Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Stolen Identity

Serie: Gatecrash (GTC)

Rarity: Rare Gatecrash Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Gatecrash
 1
0,50
 -
2,50
Zendikar Rising Commander
 -
0,60    
Stolen Identity | Gatecrash

 Op voorraad 

€ 0,50 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 2,50

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Hans (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-3-2013 23:16:00

hmm yup, dat had ik inderdaad zelf kunnen bedenken xD bedankt zombie ^^

3-3-2013 18:32:00

Het is inderdaad zo dat doodgaan etc. encoding beëindigd.

Het staat niet specifiek vermeld omdat dat geen bijzonderheid is, maar gewoon deel van de normale regels. Als een object van zone veranderd wordt hij als nieuw object gezien, en vergeet hij zijn vorig bestaan. Counter's, aura's, Giant Growth bonusen, encoding, ga zo maar door. Alles wordt vergeten.

Hans (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-3-2013 18:04:00

in de FAQ van mtg heb ik na eventjes zoeken gevonden dat het cipher-encoded effect beëindigd kan worden door het encoded monster van de battlefield te verwijderen op elke mogelijke manier, waarom staat dit niet in de officiële rulings bij alle cipher kaarten? het lijkt er namelijk een beetje op dat het encode-effect zou blijven wanneer het monster bijvoorbeeld naar een graveyard gaat omdat de kaart in exile blijft terwijl het monster dan in werkelijkheid dus juist niet meer encoded is (zelfde bij andere zones zoals exile en wanneer het monster gebounced word)

3-3-2013 13:36:00

Is cipher echt zo slecht? ik bedoel Invisible Stalker is t2 legal!

3-3-2013 00:57:00

Biovisionary decks kunnen deze kaart wel speelbaar maken in standard lijkt me.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-2-2013 18:55:00

Dat is het verschil tussen het kopiëren van een spell (wat dus al een spell is) en het kopiëren van een kaart (die dus nog geen spell is).

1-2-2013 18:49:00

cipher zegt inderdaad dat je de copy cast.
Vaak zeggen andere kaarten copy target spell. Hierbij plaats je de copy inderdaad op de stack maar cast je hem niet.
Maar bij cipher is dat dus inderdaad anders.

Hans (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-2-2013 18:46:00

hallo beste magiers ik was even verbaast om te lezen dat de kaart normaal een kopie in het spel plaatst maar wanneer de cipher gebruikt wordt je de kopie daadwerkelijk cast, is dit correct? want dat heeft nogal wat invloed op sommige kaarten

Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-1-2013 22:00:00

Je kan toch gewoon deze kaart eronder leggen zoals Djilan zegt?
Hij wordt namelijk ge-exiled, dus hij gaat niet naar je GY (als je wilt encoden uiteraard).

Hoe je hem eronder legt zal verder weinig uitmaken; het lijkt wat dat betreft gewoon op een Aura/Equipment, met de uitzondering dat de kaart dus eigenlijk in exile is.

15-1-2013 20:39:00

Stukje papier erop oid.

15-1-2013 20:33:00

maar encoded, wat houdt dat nou in? schuif je deze kaart dan onder een creature op de kop of zo? hoe laat je zien dat die creature 'encoded' is?

13-1-2013 15:20:00

@Hieronder: Ik zie hier niemand praten over "FNMs" hoor, behalve jij? Ik speel gezellig casual met vrienden, dus dan kan dat wel

13-1-2013 15:08:00

Ja, dat is namelijk lekker legal op de FNMs

13-1-2013 14:41:00

Gebruik je een Quicken of een Vedalken Orrery of iets wat erop lijkt

13-1-2013 13:11:00

@Dustin: Niet meer overpowered dan Ninjutsu naar mijn mening.

Oracle

Sorcery 

Create a token that's a copy of target artifact or creature.
Cipher (Then you may exile this spell card encoded on a creature you control. Whenever that creature deals combat damage to a player, its controller may cast a copy of the encoded card without paying its mana cost.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/24/2013
If the token you create is a copy of a creature, you can exile Stolen Identity encoded on that token.

1/24/2013
The token copies exactly what was printed on the original artifact or creature and nothing else (unless that permanent is copying something else or is a token; see below). It doesn’t copy whether it is tapped or untapped, whether it has any counters on it or Auras and Equipment attached to it, or any non-copy effects that have changed its power, toughness, types, color, or so on.

1/24/2013
If the copied permanent has X in its mana cost, X is considered to be zero.

1/24/2013
If the copied permanent is copying something else (for example, if the copied creature is a Clone), then the token enters the battlefield as whatever that creature copied.

1/24/2013
If the copied permanent is a token, the token that’s created copies the original characteristics of that token as stated by the effect that put the token onto the battlefield.

1/24/2013
Any enters-the-battlefield abilities of the copied permanent will trigger when the token enters the battlefield. Any “as [this permanent] enters the battlefield” or “[this permanent] enters the battlefield with” abilities of the chosen permanent will also work.

4/15/2013
The spell with cipher is encoded on the creature as part of that spell’s resolution, just after the spell’s other effects. That card goes directly from the stack to exile. It never goes to the graveyard.

4/15/2013
You choose the creature as the spell resolves. The cipher ability doesn’t target that creature, although the spell with cipher may target that creature (or a different creature) because of its other abilities.

4/15/2013
If the spell with cipher doesn’t resolve, none of its effects will happen, including cipher. The card will go to its owner’s graveyard and won’t be encoded on a creature.

4/15/2013
If the creature leaves the battlefield, the exiled card will no longer be encoded on any creature. It will stay exiled.

4/15/2013
If you want to encode the card with cipher onto a noncreature permanent such as a Keyrune that can turn into a creature, that permanent has to be a creature before the spell with cipher starts resolving. You can choose only a creature to encode the card onto.

4/15/2013
The copy of the card with cipher is created in and cast from exile.

4/15/2013
You cast the copy of the card with cipher during the resolution of the triggered ability. Ignore timing restrictions based on the card’s type.

4/15/2013
If you choose not to cast the copy, or you can’t cast it (perhaps because there are no legal targets available), the copy will cease to exist the next time state-based actions are performed. You won’t get a chance to cast the copy at a later time.

4/15/2013
The exiled card with cipher grants a triggered ability to the creature it’s encoded on. If that creature loses that ability and subsequently deals combat damage to a player, the triggered ability won’t trigger. However, the exiled card will continue to be encoded on that creature.

4/15/2013
If another player gains control of the creature, that player will control the triggered ability. That player will create a copy of the encoded card and may cast it.

4/15/2013
If a creature with an encoded card deals combat damage to more than one player simultaneously (perhaps because some of the combat damage was redirected), the triggered ability will trigger once for each player it deals combat damage to. Each ability will create a copy of the exiled card and allow you to cast it.

Decktips