Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 143.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]
27-3-2014 12:09:00

Over een maand is alweer de prerelease van Journey into Nyx, de derde en laatste set uit het Theros block. De laatste kans voor de designers om nieuwe mechanics in een door goden, helden en monsters overspoelde wereld te introduceren!
In Theros werden we blootgesteld aan bestow, devotion, heroic en monstrosity; In Born of the Gods kwamen daar inspired en tribute bij, voor respectievelijk de helden en de monsters. Welke twist kunnen we nog meer verzinnen voor Journey into Nyx?

Design een nieuw mechanic voor Journey into Nyx!
*Geef je mechanic een aansprekende naam
*Beschrijf je mechanic, als reminder text of als Comprehensive Rules entry (ik reken je niet af op technische correctheid, maar zorg dat duidelijk is wat je bedoelt)
*Het mechanic is bedoeld voor helden óf monsters
*Naar keuze een keyword (zoals Monstrosity) of ability word (zoals Heroic)
*Geef als voorbeeld een common en een splashy rare/mythic (beoordeling is op je mechanic, de kaarten zijn ter illustratie)
*Moet passen op de wereld van Theros, niet overpowered/unhinged
*Flavor is erg belangrijk, maar zorg dat je mechanic speelbaar en printbaar is!
*Toelichting in maximaal 250 woorden
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten

Ter inspiratie mijn eigen, helemaal zelf verzonnen, mechanic battlecry, dat weergeeft hoe helden hun strijdmakkers inspireren (pun intended) en aanmoedigen door zelf in de frontlinie te staan. Typisch Griekse heldhaftige kameraadschap, en perfect passend in de wereld van Theros! Helaas lijkt het op mijn plaatje alsof het common symbool een beetje zilverachtig is uitgevallen, excuses voor het ongemak.
Battle cry is a triggered ability. "Battle cry" means "Whenever this creature attacks, each other attacking creature gets +1/+0 until end of turn."





De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 26-50 (79)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]
28-3-2014 12:50:00

Ik vind "until end of combat" juist verwarrend. Dan krijg je dat je 4/4 Rage monster een Nessian Asp dood blockt, en dan na combat ineens dood gaat omdat de 4 damage erop gemarkeerd lethal is geworden.

28-3-2014 18:26:00

@Johannes: Je bedoelt waarschijnlijk niet verwarrend, maar stom?

Wat ook kan als reminder text en comprehensive rules:
-------------
Rage (Whenever this creature blocks or becomes blocked, it gets +1/+1 until end of combat for each creature it's blocking or blocking it.)
-------------
Rage means "whenever this creature blocks, it gets +1/+1 until end of combat for each creature it's blocking" and "whenever this creature becomes blocked, it gets +1/+1 until end of combat for each creature blocking it."
-------------

Geïnspireerd door "Rampage" (bijvoorbeeld Craw Giant) en Guardian of the Gateless. Denk er ook aan dat "Whenever" aangeeft dat het een triggered ability is. Als je niet wil dat het triggered, moet je iets doen als in Alms Beast?

En @Arghore, wat een muur text weer... Kan dat niet korter?

28-3-2014 19:32:00

Rage (A creature with rage gets +1/+1 for each creature it's blocking or for each creature blocking it.)?

Rob (7) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-3-2014 14:06:00

Mijn Inzending:

Nyx: When this creature deals combat damage reveal the top 2 cards of your library. Then your opponent makes 2 piles with 1 card each, then you choose wich one is exiled, the other pile goes to your hand.

Hier ben ik opgekomen doordat je zoveel Scry ziet in het theros block.
En het revealen is een beetje gekomen door Thoughtseize en Courser of Kruphix.
Verder zet het je opponent aan het denken, als je het blockt heb je geen damage (behalve bij trample). Of neem je de damage en exile je 1 of meer van zijn kaarten.
Ik denk de naam in het thema van de set past, niet zo bij helden of monsters dus ik hoop dat dit ook goed is . Oh en je kan het dus in 2/3/4/5/6/7/8 hebben, het is gelijk aan de power van de creature, dus ook hoeveel damage je opponent krijgt.

Voorbeelden:

Kruphix's Legion

Creature-Centaur

Nyx: When this creature deals combat damage reveal the top 2 cards of your library. Then your opponent makes 2 piles with 1 card each, then you choose wich one is exiled, the other pile goes to your hand.
2/2

Master of the Dead

Creature- Human

Nyx: When this creature deals combat damage reveal the top 4 cards of your library. Then your opponent makes 2 piles with 2 cards each, then you choose wich one is exiled, the other pile goes to your hand.
4/4

Ik hoop dat het wat is

Groetjes,
Rob

29-3-2014 14:57:00

@rob,
Hoe zie je dat in oneven getalen voor je in die woording?
Je laat mensen nu 2 even grote stapels maken.

Rob (7) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-3-2014 15:04:00

Hahah bij 3 bv één van 1 en één van 2 hahah maar kon ik er niet meer bijzetten .

29-3-2014 15:14:00

Het zou eenvoudiger zijn als je gewoon had gezegd two piles,

29-3-2014 17:51:00

Mijn inzendig geeft letterlijk de journey into nyx weer. Want als de goden een sterveling waardig achten kunnen ze hem belonen met een plaats aan hun zijde in nyx.
Maar dan moeten die stervelingen wel bewezen hebben dat ze duidelijk sterker zijn dan een standaard sterveling.

Ascension X -- As long as ~'s power is X or greater, ~ is an enchantment in addition to it's other types and [Bonus]

Dit betekent dat als een creature boven zijn normale power uitstijgt hij beloond wordt met toegang tot nyx (enchantment zijn) en een boost aan zijn stats. Deze bonus kan van alles zijn, +1/+1, keywords als vigilance en flying, of zelfs activated/triggered abilities op hogere rareties.

Dat de creatures de gratie van de goden verliezen als ze niet meer boven de rest uitsteken komt omdat de goden alleen de sterkste krijgers aan hun zijde willen hebben. En omdat dit het mechanic natuurlijk veel interessanter maakt qua gameplay (Lost in a Labyrinth/Mortal’s Ardor?), de complexity laaghoud zodat het op common kan en memory issues omzeilt.

Polis Guard
creature - Human Soldier
Ascension 2 -- As long as Polis Guard's power is 2 or greater, Polis Guard is an enchantment in addition to it's other types and may block an aditional creature.
1/3

Nolus, Son of Nylea
Creature - Human Warrior
Trample
Ascension 4 -- As long as Nolus's power is 4 or greater, Nolus is an enchantment in addition to it's other types, has indestructible and gets +2/+2.
2/2

Dus hoe ga jij het meeste uit je Ascension creatures halen? Bestow je er een emissary op of ga je voor tempo met combat tricks?


Bonuskaart:
Favored of Mogis
creature - Minotaur
Ascension 3 -- As long as Favored of Mogis's power is 3 or greater, Favored of Mogis is an enchantment in addition to it's other types and has ": Regenerate.".
2/1

30-3-2014 19:48:00

Mijn ability voor deze prijsvraag heet Quest. Het was vaak zo dat wanneer een god zich ergens aan ergerde, die god een sterveling opzadelde met een missie. Het volbrengen van de missie leverde goede wil van de betreffende god op.

Setessan Phalanx
Creature - Human Soldier (JINC)
3/3

Quest - Whenever ~ enters the battliefield, put a quest counter on target permanent an opponent controls.

Whenever a permanent an opponent controls is put into a graveyard from the battlefield, you may gain 3 life.




Assassin of Mogis
Creature - Human Barbarian (JINR)
2/2

Quest - When ~ enters the battlefield, put a quest counter on target permanent an opponent controls.

Whenever a permanent your opponent controls is put into a graveyard from the battlefield, you may destrou target creature.




Je kiest een permanent dat als doel van de missie dient, en zodra dat weg is, krijgt de held zijn beloning. Als je meerdere quests hebt, krijg je voor ieder een dubbele beloning

30-3-2014 21:43:00

Prayer (bidden) jou creature vraagt het, jij krijgt het heel simpel

Prayer ( this creatures enters the battlefield with a prayer counter on it, you may remove the counter, if you do: ... )




Apostle of Prayers common

Creature - Human Cleric

Apostle of Prayers comes into the battlefield with a prayer counter, you may remove the counter if you do: you gain 2 life.

1/1

Dear Lords please lissin to my prayers



Marcha, Apostle of the Nyx Mythic

Creature - Human Wizard

Prayer

When Marcha, Apostle of the Nyx comes into the battlefield, you search your library for a instant or sorcery and exile it face down, you may remove the prayer counter if you do
: At the beginning of you next upkeep you may cast the soccery or instant that was exiled with Marcha, Apostle of the Nyx, without paying its mana cost.

2/4

By the strength of my Lord, i shall bring you the cures of the nyx


Jij moet voor jou zien dat hij op de battlefield is, en dan een Shivan Meteor cast, omdat hij on gevraagt heeft, die dan door zijn god
beantwoord word

31-3-2014 01:13:00

De helden hebben twee ability words, maar nog geen keyword. En nu ik toch niet kan winnen, doe ik maar eens een poging om Banding te "fixen".

Sidekick (whenever this and another creature attack, you may have them attack as though they are a single creature with combined power and toughness and with all abilities of this creature.)

Want helden hebben vaak ook een sidekick, en met z'n tweeen kunnen ze meer dan ieder apart. Dit representeer ik door ze samen te laten aanvallen als 'team', waarin beide pas dood gaan wanneer lethal damage aan beide wordt uitgedeeld. Banding deed dat ook maar is veel te ingewikkeld. Sidekick maakt het wat eenvoudiger:

Sidekick is a triggered ability. First you have to declare both creatures as attackers, and then you may "merge" them into a team that acts as being a single creature: It can be blocked by one creature.

The power of the team is the sum of the powers of both creatures. The toughness of the team is the sum of the toughnesses of both creatures. No member of the team dies to lethal damage unless the team is dealt lethal damage. In dat case, or when the team is affected by a destroy effect, both are destroyed.

Abilities of the other creature are lost for this combat. For example, if a creature with Sidekick teams up with a creature with flying, the team can be blocked by creatures without flying.

If two creatures with Sidekick join the same team, their controller has to choice which one of them uses its Sidekick ability; the abilities of the others are lost for this battle.

Het idee is dus zeg maar dat een paardrijder zijn eigen kracht plus de kracht van het paard gebruikt. Een voorbeeld van zo'n "paardrijder":



En op rare kon ik eindelijk een screenshot uit mijn favoriete film gebruiken als plaatje. Wie kan de film raden?



De Wijnkoning is te dik (vandaar zijn hoge toughness) en te dronken om er alleen op uit te gaan. Maar als hij begeleid wordt, laat hij iedereen van de gezegende wijn drinken. Hijzelf heeft al teveel tolerantie ontwikkeld, maar de rest is door de wijn tijdelijk onkwetsbaar.
En ja, als zijn eigen team destroyed wordt, wordt zijn teammaat geregenerate door de wijn, terwijl hijzelf bij Erebos een andere wijndrinkersGilde mag opzoeken.

Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-3-2014 08:14:00

Glance X (whenever ~ attacks, scry X.).

Nyx Traveler
Creature - human (JTNC)
Glance 1
1/2

Saqui, hero of Nyx
Legendary creature - Human (JTNM)
Vigilance
Glance 4
Whenever you glance, draw a card
3/2

31-3-2014 12:23:00

Mijn ability is:

Resurgence (If this permanent is a creature and would be destroyed, it isn't. Instead remove all damage from it, and it becomes a noncreature enchantment.)

Omdat we nu naar Nyx gaan, de wereld die onder andere voorgesteld wordt als enchantments (zie ook de Nyxborn), komen we nu creatures tegen die daar rondlopen. Als zij mee doen in het gevecht, moeten zij natuurlijk creatures zijn. Maar creatures in een enchantment wereld gaan niet dood, maar zullen weer opgaan in de nachtelijke hemel en "heropleven" in het Nyx.

De ability geeft de mogelijkheid om enchantments als creatures te printen. Dit heb ik ook gedaan als de twee voorbeelden (Glorious Anthem en Elven Fortress). Een mythic zou nog Resurgence én ability zoals Opal Caryatid kunnen hebben. Ook blijft de creature (ookal heeft hij een waardeloze ability) als enchantment in het spel, wat handig kan zijn voor je devotion.



31-3-2014 17:53:00

@Johannes, zo ik 'until end of combat' begrijp, is dat in de combat fase alle damage in een keer wordt afgehandeld, en na de combatfase dus 'vervalt'. Een 4/4 met rage (als geblocked 5/5), geblocked door een 4/5 creature, wint dus van de 4/5 (die gaat dood en naar de graveyard). Dan is combat voorbij, alle damage vervalt en de Rage vervalt; Er ligt dan weer een 4/4 creature.

Hierbij overigens, na de afhandeling van damage is er nog een post-combat fase die onderdeel is van de 'combat fase', hierin kunnen beide zijden nog instants spelen. Het rage creature staat dan nog op 5/1; 5 omdat Rage zegt 'until the end of combat', en 1 omdat de damage door de 4/5 gedaan werd ten tijde van de rage, waar deze dus een 5 toughness had, en blijft 1 over. Zou je nu een instant kaart met 'do 1 damage to all creatures' oid opwerpen, dan gaat het creature wel dood. Gebeurd dit niet, dan is na de 'post-combat' fase de gehele 'combatfase' voorbij, en is dus 'until the end of combat' bereikt, de rage bonus vervalt en er ligt een 4/4.

Of ik moet de 'combat fase' omschrijving op de site totaal verkeerd begrepen hebben. En ik snap dan ook niet zo goed wat je met 'gemarkeerde damage' bedoelt, tenzij je doelt op de post-combat fase, die ik hierboven hopelijk heb uitgelegd (?) als het tenminste zo werkt.

-------------------------

@Jos, Het is niet stom ... het gaat erom dat het effect de juiste omschrijving krijgt zodat het werkt zodat het 'intuïtief' juist is. Als ik je goed begrijp is 'Whenever' al een trigger dat in principe 'for each creature' impliceert. Echter vraag ik me af of de beginnende tot gemiddelde MtG speler dat zo begrijpt. Deze omschrijving van jou lijkt me daarom de meest duidelijke:

Rage (Whenever this creature blocks or becomes blocked, it gets +1/+1 until end of combat, for each creature it's blocking or blocking it.)

@Jos 2, ik ben helaas lang van stof, mede omdat het geschreven woord nogal eens ruimte laat voor interpretatie bij de ontvanger. Ik probeer dit te voorkomen door te trachten zo genuanceerd en onderbouwd als mogelijk mijn tekst te verwoorden. Aangezien tekst niet zomaar verdwijnt, heb je alle tijd om het te lezen, lengte zou dus geen bezwaar hoeven te zijn... ...maar ik zal trachten het in @jos'en kort te houden

--------------------------

@Dustin, heb hier heel het weekend over zitten te dubben, omdat ik geen zin heb om in een conflict te komen. Het volgende dus met een vriendelijke

Je schreef: Rage (Whenever a creature blocks this creature or whenever this creature becomes blocked by a creature, it gets +1/+1 until end of combat); bestaande uit:

- a creature blocks this creature (Rage wordt geblocked)
- this creature becomes blocked by a creature (Rage wordt geblocked)

Ofwel er staat twee keer dat de kaart met Rage wordt geblocked, ofwel er staat 2x hetzelfde (?).

Voorts, omdat ik volgens mij aan dien te geven met welke omschrijving ik Rage uiteindelijk wil aanduiden. De volgende omschrijving nogmaals aan jou gericht:

Rage (Whenever this creature blocks or becomes blocked, it gets +1/+1 until end of combat, for each creature it's blocking or blocking it.)

31-3-2014 18:06:00

@ Arghore
Damage vervalt alleen niet na de end of combat step maar pas aan het einde van de beurt. Het markeren van damage is in dit geval dat je bijvoorbeeld een 3/3 hebt liggen die geblockt werd door een 2/2. Deze 3/3 heeft nu 2 damage gekregen (2 damage erop gemarkeerd, als een soort van tijdelijke counters) en kan tot het einde van de beurt dood gemaakt worden door iets wat 1 schade doet (dan heeft de 3/3 drie schade gemarkeerd, is zijn thoughness nul en gaat hij dood). Jou keyword helpt dus niet om je creatures de beurt te laten overleven omdat ze na combat als nog dood gaan, het is nog steeds een nuttige ability omdat ze daarmee wel grotere creatures dood kunnen blocken maar werkt dus niet zoals jij hebt bedoelt.

31-3-2014 18:15:00

Wat thijsknaap zegt. Wat je bijvoorbeeld dan kan doen is:

Rage (Whenever this creature blocks or becomes blocked, it gets +1/+1 until end of combat for each creature it's blocking or blocking it. At end of combat, remove all damage from it.)

of:

Rage (Whenever this creature blocks or becomes blocked, it gets +1/+1 until end of TURN for each creature it's blocking or blocking it.)

Zie ook hier de "Cleanup" bij "Ending phase". Of waar ik altijd kijk, hier

P.S. Misschien kan je Rage nog omschrijven zoals bijvoorbeeld Shape Stealer.

31-3-2014 21:14:00

Rise to Nyx - As long as this creature is tapped, it's an enchantment creature with [static ability].

Philosophers of Nyx
Creature - Human Cleric (JTNC)
Rise to Nyx - As long as this creature is tapped, it's an enchantment creature with ': Prevent the next 1 combat damage that would be dealt to you this turn.'
1/1


Siren of Dementia
Creature - Siren (JTNR)
Flying
Rise to Nyx - As long as this creature is tapped, it's an enchantment creature with 'Your opponents can't draw cards.'
2/3

Flavorwise gaat het mechanic erover hoe Nyx steeds dichterbij de 'echte wereld' komt en we in JIN natuurlijk naar Nyx gaan. Ook is een flavor dat als mensen dromen/slapen (tapped zijn), ze in Nyx zijn. Mechanically is het een soort van Inspired, maar dan met Static Abilities. Het heeft dus ook weer leuke interacties met kaarten als Karametra’s Favor. Ik heb geprobeerd het lekker simpel te houden, maar toch een origineel te maken, en dat vind ik mooi gelukt.

31-3-2014 21:38:00

Die Siren is wel een beetje erg goed..

31-3-2014 21:49:00

ARGH! ... Ok, ik snap het :/ ... weer wat geleerd, wel teleurstellend. Als ik als voorwaarde niet de regels kan veranderen waarbij de resterende toughnes wordt gemarkeerd ipv de gedane damage, dan zit er niets anders op dan er 'until the end of turn' van te maken.

Rage (Whenever this creature blocks or becomes blocked, it gets +1/+1 until end of TURN, for each creature it's blocking or blocking it.)

Dat lijkt me beter dan nog een voorwaarde toevoegen waarmee het mechanisme enkel gecompliceerder wordt. Echter, met deze voorwaarde is het haast geen echt mechanisme meer. Je kan haast stellen dat je de kaart bijna net zo goed sterker en tougher kan maken. Het enige dat daarbij nu nog anders is, is als het creature door meer dan 1 geblocked wordt, of meer dan 1 blocked. ... ik moet hier toch nog even over nadenken...

31-3-2014 21:51:00

Uhm ja, nu ik erover nadenk kan hij het spel idd wat te snel onder controle nemen, anders zonder flying en een toughness van 1, dan kan hij makkelijker gestopt worden.

Siren of Dementia
Creature - Siren (JTNR)
Rise to Nyx - As long as this creature is tapped, it's an enchantment creature with 'Your opponents can't draw cards.'
2/1

31-3-2014 22:46:00

@Sverre: Ik denk dat het probleem eerder is dat als je opponent hem niet dood kan maken, hij nooit meer kaarten mag pakken. Misschien is dus beter: "If an opponent would draw a card except the first one he or she draws in each of his or her draw steps, that player skips that draw instead." Maar het gaat vooral om de mechanic

31-3-2014 22:57:00

Ok, na er enige tijd over nagedacht te hebben kies ik toch voor 'at the end of combat'.

Rage (Whenever this creature blocks or becomes blocked, it gets +1/+1 until end of combat, for each creature it's blocking or blocking it.)

Dat een creature als nog dood gaat omdat de damage gemarkeerd wordt, is misschien wel een eigenschap die bij Rage past. Waar Rage (naar mijn gevoel) om draait is dat een creature afhankelijk van de tegenstand tijdelijk sterker/tougher wordt, en op dat moment eventuele fatale damage kan weerstaan. Dat een creature na de combat alsnog in elkaar zakt en dood gaat voelt in dat opzicht te begrijpen en past volgens mij wel bij wat men bij Rage verwacht...

--------------------

@Dustin, sorry dat mijn inzending zo vaak lijkt te veranderen, maar klaarblijkelijk ontbrak het mij aan kennis met betrekking tot hoe combat (of eigenlijk damage markering) precies werkt. Erg leerzaam maar wel wat verwarrend aangaande mijn inzending ...

Aldus, mijn inzending werkt nog steeds zoals ik deze in eerste instantie inzond!! Maar dan met een meer op MtG aangepaste formulering...

Rage (Whenever this creature blocks or becomes blocked, it gets +1/+1 until end of combat, for each creature it's blocking or blocking it.)

31-3-2014 23:02:00

Nyxify [cost]. ([cost]: This creature becomes an enchantment - Aura with enchant creature. Attach it to target creature. It becomes a creature again if it's no longer attached to a creature.)

Ethereal Squire
Creature - Human Soldier (Common)
Nyxify (: This creature becomes an enchantment - Aura with enchant creature. Attach it to target creature. It becomes a creature again if it's no longer attached to a creature.)
Enchanted Creature gets +1/+2
1/2

Ephemeral Siren
Creature - Siren (Rare)
Nyxify (: This creature becomes an enchantment - Aura with enchant creature. Attach it to target creature. It becomes a creature again if it's no longer attached to a creature.)
You control enchanted creature.

3/2

Bestow vanuit de battlefield, basically. Ofwel om je bondgenoten te helpen, of om je vijanden te hinderen.

31-3-2014 23:42:00

Op Nyx kan iedereen een god worden. Zelfs gewone stervelingen. Het enige probleem is dat je wel door voldoende wezens aanbeden moet worden.

Godhood to white X (If this creature doesn't have the god creature type,tap X white creatures you control and this creature gains the god creature type)

Dit sluit ook mooi aan op devotion.

Phalanx Soldier
Creature - Human Soldier (JTNC)
Godhood to white 2 (If this creature doesn't have the god creature type, tap X white creatures you control and this creature gains the god creature type)
When Phalanx Soldier gains the god creature type, it becomes an enchantment and indestructible and untap up to two creatures you control. 1/1

Akroan General
Creature - Human Soldier (JTNR)
Godhood to red and white 3 (If this creature doesn't have the god creature type, tap X red or white creatures you control and this creature gains the god creature type)
When Akroan General gains the god creature type, it becomes an enchantment and indestructible and untap up to three creatures you control. They are indestructible end of turn. 2/2

1-4-2014 00:23:00

Het moet overigens 'tap ... other creautures you control' zijn

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]