Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Devastation Tide

Serie: Avacyn Restored (AVR)

Rarity: Rare Avacyn Restored Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Avacyn Restored
 6
1,95
 -
2,95
Commander 2016
 -
0,75    
Commander 2018
 -
0,75    
Devastation Tide | Avacyn Restored

 Op voorraad 

€ 1,95 (6x)

 Kopen

FOIL 

€ 2,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-6-2013 7:51:00

Ja. Ze zien elkaar gebounced worden, dus dergelijke triggers gaan inderdaad nog af.

28-6-2013 5:41:00

Wanneer alle nonlands naar iedereens hand gestuurd worden, gaan er dan nog effecten af van kaarten die er daarvoor in het spel lagen die triggeren op bouncen zoals Warped Devotion?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-9-2012 14:21:00

En andersom, stel dat je deze trekt in je draw step (nog best een waarschijnlijk scenario), normaal gesproken mag je geen sorceries spelen in je draw step...

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-9-2012 13:54:00

Gelukkig maar, want je cast de kaart tijdens het resolven van de trigger. En dat mag normaal gesproken met een instant ook niet.

1-9-2012 13:11:00

staat er ergens dat het niet mag? Nee. Dus mag het. De restricties (als die er zijn) staan meesta of op de kaart, of bij de algemene regels van magic. Er staat dat je hem mag casten als het de eerste kaart is. Aangezien de tekst van de kaart altijd vóór de algemene regels gaan, maakt het feit dat het een sorcery is niks uit.

Edit: net een seconde te laat

1-9-2012 13:10:00

Die mag je gewoon casten. Stel je speelt een Brainstorm in je opponents beurt, dan als je deze (of een andere miracle) als eerste raapt, mag je hem gewoon spelen.

1-9-2012 13:08:00

Mag deze in de tegenstanders turn gespeeld worden voor zijn miracle? Als het de eerste is die je trekt natuurlijk.

9-5-2012 17:10:00

Ik speel deze in een angel deck hij past er perfect in aangezien ik pas echt deftig begin te draaien op 5 a 6 mana, en deze geeft mijn wellsprings terug, -> meer cardadvantage en geen threats op het veld langs de overkant! de wellsprings speel ik omdat ze goed zijn met Emancipation Angel, devastation tide en Shrapnel Blast (die dan weer erg hard word als Gisela, Blade of Goldnight er uiteindelijk ligt). Ik weet nog niet echt of het werkt, maar denk dat het aardig leuk in casual speelt

26-4-2012 19:53:00

Natuurlijk.
Stom van me,staat uitleg alhier op de site...
-1 for me

26-4-2012 19:45:00

Gewoon in de graveyard? Er staat niets over exilen ofzo in de uitleg.

Deze is nog best goed voor ... 2 euro maar? hmmmm

26-4-2012 19:42:00

Even voor de zekerheid.
Als je deze/andere kaart met Miracle cast en resolved wat gebeurt er dan mee?
Graveyard in/exile?

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-4-2012 22:30:00

Alle Miracles hebben dat .

24-4-2012 22:15:00

opvallende art bovenaan de kaart

Oracle

Sorcery 

Return all nonland permanents to their owners' hands.
Miracle 1U (You may cast this card for its miracle cost when you draw it if it's the first card you drew this turn.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/13/2018
It’s important to reveal a card with miracle before it is mixed with the other cards in your hand.

7/13/2018
You can reveal and cast a card with miracle on any turn, not just your own, if it’s the first card you’ve drawn that turn.

7/13/2018
Multiple card draws are always treated as a sequence of individual card draws. For example, if you haven’t drawn any cards yet during a turn and cast a spell that instructs you to draw three cards, you’ll draw them one at a time. Only the first card drawn this way may be revealed and cast using its miracle ability.

7/13/2018
If an effect puts a card into your hand without using the word “draw,” the card wasn’t drawn.

7/13/2018
You don’t have to reveal a drawn card with miracle if you don’t wish to cast it at that time.

7/13/2018
You can cast a card for its miracle cost only as the miracle triggered ability resolves. If you don’t want to cast it at that time (or you can’t cast it, perhaps because there are no legal targets available), you won’t be able to cast it later for the miracle cost.

7/13/2018
You cast the card with miracle during the resolution of the triggered ability. Ignore any timing rules based on the card’s type.

7/13/2018
Miracle is an alternative cost to cast the spell with miracle. It can’t be combined with other alternative costs, such as casting a spell “without paying its mana cost.”

7/13/2018
To determine the total cost of a spell, start with the mana cost or alternative cost (such as a miracle cost) you’re paying, add any cost increases, then apply any cost reductions. The converted mana cost of the spell remains unchanged, no matter what the total cost to cast it was.

7/13/2018
If the card with miracle leaves your hand before the triggered ability resolves, you won’t be able to cast it using its miracle ability.

7/13/2018
You still draw the card, whether you use the miracle ability or not. Any ability that triggers whenever you draw a card, for example, will trigger. If you don’t cast the card using its miracle ability, it will remain in your hand.

Decktips