Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Kaldheim (KHM)
Kaldheim Commander (KHC)
Commander Legends (CMR)
Zendikar Rising (ZNR)
Zendikar Rising Expeditions (ZNE)
Zendikar Rising Commander (ZNC)
Double Masters (2XM)
Core Set 2021 (M21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Kaldheim.

Hands of Binding

Serie: Gatecrash (GTC)

Rarity: Common Gatecrash Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Gatecrash
 8
0,20
 4
0,80
Hands of Binding | Gatecrash

 Op voorraad 

€ 0,20 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,80 (4x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
2-3-2016 10:27:00

Nee

Cipher zegt dat je deze spell terwijl hij gecast wordt mag exilen (de kaart ligt dus op de stack) en je m mag encoden op het creature en je vervolgens een kopie van de geëxilede kaart mag casten zonder de mana cost te betalen. Die copy cast je niet, maar leg je gewoon op de stack, maar aangezien cipher verwijst naar een spell CARD, kun je dus niet met een copy het nog een keer laten werken, aangezien dat geen card is.

Premium lid benny (2) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
2-3-2016 9:50:00

Vraagje,
Kopieer je Cipher ook mee? Dus stel ik heb een creature gecoded met deze kaart en doe combat damage op een speler, dan kopieer ik dus de spell. Mag ik deze dan opnieuw coderen op een creature zodat ik 2 verschillende creatures heb die gecodeerd is met dezelfde Hands of Binding (of 2x op dezelfde creature). En als ik dan met die 2 creatures damage doe op een speler, dan krijg ik er weer 2 bij enz. enz.

Alvast bedankt!

Nico (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
14-10-2013 8:03:00

Misschien ter uitbreiding; als je aanvalt en daardoor Hands of Binding kan kopieren, waarop je tegenstander met een Cancel, dan wordt de huidige kopie van je Hands of Binding weldegelijk gecountered. Wanneer je volgende beurt opnieuw combat damage doet, mag je ook weldegelijk opnieuw een kopie maken.

13-10-2013 23:41:00

Vraag 1: Cipher doet niets met Devotion. Devotion telt enkel de manacosts van je permanents (op de battlefield), terwijl de encoded kaart in de exiled zone rondhangt.

Vraag 2: De encode blijft gewoon werken als je de copy counteren. De door cipher gemaakte copy staat volledig los van de encoded kaart.

13-10-2013 23:28:00

Ik heb wat extra vragen over Cipher:

Ik snap dat je de kaart Encode op een target, maar gaat dit samen met Devotion voor het Theros block?

Ook las ik dat je Cipher kaarten kan counteren, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of een trigger van de encoded creature gecountered wordt.

Situatie: ik val aan en doe schade, ik gebruik de Cipher effect van deze kaart om een creature te tappen. Mijn tegenstander resolved met een Cancel. Gaat de encode dan weg?

28-1-2013 14:14:00

Een van de beste limitedkaarten in GTC als je het mij vraagt

13-1-2013 8:10:00

en dan heeft je opponent maar één beest liggen, en blijf jij hem maar getapt houden

Oracle

Sorcery 

Tap target creature an opponent controls. That creature doesn't untap during its controller's next untap step.
Cipher (Then you may exile this spell card encoded on a creature you control. Whenever that creature deals combat damage to a player, its controller may cast a copy of the encoded card without paying its mana cost.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/24/2013
If the creature that was tapped by Hands of Binding is untapped during its controller’s next untap step (perhaps because a spell untapped it), Hands of Binding has no effect at that time. It won’t apply at some later time when the creature is tapped.

1/24/2013
If a different player gains control of the creature that was tapped by Hands of Binding, Hands of Binding will stop that creature from untapping during its new controller’s next untap step.

4/15/2013
The spell with cipher is encoded on the creature as part of that spell’s resolution, just after the spell’s other effects. That card goes directly from the stack to exile. It never goes to the graveyard.

4/15/2013
You choose the creature as the spell resolves. The cipher ability doesn’t target that creature, although the spell with cipher may target that creature (or a different creature) because of its other abilities.

4/15/2013
If the spell with cipher doesn’t resolve, none of its effects will happen, including cipher. The card will go to its owner’s graveyard and won’t be encoded on a creature.

4/15/2013
If the creature leaves the battlefield, the exiled card will no longer be encoded on any creature. It will stay exiled.

4/15/2013
If you want to encode the card with cipher onto a noncreature permanent such as a Keyrune that can turn into a creature, that permanent has to be a creature before the spell with cipher starts resolving. You can choose only a creature to encode the card onto.

4/15/2013
The copy of the card with cipher is created in and cast from exile.

4/15/2013
You cast the copy of the card with cipher during the resolution of the triggered ability. Ignore timing restrictions based on the card’s type.

4/15/2013
If you choose not to cast the copy, or you can’t cast it (perhaps because there are no legal targets available), the copy will cease to exist the next time state-based actions are performed. You won’t get a chance to cast the copy at a later time.

4/15/2013
The exiled card with cipher grants a triggered ability to the creature it’s encoded on. If that creature loses that ability and subsequently deals combat damage to a player, the triggered ability won’t trigger. However, the exiled card will continue to be encoded on that creature.

4/15/2013
If another player gains control of the creature, that player will control the triggered ability. That player will create a copy of the encoded card and may cast it.

4/15/2013
If a creature with an encoded card deals combat damage to more than one player simultaneously (perhaps because some of the combat damage was redirected), the triggered ability will trigger once for each player it deals combat damage to. Each ability will create a copy of the exiled card and allow you to cast it.

4/15/2013
This spell can target tapped creatures. If a targeted creature is already tapped when the spell resolves, that creature just remains tapped and doesn’t untap during its controller’s next untap step.

Decktips

Nickname # Foil
Premium lid CarolineAya (3) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Premium lid Marcel (57) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 2 0
Premium lid Patrick (104) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 2 0
Wouter (136) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 6 0
Premium lid FredeLux (0) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 0 1
Theolath Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 2 0
* Dit is het aanbod van Hands of Binding uit Gatecrash. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.