Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Leuke suggesties allemaal. Maar, nee, ik dacht zelf aan een {=fire ritual}, je weet wel, die interrupt die {R} kost, jou 3 damage doet en {R}{R}{R} in je mana pool oplevert. Dat ding waar we al 13 jaar op wachten, maar maar niet gedrukt wordt : )
We hebben indertijd eens met een hele club ieder voor zich een mail met de suggestie aan Wizards gestuurd. Daarop kreeg iedereen een mooie mail terug, met de boodschap:
1. dat ze dit voorstel -met precies die naam-, al duizenden keren vanuit de hele wereld toegestuurd hadden gekregen, en
2. dat de naam er al voor was gereserveerd, en de kaart ws in de toekomst een keer in een set zou worden opgenomen, en
3. dat het hen he-le-maal niet was opgevallen dat 30 man, allemaal uit Nederland, allemaal ruwweg op dezelfde datum zo'n voorstel doen : )
Ik gok op Pyretic Ritual!
Oh, Rite of Flame, die was ik even vergeten!
Ooooooh, de spanning stijgt!
Pyretic Ritual, Desperate Ritual, Seething Song of Rite of Flame?
Dat had ik ook Zou hij Dark Ritual bedoelen, of Desperate Ritual, of Pyretic Ritual, of Seething Song?
Ik wil het editten, maar een WAT?
Die bestaat niet
Met een {=fire ritual} ofzo.
en als je wél t2 speelt Electropotence. Moet je wel eerst flink mana-rampen
Voor een non-t2 deck kan je altijd Pandemonium gebruiken.
Heb je last van teveel mana ofzo ? Dit grapje kost je 17 mana. In ieder geval hier je antwoorden:
1. Ja, hij blijft liggen. End step ability triggeren niet meer door Time Stop. Dat staat bij zijn official rulings.
2. Hij triggert iedere end step. Ook die van je tegenstander dus. anders had er 'your next end step' gestaan.
3. Ja, je kunt nogmaals voorkomen dat zijn ability triggert door in de tegenstanders beurt time stop te spelen. zie de uitleg bij 1.
nou Dustin heb me best gedaan.
Kan nu eindelijk gaan slapen terwijl jij dat al lang doet en mij deze zware taak gaf.
waarschijnlijk lees je dit niet eens meer maar ik dacht aan zo'n soort deckje: hier
1. Als je deze heeft gespeeld, (evt hebt aangevallen) en dan Time Stop speelt, blijft ie dan liggen?
2. Indien "ja" bij 1, blijft ie dan -A- liggen tot het eind van mijn volgende beurt, of -B- tot het eind van de beurt van mijn tegenstander?
3. Indien -B- bij 2, kan ik dat dan voorkomen door nog een Time Stop te spelen tijdens zijn beurt? (en dan doe ik dat natuurlijk in zijn upkeep ofzo, dan is {=time stop) meteen een soort {=time walk} ).
hier dan? Wel Lightning Bolt gevoelig.
Mods hebben tegenwoordig een edit-button, en zoals met alle nieuwe speeltjes, vind ik het geweldig om ermee te spelen; grote dank aan Michiel dus! En aangezien Assault Strobe geen algemeen bekende kaart is, leek het me wel handig daar even een linkje van te maken
On topic: Putrefax + Strobe kost 6 mana, en als je tegenstander een removal of Fog heeft, ben je de Sjaak. Infect is juist een snel deck, het lijkt me niet dat je 5-mana finishers zoekt... Nadeel van infect vind ik dat je alleen kunt winnen met combat damage; proliferate werkt nog niet voldoende, en er zijn maar 2 kaarten (beide zwart overigens) die direct poisoncounters uitdelen.
Kortom, ik zie rood met splash voor groen met infect nog niet werken... maar bewijs mijn ongelijk en post hier een linkje naar een fantastisch deck met infect en Putrefax!
Creature - Horror 5 / 3
Trample, haste
Infect (This creature deals damage to creatures in the form of -1/-1 counters and to players in the form of poison counters.)
At the beginning of the end step, sacrifice Putrefax.
Vraag: Hoe werkt infect?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/1/2011
A player who has ten or more poison counters loses the game. This is a state-based action.
1/1/2011
Infect’s effect applies to any damage, not just combat damage.
1/1/2011
The -1/-1 counters remain on the creature indefinitely. They’re not removed if the creature regenerates or the turn ends.
1/1/2011
Damage from a source with infect is damage in all respects. If the source with infect also has lifelink, damage dealt by that source also causes its controller to gain that much life. Damage from a source with infect can be prevented or redirected. Abilities that trigger on damage being dealt will trigger if a source with infect deals damage, if appropriate.
1/1/2011
If damage from a source with infect that would be dealt to a player is prevented, that player doesn’t get poison counters. If damage from a source with infect that would be dealt to a creature is prevented, that creature doesn’t get -1/-1 counters.
1/1/2011
Damage from a source with infect affects planeswalkers normally.
Decktips