Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

[COLUMN] BoaB - Bestial Strength, Deel 2

Scroll: [boven|reacties|beneden]
5-8-2013 15:42:00

Welkom bij het tweede deel van de serie columns waarin ik het M14 Intro Pack ‘Bestial Strength' probeer te verbeteren zonder dure kaarten toe te voegen. Voordat je aan dit deel begint, is het aan te raden om eerst het eerste deel te lezen zodat je weet hoe ik te werk ga en wat ik al veranderd heb.



De vorige keer ben ik geëindigd met gameverslagen dus we beginnen vandaag met wat aanpassingen. Voor het gemak eerst even de lijst waarmee ik deel 1 geëindigd ben:

Bestial Strength v1.1//Lands (24)
16 Forest
8 Swamp

//Creatures (29)
4 Elvish Mystic
1 Corpse Hauler
2 Deadly Recluse
4 Kalonian Tusker
1 Advocate of the Beast
2 Brindle Boar
2 Rootwalla
2 Accursed Spirit
2 Briarpack Alpha
2 Giant Spider
2 Rumbling Baloth
2 Woodborn Behemoth
3 Garruk’s Horde

//Other
2 Giant Growth
2 Doom Blade
1 Mind Rot
1 Into the Wilds
1 Enlarge

En dan nu de aanpassingen…

AanpassingenOp het eind van deel 1 vroeg ik jullie of zwart eruit moest of niet. Hoewel de meningen verdeeld waren, sluit ik me helemaal aan bij die van Max (niet mijn tweelingbroer): "Geen enkele kaart in die kleur voegt momenteel echt iets toe aan het deck, bovendien is, naar mijn mening, alleen Doom Blade echt constructedwaardig." Omdat groen alternatieven heeft voor de removal die Doom Blade biedt, haal ik zwart eruit.

- 8 Swamp
- 1 Corpse Hauler
- 2 Accursed Spirit
- 2 Doom Blade
- 1 Mind Rot


Maar daar laat ik het niet bij want sommige groene kaarten zijn echt te slecht om op dit moment nog deel uit te maken van het deck:

- 2 Brindle Boar
Ik heb Brindle Boar een aantal keer voorbij zien komen in de eerste negen games en elke keer was hij even underwhelming. Vergelijk hem eens met Kalonian Tusker: de Tusker is een mana goedkoper en +1/+1 sterker. Je kunt de Boar weliswaar nog saccen voor levens maar je kunt niet én schade doen én levens gainen. Chumpen en saccen kan natuurlijk wel. Maar dan nog is Tusker in 9 van de 10 gevallen beter. Out!



- 2 Giant Spider
Ik trek de vergelijking met Kalonian Tusker nog eens: Tusker is 2 mana goedkoper, heeft fijnere stats en heeft alleen geen reach. Reach is niet geheel onbelangrijk maar het is geen 2 mana waard. Voor 4 mana heb je bijvoorbeeld ook Towering Indrik, die in tegenstelling tot de Spider wel een relevante creature type heeft. Of Deadbridge Goliath, die is +3/+1 sterker en heeft scavenge… Ik denk niet dat er nog meer vergelijkingen nodig zijn om aan te tonen dat Giant Spider bij lange na niet goed genoeg is voor dit deck.

Dan nu naar wat erbij komt…

+ 7 Forest
Eentje minder dan het aantal Swamps dat eruitgaat. Dit vanwege de volgende kaart die ik toevoeg.

+ 4 Somberwald Sage
Als ik Garruk’s Horde zo goed mogelijk uit de verf wil laten komen, moet ik hem zo snel mogelijk kunnen casten. Hetzelfde geldt voor alle creatures die ik met de Horde reveal. Somberwald Sage fits the bill perfectly. In Magical Christmastland speel ik in beurt 1 Elvish Mystic, in beurt 2 de Sage, en in beurt 3 Garruk’s Horde. En zo ondenkbaar is dat nou ook weer niet.

Nu ik 4 Somberwald Sage speel, heb ik wel meer fatties nodig dan alleen 3 Garruk’s Horde om de Sages goed tot hun recht te laten komen. De keuze is gevallen op…

+ 3 Soul of the Harvest
M'n deck komt vol te zitten met creatures voor Garruk’s Horde, en dus past Soul of the Harvest ook perfect. Een 6/6 trample voor 6 met nuttige ability is natuurlijk al prima, maar het wordt helemaal leuk als je zowel een Soul als een Horde in het spel hebt. Stel je hand is leeg en je hebt een creature op top van je library liggen. Je speelt ‘m via de Horde en trekt een kaart van de Soul: een Forest. De kaart op top van je library is nu weer een creature. Speel die weer van de top, enzovoorts. In wezen is de kans dat je creatures kunt blijven spelen dus 2x zo groot als je zowel een Horde als Soul hebt liggen. Combineer dit met een hoop manamannen en je kunt in één beurt een heel legertje uitspelen.



+ 4 Prey Upon
De vervanger van Doom Blade. Prey Upon is de simpelste en goedkoopste vorm van removal in groen. Normaal gesproken hebben mijn creatures een hogere P/T dan die van mijn tegenstander (dat is ook waar groen bekend om staat) dus ik verwacht dat Prey Upon in mijn deck bijna zo unconditional is als Doom Blade.

Na deze 11 aanpassingen (land niet meegerekend) ziet het deck er als volgt uit:

Bestial Strength v1.2//Lands (23)
23 Forest

//Creatures (29)
4 Elvish Mystic
2 Deadly Recluse
4 Kalonian Tusker
1 Advocate of the Beast
2 Rootwalla
4 Somberwald Sage
2 Briarpack Alpha
2 Rumbling Baloth
2 Woodborn Behemoth
3 Soul of the Harvest
3 Garruk’s Horde

//Other
2 Giant Growth
4 Prey Upon
1 Into the Wilds
1 Enlarge

Ik playtest weer tegen mijn tweelingbroer Max. Hij speelt met zijn Slivers deck en met zijn Mono Black Sacrifice deck.

Game 10 t/m 13Game 10 tegen Slivers
Beginhand: 2 Forest, Somberwald Sage, Briarpack Alpha, Soul of the Harvest, Prey Upon, Into the Wilds.
Ik start deze game erg goed met achtereenvolgens Kalonian Tusker, Somberwald Sage en een Soul of the Harvest in beurt 4. Max doet het ook niet slecht met een Striking Sliver, Steelform Sliver en Bonescythe Sliver. Prey Upon laat mijn Soul met Max' Bonescythe Sliver vechten waarna ik voor 11 doorkom dankzij een geflashte Briarpack Alpha (draw van SotH). Max chumpt de volgende beurt met wat nieuwe Slivers en geeft op als ik in beurt 7 een Garruk’s Horde speel (draw van SotH) en met alles aanval. Into the Wilds is dit potje niet uit m'n hand gekomen.

Game 11 tegen Mono Black Sac
Beginhand: 4 Forest, Elvish Mystic, Kalonian Tusker, Garruk’s Horde.
In de eerste drie beurten weet ik telkens een Elvish Mystic te spelen zodat ik al in beurt 4 mijn Garruk’s Horde kan casten. Max gaat met z'n Diabolic Tutor snel op zoek naar een Doom Blade maar kan deze pas casten als hij al op 1 leven staat (mede dankzij Giant Growth). In beurt 7 val ik met alles aan voor de win.

Game 12 tegen Mono Black Sac
Beginhand: Forest, 2 Elvish Mystic, Deadly Recluse, Rootwalla, Rumbling Baloth, Prey Upon.
Ook deze game weet ik het te presteren om in de eerste drie beurten 3 Elvish Mystics te spelen. Daarnaast heb ik nog mana voor een Deadly Recluse in beurt 2, een Rumbling Baloth in beurt 3, en een Woodborn Behemoth en Prey Upon (target: Blood Bairn) in beurt 4. Ondanks deze goede start weet Max me te weerhouden van aanvallen met kaarten als Tenacious Dead, 2 Blood Bairns , Festering Newt en een Doom Blade die mijn Baloth target. Max neemt de game over in beurt 6 als hij een Dark Prophecy cast. Hij sact zijn Tenacious Dead een aantal keer aan Blood Bairn en trekt daardoor behoorlijk wat kaarten. Ik hoop ondertussen op een Enlarge maar trek deze niet. Ik scoop uiteindelijk als Max de combinatie Tenacious Dead + Blood Bairn + Bubbling Cauldron + 2 Dark Prophecy + Sanguine Bond heeft liggen waardoor hij elke beurt voor 4 kan drainen en kaarten kan blijven trekken. Een Soul of the Harvest komt te laat.



Game 13 tegen Mono Black Sac
Beginhand: 3 Forest, Elvish Mystic, Woodborn Behemoth, Soul of the Harvest, Prey Upon.
Twee stervende Festering Newts met als target Elvish Mystic en Somberwald Sage zorgen ervoor dat Soul of the Harvest pas in beurt 8 uit m'n hand komt. Max beantwoordt deze vervolgens meteen met een Corrupt. Ondertussen heeft hij al wat combostukken kunnen uitspelen zoals Tenacious Dead, Gnawing Zombie, Dark Prophecy en Pontiff of Blight. Toch weet ik het nog spannend te maken met een Woodborn Behemoth (8/8 trample) en Enlarge. Max gaat naar 2 maar weet verlies te voorkomen door een Corrupt te topdecken die mij 20 (!) schade doet dankzij Sanguine Bond.

Vier goede games achter de rug, tijd om weer wat aanpassingen te doen.

Aanpassingen- 2 Deadly Recluse
Ik heb de afgelopen games gemerkt dat Deadly Recluse eigenlijk wat te weinig doet voor m'n deck.
Hij houdt weliswaar sommige creatures op afstand, maar dat doen mijn grotere creatures vanaf de midgame ook. Daardoor is de Recluse vaak een veredelde 1/2 unblockable attacker. M'n deck vraagt om beter dan dat. Ik wil óf goede attackers als Kalonian Tusker, Soul of the Harvest en Garruk’s Horde óf manamannen die me die attackers eerder laten casten. Deadly Recluse gaat er daarom uit.

- 2 Rootwalla
Rootwalla is simpelweg niet constructedwaardig. Loxodon Smiter, hoewel niet budget en multicolored, is infi beter. In plaats van Rootwalla speel ik denk ik liever wat extra Advocate of the Beasts of iets als Champion of Lambholt. Voor nu kies ik echter voor andere toevoegingen.

- 2 Woodborn Behemoth
Woodborn Behemoth is me niet tegengevallen in de potjes dat ik ‘m speelde. Sterker nog, ik heb er een aantal keer door gewonnen. Doordat ik nu land aan het minderen ben ten koste van manadudes, is de kans dat de Behemoth een 8/8 trampler wordt alleen een stuk kleiner geworden. Hij past daarom niet goed meer in m'n deck. Bovendien zijn er voor 5 mana sowieso veel betere opties, denk aan Wolfir Silverheart of Vorapede (oké, die is niet budget).



- 2 Giant Growth
Ik heb Giant Growth vooral in de eerste potjes een aantal keer met succes kunnen spelen en wanneer ik ze niet op hand had, was er altijd nog de dreiging van een Giant Growth voor m'n tegenstander. In game 11 was het verrassingseffect alleen compleet weg doordat ik een Garruk’s Horde in play had en een Growth op top van m'n library. Aangezien dit eigenlijk een Garruk’s Horde deck aan het worden is (spoiler alert: er komt zo een 4e GH bij), past Giant Growth dus ook niet goed meer. Daar komt bij dat elke niet-creaturekaart essentieel moet zijn voor de werking van het deck omdat de stroom aan creatures van Soul of the Harvest en Garruk’s Horde erdoor verstoord kan worden. Giant Growth is dat niet.

- 1 Into the Wilds
Het ‘land-subthema' laat ik dus definitief varen. Daarom is er ook geen plaats meer voor Into the Wilds. Leuk kaartje, dat wel, maar het zegt ook wel wat dat hij in game 10 de hele tijd in m'n hand bleef zitten.

- 1 Forest
Ik ga weer meer manadudes toevoegen dus ik kan wel af met een landje minder.

+ 4 Arbor Elf
Hallo Elvish Mystic #5 t/m #8. Het zijn creatures voor Soul of the Harvest en Garruk’s Horde, je kunt Soul en Horde er eerder door casten én je kunt meer creatures casten via Soul en Horde. Arbor Elfs zijn trouwens niet alleen creatures voor Soul en Horde maar ook voor…



+ 4 Elvish Archdruid
Ik heb nog niet eerder met de Archdruids gespeeld en nu is daar eindelijk het deck waar ze – in theorie – prima in passen. Beurt 1 mana elf, beurt 2 Archdruid of Sage, beurt 3 Soul of Horde. Zo moet het deck gaan lopen. Bovendien: als je eenmaal een Archdruid hebt liggen dan zijn al je mana elfjes praktisch gratis omdat Archdruid voor elk elfje een extra mana genereert. Combineer dat met een Soul en/of Horde en dan kun je wel eens heel snel door je deck heen gaan.

+ 1 Soul of the Harvest
Ik ga all-in op het Soul/Horde-plan dus 4 Souls it is.

+ 1 Garruk’s Horde
Zie hierboven.

Door bovenstaande 10 aanpassingen ziet het deck er als volgt uit:

Bestial Strength v1.3//Lands (22)
22 Forest

//Creatures (33)
4 Arbor Elf
4 Elvish Mystic
4 Kalonian Tusker
1 Advocate of the Beast
4 Elvish Archdruid
4 Somberwald Sage
2 Briarpack Alpha
2 Rumbling Baloth
4 Soul of the Harvest
4 Garruk’s Horde

//Other
4 Prey Upon
1 Enlarge

Het komt er al wat gestroomlijnder uit te zien. Eens kijken of het ook gestroomlijnder speelt in de volgende testgames.

Game 14 t/m 17Game 14 tegen Mono Black Sac
Beginhand: 2 Forest, Arbor Elf, Elvish Mystic, Soul of the Harvest, Garruk’s Horde, Enlarge.
Deze game loopt gesmeerd, ondanks dat ik het hele potje maar 2 land tot mijn beschikking heb. Ik ga Elvish Mystic into Somberwald Sage into Soul of the Harvest (beurt 3). Helaas vangt de Soul een Doom Blade. In beurt 4 cast ik 2 Elvish Archdruids, die gevolgd worden door een Arbor Elf en Garruk’s Horde (gecast met Archdruid-mana) in beurt 5. Beurt 6 verloopt zoals ik dat voor ogen heb met het deck: ik cast eerst een Soul of the Harvest, daarna een Elvish Mystic van de top van m'n library (draw), tap daarna m'n tweede Archdruid voor 5 mana, cast Kalonian Tusker van top (draw), cast Arbor Elf van top (draw), cast Kalonian Tusker #2 (draw) en val daarna aan met een 3/3 Elvish Mystic en Garruk’s Horde. Ondanks dat ook Max elke beurt wat gespeeld heeft, kan hij niks anders dan scoopen. Enlarge kwam niet uit m'n hand.


Die Brindle Boar op top van m'n library en Giant Spider in m'n graveyard moeten Prey Upons voorstellen. Ik had ze niet meegenomen op vakantie dus ik moest ze proxien.

Game 15 tegen Mono Black Sac
Beginhand: 4 Forest, Kalonian Tusker, Soul of the Harvest, Prey Upon.
Ik verlies deze game grotendeels door een verkeerde interpretatie van de regels. In beurt 4 speel ik namelijk een Prey Upon, bedoeld om Soul of the Harvest met een Gnawing Zombie te laten vechten. Max cast in reactie op de Prey Upon een Doom Blade op de Soul, waardoor Somberwald Sage als enige target overblijft. We gingen ervanuit dat ik de Sage nu als target aan moest wijzen, maar gezien de rulings bij Prey Upon op NederMagic klopt dat niet. Anyways, ik krijg in beurt 7 een Garruk’s Horde in play, welke Max in beurt 9 naar 5 levens brengt. Helaas kon ik geen creatures casten via de Horde vanwege 2x een Forest op top van m'n library. Een Corrupt maakt een beurt later een einde aan m'n 7/7 trampler en Max neemt de game vervolgens over met 2 Pontiff of Blight en een Crypt Ghast. Ondanks een nieuwe Horde (wéér 2x een Forest op top) wint Max in beurt 14 door 8x te extorten.

Game 16 tegen Slivers
Beginhand: 4 Forest, Kalonian Tusker, Briarpack Alpha, Soul of the Harvest.
Deze game is een walk-over voor Max. Ik trek alleen maar land bij en het enige wat ik in de eerste drie beurten speel is Kalonian Tusker. Max zet daar een Striking Sliver en 2 Predatory Slivers tegenover. Een ingeflashte Briarpack Alpha blockt in beurt 4 Max' Striking Sliver, maar Max heeft een Searing Spear at the ready om zijn Sliver te redden. Een beurt later bezorgt een Battle Sliver Max de overwinning. In totaal had ik deze game 7 Forests tegenover 4 spells.

Game 17 tegen Slivers
Beginhand: 3 Forest, Elvish Mystic, Kalonian Tusker, Elvish Archdruid, Garruk’s Horde.
Een hele toffe game waarin het deck precies doet wat ik wil. Het gaat namelijk af als een soort combo deck. Al in beurt 4 heb ik een Garruk’s Horde in het spel dankzij 2 Elvish Archdruids. Even later joint ook een Soul of the Harvest mijn team waardoor ik creature na creature kan casten. Aanvallen is alleen niet verstandig omdat ook Max erg goed gaat: hij heeft al snel 9 Slivers liggen waaronder 2 Predatory Slivers, 2 Steelform Slivers en een Bonescythe Sliver. 2 Prey Upons zorgen uiteindelijk voor een gaatje in Max' defense door Bonescythe Sliver en Striking Sliver uit te schakelen (een leger blockers met first strike is erg vervelend als je wilt aanvallen). In beurt 11 val ik aan voor 49 schade (één Garruk’s Horde was 16/16 geworden dankzij Advocate of the Beast en Briarpack Alpha). Max heeft niet genoeg blockers om het te overleven.


Linksonder (boven de landjes) de creatures die ik in beurt 11 heb gespeeld, rechts daarvan de elfjes die ik heb getapt voor mana en daarboven de creatures die aanvallen.

Tijd om dit deel af te ronden. Net als de vorige keer vraag ik om jullie input voor de aanpassingsronde waarmee ik deel 3 zal beginnen. Wat moet eruit, wat moet erin en vooral: waarom? Vind je dat ik een leuke weg ben ingeslagen met het deck? Zo nee, hoe had je het dan gedaan? Als je niks inhoudelijks te melden hebt, zou je dan zo vriendelijk willen zijn ‘gelezen' als reactie achter te laten? Alleen op die manier kan ik namelijk zien of dit een beetje gelezen wordt.

Speak up!

Huib

 Reactie plaatsen

Reacties (22)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Premium lid T (107) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-8-2013 16:07:00

Gelezen.

5-8-2013 17:17:00

Ik vind persoonlijk dat je een leuke weg in bent geslagen.

Maar voor een budget deck heb je wel erg veel rares.
Als dat geen punt is, blijkt Wolfir Silverheart nu 2,75 te kosten, dus binnen het budget te passen.

Een andere 5-drop die erin zou kunnen is Acidic Slime. Die kan met zijn Deathtouch nog mooi samenwerken met Ulvenwald Tracker.

Als je de kans wilt vergroten dat je creatures vanuit de top van je library kan spelen met Garruk’s Horde via Soul of the Harvest, is meer Flash wel nuttig. Als je na het casten van een beest namelijk een Briarpack Alpha bovenop je library ziet, en de carddraw nog op de stack hebt, kun je snel je flasher spelen voordat die naar je hand gaat, zodat je misschien het daaronder liggende landje raapt.

Ik denk dat de +1/+1 counters niet veel meer toevoegen. Je wilt nu veel beesten spelen, en uiteindelijk swarmen (met een overdosis creatures aanvallen, zodat je tegenstander ze niet allemaal kan blocken) voor de win. Dan kunnen er wat meer constructedwaardige creatures in dan Advocate of the Beast en Rumbling Baloth, zoals de hierboven genoemden.

Premium lid Max (19) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-8-2013 17:30:00

gelezen.

Je deck ziet er zeker leuk uit. Gewoon snel veel grote beesten neerleggen en je hand dan weer aanvullen met de soul werkt volgen mij prima, daar zou ik zeker op doorgaan in deel 3 .

Wat betreft toevoegingen, als je meer removal zoek lijkt Ulvenwald Tracker mij een goede optie. Hij is weliswaar een stuk trager (en kwetsbaarder) dan Prey Upon maar als ie eenmaal ligt kun je hem iedere beurt gebruiken. Verder is het een creature dus past perfect bij je soul en horde.

Nou, dat was het wel. ik kijk met plezier uit naar het laatste deel.
ps. leuk dat je me nog noemt in de column.

Groet. Max

5-8-2013 17:55:00

Ik geloof dat BoaB niet hoger ging dan 20 tix.
Misschien idee om deck niet meer dan 40 euro te laten kosten.
Doot het standard te houden wordt het zelfs relevant voor beginnende fnm'ers.

5-8-2013 17:59:00

Ik dacht eigenlijk dat je er een two-parter van ging maken, maar zo te zien volgt er nog een derde deel. Je deck heeft een leuke 'combo-y' feel, alleen jammer dat het niet post-Theros legal is en dat je weer je Somberwald Sages gebruikt.

Misschien leuk voor de rest van de lezers om mijn Sacrifice deck te bekijken: [ hier ]. Ben er behoorlijk tevreden over.

5-8-2013 19:19:00

Wederom een leuke column.
Ik ben benieuwd naar je derde deel. Hopelijk komt die met net zoon snelheid als dit deel.
Mvg,
Jordy

5-8-2013 19:54:00

I read and approve

5-8-2013 20:56:00

Leuke column weer, als ik jou was zou ik wel 2 Briarpack Alpha toevoegen inplaats van de 2 Rumbling Baloth.

6-8-2013 00:17:00

Je BoaB collumns blijven leuk Huib!

6-8-2013 09:49:00

Leuke column weer en een vet combo-achtig monogreen deck.

Ook wel grappig om te zien dat het deck een beetje neigt naar een budgetversie van het huidige toptier monogreen aggro deck dat op de World Magic Cup gespeeld werd door o.m. (meen ik me te herinneren) Raphael Levy.

Ik denk wel dat het deck redelijk "klaar" is, dus ik vraag me af wat voor verrassingen er nog zijn voor deel 3!

6-8-2013 14:21:00

Bedankt allemaal voor jullie reacties, ook het 'gelezen' van T stel ik erg op prijs.

@ Johannes: het deck telt inderdaad behoorlijk veel rares, maar 'geen kaarten van meer dan 3 euro' is nou eenmaal de regel die ik hanteer. Meningen over wat budget is en wat niet kunnen natuurlijk verschillen. Terecht dat je Ulvenwald Tracker noemt, daarover meer in deel 3. Het nut van flash i.c.m. Soul of the Harvest had ik me niet gerealiseerd, goed dat je het zegt.

@ Max: jep, Tracker, die heb ik een beetje over het hoofd gezien.

@ 1Lennert: toen ik begon met het schrijven van deze columns heb ik nagedacht over welke definitie van budget ik wilde gebruiken en de 'niet meer dan 3 euro'-regel leek me de meest praktische. Op die manier voorkom je m.i. ook dat de totaalprijs van het deck al te erg uit de hand loopt, maar dat is natuurlijk subjectief.

@ Max: jij moet altijd wat te zeuren hebben maar stiekem vind je het een heel cool deck.

@ jordy: ik denk dat ik het volgende deel wat eerder online zet, ben namelijk al een behoorlijk eind met typen.

@ Matthijs: oké, en waarom? Daar ben ik vooral benieuwd naar.

@ Thallid: ik was niet op de hoogte van dat deck, ik ga het ook maar niet opzoeken om zo onbevooroordeeld mogelijk te blijven.

6-8-2013 21:53:00

Je speelt genoeg andere "beasts" daardoor word het creature type van Rumbling Baloth iets minder interresant. Verder kun je met Briarpack Alpha "combat-tricks" uithalen, suprise blocker, pomp een beestje met 2.

6-8-2013 21:56:00

Dat zijn inderdaad de voordelen van Briarpack Alpha. Ik vraag me alleen af of ie uberhaupt goed genoeg is om in m'n deck te houden.

6-8-2013 22:21:00

Oeh Nice,
Ik kan niet wachten.

Frque (64) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-8-2013 15:54:00

Cool Ben net even door de 2 delen heen gevlogen! Leuk geschreven en t leest heel lekker weg. Ik vind de wending toch jammer dat je zwart eruit hebt gehaald. Ik snap je keuze (wellicht ook de verstandigste), maar toch had ik graag gezien dat je zwart nog een kans had geven.
Ik ben nog helemaal niet thuis in M14, maar je hebt me toch laten zien dat met heel weinig, je een ontzettend leuk deck kunt maken.

Ga je alle andere intropacks ook nog behandelen? Ik kijk uit naar deel 3!

Gr Freek

7-8-2013 20:09:00

Dank voor de complimenten Freek en dat je de moeite hebt genomen even iets achter te laten. Ik ga in ieder geval nog één ander Intro Pack behandelen, of er daarna nog meer volgen hangt af van de tijd die ik na de vakantie kan vrijmaken (waarschijnlijk niet veel).

7-8-2013 20:11:00

Bij deze ook nog even mijn kort maar krachtige zin: Leuk!

7-8-2013 20:26:00

Wanneer komt deel 3 op je pagina te staan?

7-8-2013 22:23:00

Gelezen en erg leuk om te volgen!

7-8-2013 22:43:00

Maarten en Jeremy, dank voor jullie reacties. Matthijs, ik denk morgen of overmorgen.

8-8-2013 04:14:00

gelezen

8-8-2013 12:28:00

Thanks & deel 3 komt later vandaag online.

Scroll: [boven|reacties|beneden]