / 1

Evolve (Whenever a creature enters the battlefield under your control, if that creature has greater power or toughness than this creature, put a +1/+1 counter on this creature.)
Remove two +1/+1 counters from Experiment One: Regenerate Experiment One.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/24/2013
If removing two +1/+1 counters from Experiment One causes the amount of damage already marked on Experiment One to be equal to or greater than its toughness, it will be put into its owner’s graveyard as a state-based action before the regeneration shield is created.

4/15/2013
When comparing the stats of the two creatures for evolve, you always compare power to power and toughness to toughness.

4/15/2013
Whenever a creature enters the battlefield under your control, check its power and toughness against the power and toughness of the creature with evolve. If neither stat of the new creature is greater, evolve won’t trigger at all.

4/15/2013
If evolve triggers, the stat comparison will happen again when the ability tries to resolve. If neither stat of the new creature is greater, the ability will do nothing. If the creature that entered the battlefield leaves the battlefield before evolve tries to resolve, use its last known power and toughness to compare the stats.

4/15/2013
If a creature enters the battlefield with +1/+1 counters on it, consider those counters when determining if evolve will trigger. For example, a 1/1 creature that enters the battlefield with two +1/+1 counters on it will cause the evolve ability of a 2/2 creature to trigger.

4/15/2013
If multiple creatures enter the battlefield at the same time, evolve may trigger multiple times, although the stat comparison will take place each time one of those abilities tries to resolve. For example, if you control a 2/2 creature with evolve and two 3/3 creatures enter the battlefield, evolve will trigger twice. The first ability will resolve and put a +1/+1 counter on the creature with evolve. When the second ability tries to resolve, neither the power nor the toughness of the new creature is greater than that of the creature with evolve, so that ability does nothing.

4/15/2013
When comparing the stats as the evolve ability resolves, it’s possible that the stat that’s greater changes from power to toughness or vice versa. If this happens, the ability will still resolve and you’ll put a +1/+1 counter on the creature with evolve. For example, if you control a 2/2 creature with evolve and a 1/3 creature enters the battlefield under your control, it toughness is greater so evolve will trigger. In response, the 1/3 creature gets +2/-2. When the evolve trigger tries to resolve, its power is greater. You’ll put a +1/+1 counter on the creature with evolve.

Decktips