Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

[COLUMN] BoaB - Hit the Ground Running, Deel 3

Scroll: [boven|reacties|beneden]
4-1-2015 20:10:00

Voor wie het zich nog kan herinneren: afgelopen zomer ben ik begonnen met het spelenderwijs verbeteren van het M15 Intro Pack ‘Hit the Ground Running' (zie deel 1 en deel 2). Het derde en laatste deel liet alleen lang op zich wachten doordat de zomervakantie ten einde kwam en ik m'n aandacht verlegde naar een ander kaartspel: Hearthstone. Drie maanden lang heb ik dat zo'n beetje elke dag gespeeld. Niet lang daarna volgde de release van Pokémon Omega Ruby en Alpha Sapphire waardoor ik weer een maandje zoet was (ja, ik speel dat nog). Inmiddels nadert het einde van de kerstvakantie en is daar eindelijk het moment om iets af te maken wat eigenlijk al veel eerder af had moeten zijn. Het mag dan mosterd na de maaltijd zijn, zeker omdat Standard inmiddels is geroteerd, maar ik hoop de lezers van toen een plezier te doen door dit goed af te sluiten. Als bonus schotel ik nog twee BoaB-decks voor waarvoor ik alle kaarten al had aangekocht maar waarbij het van testpotjes nooit gekomen is.



Omdat het alweer zo lang geleden is, eerst even mijn Building on a Budget-werkwijze:

1. Start met een onaangepast Intro Pack.
2. Speel telkens vijf potjes en maak dan maximaal acht aanpassingen (acht vanwege twee playsetjes). Het deck moet wel Standard legal blijven. In dit geval is Standard het ‘oude' Standard met het Return to Ravnica block, het Theros block, M14 en M15.
3. Doe dit net zo lang totdat er een deck overblijft dat:
- leuk is om mee te spelen;
- competitief is;
- trouw is gebleven aan één van de originele deckthema's;
- budget is, waarbij ik als budgetregel hanteer: geen kaarten van meer dan 3 euro.

In de vijf testpotjes waarmee ik deel 2 geëindigd ben, speelde ik met de volgende lijst:

Hit the Ground Running v1.3//Lands (24)
10 Island
10 Forest
4 Simic Guildgate

//Creatures (34)
4 Omenspeaker
4 Satyr Wayfinder
4 Frost Lynx
3 Illusory Angel
2 Reclamation Sage
4 Fathom Mage (rare)
4 Roaring Primadox
3 Prophet of Kruphix (rare)
2 Species Gorger
2 Kapsho Kitefins
1 Hornet Queen (rare)
1 Stormtide Leviathan (rare)

//Other
2 Peel from Reality

Bovenstaand deck bleek nog twee problemen te hebben: het is niet snel genoeg en het heeft moeite met flyers. Daar ga ik in de aanpassingsronde die nu volgt wat aan proberen te doen.

Nog even een korte omschrijving van de werking van het deck: het deck draait om bounce-effecten, zoals die van Roaring Primadox en Species Gorger, gecombineerd met allerlei creatures met enters the battlefield-triggers. Uiteindelijk win je door de combinatie van card advantage (Satyr Wayfinder, Fathom Mage), kaartselectie (Omenspeaker) en board control (Frost Lynx, Hornet Queen) die dit oplevert.

Oké, tijd voor de (hopelijk) laatste aanpassingen.

AanpassingenOUT: 2 Kapsho Kitefins
Hoewel ik het effect en de evasion van Kapsho Kitefins altijd wel heb kunnen waarderen, is een 3/3 flying voor 6 mana met een effect dat ik zonder Prophet of Kruphix alleen aanvallend kan gebruiken gewoon niet goed genoeg. Voor maar één mana meer heb ik een flyer die van zichzelf veel meer doet, namelijk Hornet Queen. Het grootste nadeel van het droppen van m'n twee Kapsho Kitefins is dat ik twee flyers kwijtraak en daar heb ik het al niet zo makkelijk tegen. Gelukkig heb ik zo een voor de hand liggende toevoeging die zéér goed tegen flyers is.



OUT: 1 Stormtide Leviathan
Een echte bomb maar hij heeft praktisch geen synergie met de rest van het deck. Oké, je kunt ‘m in je eigen beurt bouncen zodat je met al je creatures kunt aanvallen en vervolgens postcombat weer uitspelen zodat je tegenstander dat niet kan. Maar elke beurt een creature herspelen van 8 mana kun je niet echt synergie noemen. Ik speel liever een andere bomb, één die wél goed in de deckstrategie past.

OUT: 2 Peel from Reality
Op zich had ik deze twee kaarten prima kunnen laten zitten. Ze passen goed in de deckstrategie, zijn een leuke combat trick en twee mana is niet te veel. Toch zijn er aantal kaarten die ik nóg iets liever wil spelen dan Peel from Reality. Ik heb het idee dat er met 4 Roaring Primadox en 2 Species Gorger genoeg bounce in het deck zit dus daarvoor hoef ik ze er naar mijn mening niet in te laten. Liever ga ik all-in op mijn ‘alleen maar creatures en lands'-plan zodat ik zo min mogelijk kwetsbaar ben voor removal van m'n tegenstander wanneer ik een Roaring Primadox of Species Gorger heb liggen.

Het deck moet dus sneller en weerbaarder worden tegen flyers. Daarom de volgende toevoegingen.

IN: 4 Elvish Mystic
Elvish Mystic versnelt, levert elke beurt twee mana op in combinatie met Prophet of Kruphix, maakt Illusory Angel beter, kan eventueel makkelijk gebouncet worden met Roaring Primadox of Species Gorger en bezet een tot voor kort onbezet mana slot. Genoeg redenen dus om een playset van deze niet al te originele kaart (maar daar gaat het mij niet om) aan het deck toe te voegen. De versnelling en extra mana die de Mystic mij oplevert zijn natuurlijk het belangrijkste aangezien dit deck door alle bounce nogal mana hungry is.



IN: 1 Hornet Queen
Een betere bomb kun je voor dit deck niet bedenken. Goed, inmiddels is Hornet Queen niet budget meer maar ten tijde van alle tespotjes (ook de vijf hierna) stond ie op 1,95 of zo. Blijkbaar zijn er in de tussentijd meer mensen achter gekomen hoe goed deze kaart wel niet is. In de game na het toevoegen van het eerste exemplaar maakte hij direct al het verschil voor mij. Gezien de problemen die ik met flyers heb, is een tweede exemplaar een no-brainer. Een derde zie ik ook nog als mogelijkheid maar voorlopig lijken twee me genoeg gezien z'n mana cost en het feit dat ik late game al niet verlegen zit om plays vanwege alle bounce.

Vijf blauwe kaarten eruit, vijf groene erin. Dat betekent dat ik m'n mana base een beetje moet aanpassen:

OUT: 3 Island
IN: 3 Forest

Ik tel in totaal 20 blauwe manasymbolen en 29 groene. Omgerekend naar de 20 basic lands die ik wil spelen komt dat neer op 8 Islands en 12 Forests. Omdat groene mana in het begin van het spel het belangrijkst is vanwege Elvish Mystic en Satyr Wayfinder (en de 2 Hornet Queens zwaar meetellen in het aantal groene manasymbolen) maak ik er 7 Islands en 13 Forests van.

Door deze veranderingen komen we op de volgende lijst uit:

Hit the Ground Running v1.4//Lands (24)
7 Island
13 Forest
4 Simic Guildgate

//Creatures (36)
4 Elvish Mystic
4 Omenspeaker
4 Satyr Wayfinder
4 Frost Lynx
3 Illusory Angel
2 Reclamation Sage
4 Fathom Mage (rare)
4 Roaring Primadox
3 Prophet of Kruphix (rare)
2 Species Gorger
2 Hornet Queen (rare)

In de volgende testpotjes zal ik vooral letten op of ik niet één Illusory Angel te veel speel en of zes bounce-effecten (4 Primadoxen en 2 Gorgers) genoeg zijn. Ik speel weer tegen mijn tweelingbroer Max die eerst met een verbeterde versie van het M15 Intro Pack Infernal Intervention speelt en daarna met zijn niet-budget Goblin deck.

Testgames 21 t/m 25Game 21 tegen Infernal Intervention
Beginhand: Island, 2 Forest, Satyr Wayfinder, Species Gorger (ik had 2x gemulld vanwege 2x één land op hand).
Ondanks de twee mulligans begin ik heel aardig met achtereenvolgens Omenspeaker, Satyr Wayfinder en Roaring Primadox. Max begint met 2 Black Cats en een Zof Shade. Ik besluit die laatste met mijn Primadox te ruilen omdat ik toch nog een Species Gorger op hand heb, welke ik meteen daarna uitspeel. Een Flesh to Dust ruimt ‘m ook meteen weer op. Een Fathom Mage (ik) en een Indulgent Tormentor (Max) volgen. De Tormentor freeze ik met een Frost Lynx (draw van Fathom Mage) en ik val daarna voor het eerst aan. In reactie op de Omenspeaker die ik in mijn volgende beurt speel, schiet Max mijn 2/2 Mage af met een Lightning Strike. In Max' beurt brengen Indulgent Tormentor en een Gargoyle Sentinel mij van 12 naar 4. Een Reclamation Sage op Max' Sentinel komt te laat. Ik scoop.

Om hieruit te concluderen dat ik een derde Hornet Queen nodig heb, vind ik wat vroeg. Het is lastig terugkomen van twee mulligans en Max had 2x op het goede moment removal paraat.

Score: 8-13

Game 22 tegen Infernal Intervention
Beginhand: Island, 2 Forest, 2 Satyr Wayfinder, Illusory Angel, Roaring Primadox.
Ik start met m'n 2 Satyr Wayfinders (de tweede vindt mij een Simic Guildgate welke ik meteen tapped uitspeel) en Roaring Primadox die daarna elke beurt een Wayfinder bouncet. Dat kan ook omdat Max mana screwed is: in beurt 7 heeft hij nog steeds maar drie mana tot zijn beschikking. De Prophet of Kruphix die ik in beurt 5 speel weet hij wel meteen weg te krijgen met een Lightning Strike. Jammer, want anders had ik in zijn beurt een gebouncete Wayfinder + Illusory Angel kunnen spelen. Die volgen dus een beurt later waarna de Angel Max al snel naar beneden schopt. Nadat ik in beurt 8 een Hornet Queen heb gespeeld, scoopt Max.

Score: 9-13

Game 23 tegen Goblins
Beginhand: Island, 2 Forest, Omenspeaker, Frost Lynx, Fathom Mage, Prophet of Kruphix.
Mijn eerste plays zijn Omenspeaker en Fathom Mage (bij gebrek aan een target voor Frost Lynx in beurt 3), die van Max 2 Mutavaults en een Magma Jet op mij. Ik speel m'n Frost Lynx uit nadat Max een Goblin Rabblemaster (target van de Lynx) en een Goblin Diplomats heeft gecast. De beurt erna tapt Max wat mannen voor een Stoke the Flames op mij en ruilt mijn Frost Lynx met één van Max' Mutavaults. Een nieuwe Lynx tapt Goblin Rabblemaster opnieuw waarna ik een Prophet of Kruphix speel. Max probeert in zijn beurt lethal door te krijgen (ik sta dan op 10) door met alles aan te vallen. Ik speel vervolgens Reclamation Sage als surprise blocker waarmee ik Max' grote Rabblemaster block en de ability van zijn Frenzied Goblin omzeil. Hoewel Max nog op 20 staat, zijn z'n hand en board na deze aanval gedecimeerd en besluit hij te scoopen.

Score: 10-13


Mijn 2/1 Reclamation Sage ruilt met Max' 6/2 Goblin Rabblemaster.

Game 24 tegen Goblins
Beginhand: Island, 2 Forest, Elvish Mystic, Frost Lynx, Illusory Angel, Fathom Mage.
Ik heb een perfecte start met Elvish Mystic, Frost Lynx (target: Foundry Street Denizen), Fathom Mage en Prophet of Kruphix (draw van Mage). Max begint helaas ook sterk met de Denizen, Firefist Striker en Goblin Rabblemaster. In beurt 4 speelt hij nog twee Goblins van één mana en een Obelisk of Urd. Een paar grote gobbo's vallen mij aan maar voordat ik blockers aanwijs speel ik een instant speed Reclamation Sage met als target de Obelisk (fjiew!). Hierdoor kan ik wat mooie blocks maken. Ondertussen kan ik ook prima aanvallen omdat Max nauwelijks blockers heeft vanwege Goblin Rabblemaster en Prophet of Kruphix untapt m'n team weer om te kunnen blocken. In reactie op de Species Gorger die ik in beurt 6 speel, schiet Max mijn Fathom Mage weg met Stoke the Flames. Geen draw dus. In beurt 7 staat Max nog op één leven. Hij kan me er theoretisch gezien nog aan krijgen maar ik geef al aan dat ik rekening houd met een Stoke the Flames. Dan scoopt hij en laat een Stoke the Flames zien.

Dit is nou een potje waarin m'n deck echt prima liep en dat terwijl ik nog een aantal landdrops miste ook.

Score: 11-13

Game 25 tegen Goblins
Beginhand: 2 Forest, Simic Guildgate, Omenspeaker, Illusory Angel, Fathom Mage, Species Gorger.
Deze game kan ik Max niet bijhouden. In de eerste drie beurten speelt hij een Foundry Street Denizen, Frenzied Goblin en Goblin Rabblemaster. Ik zet daar 2 Omenspeakers tegenover. Een Stoke the Flames ruimt in beurt 4 één van m'n Omenspeakers uit de weg waarna Max voor 7 doorkomt, o.a. dankzij z'n 5/2 Goblin Rabblemaster (ik ga naar 7). Een Frost Lynx koopt me wat tijd door Max' Rabblemaster te freezen. Een Species Gorger aan mijn kant en een Ogre Battledriver aan Max' kant volgen. Ik bounce en herspeel m'n overgebleven Omenspeaker en speel daarna Illusory Angel. Die kan echter niet voorkomen dat ik de beurt erna in de pan wordt gehakt. Max speelt namelijk een tweede Goblin Rabblemaster en valt in totaal aan voor 25 aan. Dat is meer dan genoeg voor de winst.

Score: 11-14

3-2 in de laatste vijf potjes, waaronder tegen een erg sterk Goblin deck. Ik ben niet ontevreden. Ik zou nog een Illusory Angel om kunnen ruilen voor een derde Hornet Queen maar dat is wat mij betreft geen must. Voor de rest zie ik geen mogelijke verbeteringen meer. Tijd dus om versie 1.4 van het deck te evalueren aan de hand van de eerder gestelde richtlijnen:

- Is het deck leuk om mee te spelen? Als fan van decks waarin de kaarten onderling veel synergie met elkaar hebben zou ik ‘ja' zeggen. Toch is het me uiteindelijk een beetje tegengevallen hoe vaak ik beurt na beurt heb kunnen bouncen. Maar goed, Max is natuurlijk ook niet dom, hij haalt mijn bouncers en goede bounce targets weg zodra het kan.
- Is het competitief? Het is goed genoeg voor aan de keukentafel (als je daar tenminste casual speelt), op toernooien zou ik niet met dit deck aankomen. Daar lijkt het me te kwetsbaar voor.
- Is het trouw gebleven aan één van de originele deckthema's? Dat zeker. Bounce en ETB-effecten was hét thema van het Intro Pack waarmee ik begonnen ben.
- Is het budget? Ten tijde van het spelen van alle testpotjes zeer zeker, alleen is Hornet Queen nu dus door de 3 euro-grens gegaan. In totaal kost het deck op dit moment 36,45 euro.


Hit the Ground Running v1.4 uitgestald op tafel.

Het deck staat hier ingevoerd op NederMagic.

Dit zijn trouwens alle budgetopties die ik serieus heb overwogen maar die het deck uiteindelijk niet hebben gehaald:

- Claustrophobia (degelijke budgetremoval voor blauw/groen maar ik heb de voorkeur gegeven aan gewoon veel blockers en surprise blocking via Prophet of Kruphix)
- Faerie Impostor (deze had ik best eens uit willen proberen maar heb nooit het gevoel gehad dat ik ‘m nodig had, herhaaldelijke bounce heeft meer m'n voorkeur)
- Gatecreeper Vine (ik was van plan deze te spelen in combinatie met Saruli Gatekeepers, uiteindelijk toch de voorkeur gegeven aan Satyr Wayfinder en Fathom Mage want een 1/1 is beter dan een 0/2 en draw is doorgaans beter dan life gain)
- Hypnotic Siren (veel genoemd in de reacties op de eerdere delen en terecht, toch ben ik bang dat het te vaak een 1/1 flying zal zijn die je niet kunt of wilt bouncen)
- Saruli Gatekeepers (zie Gatecreeper Vine)



Adding Money en Khans of TarkirWelke kaarten had ik toegevoegd als het budget geen issue was? Dat waren vermoedelijk de volgende geweest.

Breeding Pool & Temple of Mystery
In mijn deck allebei infi beter dan Simic Guildgate. Een playsetje van elk erin als je ze hebt.

Courser of Kruphix
Hoewel hij niet veel synergie heeft met de rest van het deck mis ik eigenlijk nog een goede 3-drop en zo kan je Courser of Kruphix wel noemen. De life gain kan m'n deck goed gebruiken tegen de wat snellere decks en z'n stats zijn gunstig voor Fathom Mage. Verder kan m'n deck eigenlijk geen landdrop missen. Daar helpt de Courser bij.

Garruk, Caller of Beasts
M'n deck zou optimaal gebruikmaken van Garruks eerste en derde ability. Met z'n tweede ability zie ik mezelf nog wel een Hornet Queen in het spel cheaten. Zeker het testen waard.



Kiora, the Crashing Wave
Een prima tweede ability in combinatie met m'n Satyr Wayfinders. Toch zou ik denk ik de voorkeur blijven geven aan Fathom Mage in het 4-slot.

Kruphix, God of Horizons
Bruut met Prophet of Kruphix maar wel een beetje ‘win more' als je het mij vraagt.

Prime Speaker Zegana
Een prima source voor card advantage in dit deck vanwege z'n ETB-effect en de veelheid aan creatures. Ik zou proberen om ruimte te maken voor twee stuks.

Mocht je het deck willen updaten naar het huidige Standard met Khans of Tarkir in plaats van M14 en het Ravnica block, dan vrees ik dat het deck er niet beter op wordt. Je raakt namelijk Fathom Mage en Species Gorger kwijt terwijl de beste toevoegingen die ik zie Clever Impersonator en See the Unwritten zijn (allebei ook niet echt budget). Ik ga het deck daarom ook zelf niet meer updaten.

Bonus: BoaB-decks that never wereZoals ik in de introductie al zei heb ik afgelopen zomer kaarten aangekocht voor nóg twee BoaB-reeksen. Helaas zijn die reeksen er nooit gekomen vanwege tijdgebrek, daarom deel ik nu de decklijsten die ik in gedachten had:

Intro Pack: Price of Glory

//Lands (24)
20 Plains
4 Radiant Fountain

//Creatures (22)
4 Soulmender
4 Ajani’s Pridemate
4 Nyx-Fleece Ram
4 Lagonna-Band Elder
4 Scion of Vitu-Ghazi
2 Angelic Skirmisher

//Other (14)
4 Banishing Light
4 Staff of the Sun Magus
4 Angelic Accord
2 Mass Calcify

Dit zou denk ik ongeveer het resultaat zijn geweest van een deckevolutie van het ‘Price of Glory' Intro Pack. Van origine is het een wit-zwart deck, alleen voegt zwart weinig toe vind ik. Ulcerate en Sign in Blood zijn nog wel goede kaarten, maar Sign in Blood kost dubbel zwart (niet ideaal in een deck zonder dure duallandjes) en buiten het Intro Pack om kon ik ook niet echt geschikte zwarte kaarten vinden. Het voordeel van mono wit is bovendien dat je optimaal gebruik kunt maken van Staff of the Sun Magus, normaal gesproken een absolute crapkaart maar in dit deck zou hij perfect tot z'n recht komen. Het deck draait niet zozeer om heel veel levens gainen als wel het veelvuldig laten afgaan van de triggers van Ajani’s Pridemate en Angelic Accord, een kaart waar ik eerder een niet heel goed werkend BoaB-deck omheen heb gebouwd. Zie het als een tweede poging. Verder zit er een klein enchantmentthema in (Lagonna-Band Elder met Nyx-Fleece Ram, Banishing Light en Angelic Accord) en zit Scion of Vitu-Ghazi erin om Angel tokens van Angelic Accord te populaten. Een kaart waar ik ook echt graag eens mee wilde spelen was Radiant Fountain. De kleurloze mana doet geen pijn in een deck met maar één kleur en hij is ideaal om in beurt 4 meteen je Angelic Accord te laten triggeren, aangenomen dat je bijvoorbeeld al een Soulmender en een Nyx-Fleece Ram hebt liggen. Tot slot geeft Angelic Skirmisher m'n creatures lifelink zodat Angelic Accord blijft triggeren en moet Mass Calcify werken als een one sided Day of Judgment. Of het in de praktijk net zo goed werkt als op papier: geen idee. Het is in ieder geval een simpel, strak deckje met veel kaarten waar je normaal gesproken nooit mee zult spelen. En what's not to like about life gain?



Intro Pack: Will of the Masses

//Lands (22)
10 Forest
8 Plains
4 Selesnya Guildgate

//Creatures (22)
4 Elvish Mystic
4 Sunblade Elf
4 God-Favored General
4 Satyr Wayfinder
4 Wayfaring Temple
2 Seraph of the Masses

//Other
4 Raise the Alarm
4 Devouring Light
2 Collective Blessing
2 Obelisk of Urd
4 Triplicate Spirits

En dit zou het Intro Pack ‘Will of the Masses' ongeveer geworden zijn. Doel van het deck is om zo snel mogelijk zo veel mogelijk creatures te maken en deze op te pompen met Collective Blessing, Obelisk of Urd en in mindere mate Sunblade Elf. Daarnaast zullen Wayfaring Temple en Seraph of the Masses van zichzelf al monsterlijk groot zijn met veel creatures in play. Het kaartje in deze decklijst dat mij het meest enthousiast maakt is God-Favored General, een relatief onbekende kaart uit Journey into Nyx die gemaakt lijkt voor een deck als dit. Omdat je genoeg manieren nodig hebt om ‘m te kunnen tappen, zou ik een 2/2 split van Collective Blessing en Obelisk of Urd uitgeprobeerd hebben, ook al beperk ik me niet tot één creature type voor die laatste.



Tot zoverDaarmee zijn we (eindelijk) aan het einde gekomen van deze BoaB-reeks. Hopelijk heb ik nog een paar mensen blij kunnen maken met dit laatste deel. Wat ik de volgende keer ga doen en wanneer dat zal zijn weet ik nog niet. Ik sta in ieder geval open voor suggesties. Zoals altijd stel ik een reactie zeer op prijs, een simpel ‘gelezen' is wat mij betreft al genoeg.

Until next time.

Huib

 Reactie plaatsen

Reacties (10)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-1-2015 20:49:00

Zo dit was lang verwacht, eigenlijk meer lang niet meer verwacht maar ok.
Intro even gelezen, Omega Ruby is een leuk spel ik ben nu voorbij elite 4 en ik vind het spel echt een van de betere pokemonspellen die ik heb gespeeld/gezien.

De rest over het deck lees ik asap even

4-1-2015 23:28:00

Haha, zelfs ik was alweer vergeten dat ik nog hierop aan het wachten was.

Een match win tegen non-budget goblins klinkt niet verkeerd.

5-1-2015 08:34:00

Leuke beschrijvingen weer, lees het altijd met plezier. Bedankt!

5-1-2015 13:12:00

Ik heb hier (te) lang op gewacht, wat denk ik niks dan goeds over jouw schrijfvaardigheid zegt .

5-1-2015 17:00:00

Fijn dat ik jullie er nog een plezier mee heb kunnen doen. Danny, inderdaad een leuk spel. Enige minputjes zijn wat mij betreft dat het wel erg lang duurt voordat je het helemaal hebt uitgespeeld en dat de experience share het veel te makkelijk maakt. Verder good times.

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-1-2015 16:53:00

@Huib: tja die exp share zo vroeg is best irritant. Op zich vind ik het uitspelen nog best wel snel gaan, maar het begint eigenlijk pas na de elite 4. Tenminste als je de pokedex compleet wilt hebben en geef toe vliegen op latias/os ziet er fancy uit.

Ok terug naar het deck, want eindelijk tijd gehad om het te lezen. Leuke aanpassingen en het ziet er idd uit als een echte keukentafel deck. Persoonlijk lijkt mij het bouncen wel leuk, maar in latere sets zoals je al aangeeft is er niet heel veel bruikbaars bijgekomen.

Als tip/verzoek voor een volgende BoaB: Misschien een fatpack openen (of gewoon 9 boosters) en vanuit daar verder bouwen? Dure kaarten kunnen dan uit de boosters komen, maar wat je toevoegt moet dan wel budget zijn. Eventueel kan je ook stellen dat kaarten uit boosters niet meer dan een x aantal euro's mogen kosten, om het toch een Budget vibe te geven

9-1-2015 19:17:00

Dat zou ik een keer kunnen doen Danny, ik hou het in gedachten.

12-1-2015 20:16:00

Erg leuk om te lezen. Bedankt!

13-1-2015 19:16:00

Graag gedaan. Jij bedankt voor het achterlaten van een reactie.

13-1-2015 19:21:00

BoaB is en blijft de leukste column die Wizards ooit gedaan heeft, imo. Erg jammer dat die toendertijd gestopt is, leuk om te zien dat anderen het doorzetten!

Scroll: [boven|reacties|beneden]