Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

-Stelling- van de Week: Nr9

Scroll: [boven|reacties|beneden]
9-12-2011 15:20:00

Stelling van de WeekHoera, SvdW-tijd!

Nu zitten we allemaal wel over Legacy etc. te praten, maar dat is natuurlijk echt niet relevant voor iedereen! Er is namelijk voor iedereen een moment geweest waarop ze met MTG begonnen. Alleen zijn er soms nog wel leuke theoriën over hoe je begint. Koop je een paar boosters? Een oefen-deck van een vriend? Of toch nog maar een Starter-kit? Vandaar de "Stelling" van deze week..:

Ik leer beginnende spelers MTG op ---- manier.
Ben benieuwd!

Card vs. CardOok is het vandaag wederom tijd voor de Card vs. Card! Samen ontworpen met Lekrutes ( hier )die wederom een erg leuke CvsC heeft verzonnen!

De keuze van vandaag: Rith’s Grove vs. Jungle Shrine! Welke zou jij spelen en waarom?

 Reactie plaatsen

Reacties (8)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
9-12-2011 15:25:00

Ik heb nu toevallig de lair landjes in een edh deck, maar dat omdat ik een oude layout foil deck heb gemaakt. Ze bevallen me niet zo heel goed. Dat landje terugnemen vertraagt toch wel erg in het begin. Als ik mocht kiezen zou ik denk ik toch liever de shards landjes spelen. Die kun je daar ook turn 1 droppen als je verder toch nog niks doet.

9-12-2011 15:57:00

Landjes terugnemen is ook erg slecht als de tegenstander dan je lair bounced.

9-12-2011 17:41:00

Even de rust van vandaag doorbreken
Voor de card vs card: Zonder enige twijfel het shards of alara landje. Bij het shards landje heb je 1 beurt 1 mana minder door het come into play tapped effect. Bij de lair heb je voor de rest van het spel 1 mana minder door het land-bounce effect. Bovendien kunnen je opponents je erg screwen door het lair landje te bouncen/destroyen.

Over beginnende spelers: Ik heb een paar kleine 40kaarten deckjes, 1 van elke kleur, om nieuwe spelers mtg te leren. Het lukt meestal wel en dan is het leuk om hun zicht op de mtg wereld te horen. Bijvoorbeeld mijn tegenstander speelde met rood, juist eerste match van zijn leven gespeeld. Hij vroeg zich af waarom rood niet van die powerkaarten had verwijzend naar Divination. Dat is dan altijd wel grappig om te horen, en hij had enigszins wel gelijk want na turn 5-6 zat hij in topdeck modus. Vaak zoeken ze dan achteraf zelf naar wat kaarten en kopen ze een intropack, later fat pack, later boosterbox... Hét grote struikelblok voor beginnelingen is toch wel dat als er maar eentje is, hij overschaduwd wordt in kracht door de rest van de meer ervaren spelers met een veel grotere collectie. Ze blijven vaak alleen spelen als ze met meer zijn en samen wat potjes intro deck wars kunnen doen.

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-12-2011 18:49:00

Even wat olie op het vuur:
Ik ga voor het lair-landje. Hij komt niet tapped in het spel en het combineert zo lekker met City of Traitors en landjes met EtB effecten. En het landje dat je terughaalt hoeft niet ongetapt terug, dus.....

10-12-2011 11:25:00

Persoonlijk vind ik Rith’s Grove beter.
Zeker als je landjes hebt die nog iets doen als ze in het spel komen. Zoals Kabira Crossroads of als je Valakut, the Molten Pinnacle heb en je bounced een Mountain. Mag je toch weer 3 damage schieten.
(kies ook voor Rith’s Grove uit nostalgie).

als ik een deck zou bouwen met rood, groen en wit (edh) zou ik ze alsnog allebij spelen.
------------------------------------------------------


Een speler magic leren.
Meestal als ze geïnteresseerde zijn. begin ik hun met de basic's uit te leggen.
Zoals: artifact, land, instant, creature, enchantment, sorcerry en planeswalker.
Daarna hoe de buurt in elkaar zit.
En wat de mogelijke win manieren zijn.


Daarna gaan we meestal soort van potje spelen met 2 simpele decks.
en als hij iets niet weet of snapt dan leg ik hem dat uit.

Verder leg ik heb ook uit dat voor iedere regel in magic een kaart is die de regel overtreed. Zoals bijvoorbeeld trample.

Luca (11) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-12-2011 11:38:00

ik zou ook gaan voor {rith's grove}. Ik speel toch vaak EDH en de kans dat je 'm in je begin hand hebt is klein. Het handige is dat rith's grove ook een tapped landje mag bouncen en de grove niet tapped in de battlefield komt, dus diezelfde beurt heb je 1 meer mana dan als je het shard landje zou spelen.

Als je dan bij beide gevallen geen land zou trekken de volgende beurt dan zou het dus meer mana produceren als je rith's grove zou spelen.

over de beginners: Ik begon met magic spelen vooral met vrienden en af en toe een draft. Met vrienden heb ik vooral de regeltjes doorgekregen en als we iets niet wisten gingen we het opzoeken. Met toernooitjes ben ik vooral gaan leren wanneer welke kaarten goed zijn.

10-12-2011 12:17:00

Ik zou nooit lair landjes spelen in Commander. Commander games draaien puur om wie het snelste genoeg mana heeft om enge dingen te doen, dan wil je jezelf niet een beurt terugzetten.

10-12-2011 20:40:00

volgends mij speel jij ander type EDH als ik.
Maar even sireus.
Dat kleine beetje vertraging. edh is niet beslist naar 1 groot beest.

WOGje en op naar de volgende lompe beest.

Uiteraard ligt het er ook aan hoe je edh deck is opgebouwd.

Ik speel ook alle Karoo landjes. of vind je die ook te vertragent?

Scroll: [boven|reacties|beneden]