Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Blood Funnel en Trinisphere

Scroll: [boven|reacties|beneden]
1-2-2012 00:08:00

Hey Iedereen,

Ik zit met mijn handen in mijn haar over de werking van Blood Funnel en Trinisphere. Op een of andere manier frustreren deze twee kaarten mijn werkelijk kapot. De werking is niet zo moeilijk volgens mij maar wel verwarrend en ik wil het duidelijk en concreet uitgelegd hebben als dat kan.

Een spel die kost zal door Blood funnel kosten en door trinisphere toch weer right?

Een spel die kost zal door Blood funnel kosten en door Trinisphere .

Of betaal je nou voor de toch gewoon omdat je die 2 gratis van de Blood Funnel krijgt.

Je snapt het ik word gek

Groeten Jeroen

Reacties (5)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
1-2-2012 00:22:00

Je past hierbij het layer systeem toe. Hoe de layers exact heten weet ik niet zeker, dus dat moet een van de rule advisors even bevestigen.

Blood funnel zit in Layer 7b en Trinisphere in layer 7c. Je past dus eerst 7b toe en daarna 7c. Je eerste twee voorbeelden zijn dus juist. Dit geld ook voor kaarten die spells duurder maken zoals Grand Arbiter Augustin IV. De Arbiter maakt van een 1W kostende spel 2W, en vervolgens doet trinisphere dus niets.

Layer 7b Stelt de costverandering vast
Layer 7c Veranderd de cost

Dit werkt ook zo bij creatures. Als een effect van een beestje 1/1 maakt zoals Humility dan valt dat onder layer 7b. Als de p/t veranderd wordt dan valt dat onder layer 7c, zoals Giant Growth.

1-2-2012 00:33:00

Artifact abilitys gaan sneller dan Enchanment Abillitys. dacht ik.
Net als Instant sneller is dan Sorcery. zo iest zit het in elkaar .

Dus wat David zegt klopt wel maar hoe het presies in in elkaar steekt weet ik ook zo gouw niet.

1-2-2012 00:36:00

Nee dat is het sowieso niet Een artifact die een spel goedkoper maakt wordt alsnog als eerste toegepast namelijk.

Trinisphere zorgt eigenlijk voor een additional cost, waar kaarten als Grand Arbiter etc. daadwerkelijk de converted mana cost veranderen.

Trinisphere vraagt heel simpel "kost je geen 3? Dan kost je nu wel 3". Nog even duidelijker want m'n vorige opsomming was nog ietwat vaag:

Layer 7b veranderd de CMC
Layer 7c additional costs

Edit: Overigens staat het gewoon haarfijn uitgelegd bij de hulpdienst van Trinisphere hier op NM zie ik nu net

1-2-2012 01:05:00

Zo leer ik nog eens wat. Ik heb het even opgezocht. Wat ik zei klopt deels.

Manacostveranderingen vinden plaats in layer 8 (die eigenlijk niet officieel bestaat). Layer 7 is puur p/t veranderingen. Lekker verwarrend allemaal. Maar wat ik zei klopt verder wel. Trinisphere komt altijd als laatste omdat het zorgt voor een additional cost en niet de CMC veranderd.

1-2-2012 01:37:00

Trinisphere komt inderdaad altijd als laatste. Zie ook de FAQ bij Trinisphere. Eerst kijk je hoe duur de spell is.

Squire. Kost 1 en 1 . Samen .

Daarna kijk je naar of er iets in het veld ligt dat hem goedkoper/duurder maakt (Pearl Medallion, Sphere of Resistance).

Dan tel je alles bij elkaar op. Komt dat onder de 3 mana uit, dan ziet Trinisphere dat en laat hij je meer mana betalen. Is dat 3 mana of meer, dan is er geen probleem en mag je gewoon verder gaan spelen.

Scroll: [boven|reacties|beneden]