Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Ervaringen met Thran Quarry?

Scroll: [boven|reacties|beneden]
16-3-2011 13:04:00

Ik vroeg me af of er iemand is met ervaring met het spelen van Thran Quarry. Ik was van plan deze te spelen in een 5 kleuren sliver deck, waarvan dan ook zo'n 90% van de spells creatures zijn.

Wat ik eigenlijk zou willen horen is, komt het vaak voor dat je {=tran quarry} gesacced word doordat je creatures simpelweg gesloopt worden? Of valt dit wel mee?


Nog een vraagje, is het verstandig 4 City of Brass te spelen, of gaat dit simpelweg teveel damage op jezelf doen?

 Reactie plaatsen

Reacties (19)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
16-3-2011 13:06:00

Reflecting Pool is wel een goede naast de city. en Gemstone Mine dan geeft je pool alles. verder heb ik geen ervaring met die quarry.

16-3-2011 13:39:00

Met een deck als slivers, kan een quarry naar mijn mening prima.
Het enige echte probleem krijg je wanneer er een Wrath of God o.i.d. wordt gespeeld, dan ben je niet alleen je creatures maar ook (een deel van) je manabase kwijt. Een ander klein nadeel is wanneer je turn 1 creature wordt gesloopt, dan zet het je ook aardig terug.

Het ligt dus vooral aan tegen welke decks je speelt. Tegen burn is een quarry als 1e landdrop vaak zo weer weg, en als je in een omgeving speelt waar nogal vaak gebruik wordt gemaakt van mass removal is de quarry ook een stuk minder.

16-3-2011 13:43:00

Ancient Ziggurat is ook een goede aanvulling vind ik.

16-3-2011 13:51:00

Wanneer je inderdaad 90% creatures speeld is Ancient Ziggurat inderdaad beter dan Thran Quarry.

Zelf speelde ik een mix van 1X City of Brass 1X Thran Quarry en 2X Reflecting Pool allemaal met hun eige voor- en na- delen. (Toen bestond de Ziggurat nog niet).

16-3-2011 14:11:00

Nooit mee gespeeld in mijn sliver deck, maar ik had hem niet en zorg dat ik duals speel samen met wat fetch.

16-3-2011 14:47:00

Thran Quarry is best goed in een creature deck. Speel er minstens 15 à 16 creatures. Speel trouwens ook niet met 4 Thran Quarrries. Ik speel er met hooguit 3.

Ik wilde ooit beurt 1 Thran Quarry spelen en vervolgens een Birds of Paradise casten. Die werd geForce Spiked. Nou, toen was het potje wel klaar.

Ik zou zeggen, probeer uit wat het beste werkt in jouw spelersgroep.
(en anders moet je op zoek naar nieuwe vrienden! )

19-3-2011 23:36:00

4x Ancient Ziggurat
3x City of Brass
3x Gemstone Mine
4x Mirrodin’s Core
4x Reflecting Pool
3x Thran Quarry

Dit is mana zoals het er nu voor staat, het totale deck zou 63-64 kaarten worden en 90-100% is creatures (zonder de landjes dan).

Nu denk ik alleen dat dit misschien toch een beetje te ver gaat, ook heb ik het totaal niet op Gemstone Mine, geen idee waarom. Het liefst zou ik er 1 gemstone, city en thran uitgooien. Maar weet niet echt wat er dan voor in de plaats te doen.

20-3-2011 00:32:00

Ik zal je vertellen wat er mis is. Je manabase zuigt grote tijd. Je speelt 21 land waarvan er 3 op korte termijn ontploffen. Daarnaast kun je 4 landen wel gebruiken voor creature spells maar niet creature abilities.

Hier zijn wat tips:

Arcane Sanctum & co.
Exotic Orchard
Forbidden Orchard
Fetchlanden uit Onslaught en Zendikar
Fetchlanden uit Mirage zoals Bad River
Shockduals zoals Overgrown Tomb
Filterland zoals Fire-Lit Thicket

Het is voor mij moeilijk te bepalen wat het beste is omdat ik niet weet wat je hoofdkleur van jouw deck is. Ik zou zeggen probeer wat uit en kijk of het bevalt. Bovendien is het best leuk om ieder landje één keer in te doen. Dus 5 basiclanden, 5 triplekleurlanden, 1 City of Brass, Genstone Mine, Exotic Orchard, Forbidden Orchard, Ancient Ziggurat, Reflecting Pool, wat Mirage fetchlanden, aantal ravnica bouncelanden zoals Azorius Chancery. Zo kom je makkelijk aan 24 land.

En er is geen reden om meer dan 60 kaarten te spelen.

Dus, op een gegeven moment moet je klaar zijn met het theoretiseren van je deck en er gewoon mee gespeeld worden. Zo zie je het snelst wat werkt en niet.

Succes!

20-3-2011 15:06:00

hier een link naar het deck, zoals je ziet is het zo goed als alleen maar creatures, en hebben deze creatures niet echt veel mana abilities die gespeeld moeten worden.

20-3-2011 15:08:00

Trouwens ik ben een beetje tegen "vertragende" landjes die tapped into play komen. Vind altijd dat hierdoor je tegenstander een stap voor loopt.

20-3-2011 15:27:00

Aan je deck te zien is je belangrijkste kleur groen. Al is het maar voor de Gemhide Slivers die je ook weer mana geven voor je grotere hitters. In plaats van zo'n enorme hoeveelheid 5 mana color landjes te spelen met allerlei drawbacks (blaast na 3x gebruiken op, blaast op als je geen beesten hebt, geeft alleen kleurloos tenzij je een beurt verspeelt om er een charge counter op te leggen..)

Ik zou beginnen met het vervangen van de Mirrodin's Core door 4x Seaside Citadel omdat dat landje je met 1 beurt vertraging daarna eenvoudig toegang geeft tot je belangrijkste kleuren. Vervang Gemstone mines door trilands van Jund en Grixis om zo ook aan de rest van je kleuren te komen.

Tapped into play landjes vertragen je idd een beurt, maar blijven wel liggen onder normale omstandigheden.

20-3-2011 15:31:00

Ik vergeet trouwens nog de Vivid landjes uit Lorwyn, ook zeer geschikt om Reflecting pools mee te poweren.

En, ik zie net in je deck dat je wel helemaal 2 een-drops speelt. Aether Vial. Dus wat is het probleem met beurt 1 beginnen met een landje dat getapped in het spel komt? In het gros van je beginhanden zal je er niets mee spelen.

20-3-2011 15:34:00

Als ik jouw deck bekijk, zou ik zeggen dat groen jouw belangrijkste kleur is. Zwart het minst. Haal jouw Clot Slivers en Necrotic Slivers eruit en doe er 4 Virulent Slivers voor in de plaats. Dan wordt je deck agressiever, bovendien curve je beter en is je manabase beter.

Tevens zou ik 1 van elke 5-kleuren Sliver eruit halen, doe voor mij part 3 Homing Sliver er voor in de plaats. Je hebt anders 12(!) kaarten die 5 mana kosten, dat is erg veel voor maar 21 land.

Daarnaast zou ik ook geen Æther Vial, Amoeboid Changeling (WTF!?) en Patriarch’s Bidding spelen (Ok, de Vial kan nog). Speel meer Slivers met meer variaties zodat je meer truukjes kunt doen (Quick Sliver?) en kunt opzoeken met een Homing Sliver. Speel eventueel removal zoals Swords to Plowshares of iets dergelijks.

Als je de dure spells eruit dan kan 21 land nog wel. En ja, landen die getapt in het spel komen maken je deck trager. Maar als je geen duals(-achtige) land hebt wordt het moeilijk. City of Brass is best goed als je deck sneller en agressiever wordt, die schade maakt dan niet zo veel uit.

20-3-2011 16:35:00

Daarnaast zou ik Mirrodins core niet spelen. Die ene mana die het nodig heeft, is moeilijk te produceren:

- Het kan niet door ancient ziggurat
- Het kost een counter vand e Gemstone mine
- 1 dmg van de City
- De reflecting pool kan zelf al alle kleuren maken.

21-3-2011 22:25:00

@Wacky

De Æther Vial leek me wel goed omdat er maar 2 counters op hoeven aangezien de meeste slivers maar 2 mana kosten, en wat is er mis met Patriarch’s Bidding? Als iemand even heel simpel al mijn creatures vernietigt is mijn deck compleet waardeloos, bidding geeft mij hiervoor een oplossing leek mij.

Amoeboid Changeling was een idee met Sliver Overlord, je geeft een creature van je tegenstander alle creature types en steelt hem dan met overlord. Misschien een beetje moeilijk te spelen inderdaad, maar dat was het idee.


Maar goed de vials kunnen er inderdaad wel uit, en amoeboid ook aangezien dit waarschijnlijk zo goed als nooit gaat werken. De Biddings ben ik nog wel steeds van overtuigt dat deze goed is eigenlijk... Creatures worden gewoon te vaak gedestroyed, bij ons in de groep in elk geval.

21-3-2011 22:39:00

Het idee van de Amoeboid Changeling met de Sliver Overlord is wel leuk, maar zoals je zelf zegt behoorlijk omslachtig, vooral omdat je na die beurt de controle over je gejatte creature weer verliest.. Denk dat je de slots die je overhoud als je de Changeling niet speelt beter kan besteden met meer to the point kaarten.

21-3-2011 22:43:00

Excuses, volgens mij werkt de combo met de Changeling wel
Maar ik blijf bij mijn stelling dat je die slots beter kan gebruiken

21-3-2011 23:37:00

Laat ik het op deze manier duidelijk maken.

Of je gaat aggro/ tempo, dan speel je met goedkope en snelle mannetjes Muscle Sliver. En dan kun je ook minder land spelen.

Of je gaat voor control. Langzaam andermans creatures overnemen, creatures sacrificen aan de Necrotic Sliver zodat tegenstander steeds minder op tafel heeft. En je speelt met ongeveer 24 land.

Maar ga het niet mixen. Capiche?

22-3-2011 00:46:00

Juist dat is iets waar ik wat mee kan Wacky, nu je het zo zegt zal ik er eens anders naar gaan kijken. :3

Scroll: [boven|reacties|beneden]