Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Time Stop

Serie: 10th Edition (10E)

Rarity: Rare 10th Edition Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
10th Edition
 5
2,50
 -
49,95
Champions
 -
2,95
 -
9,95
Time Stop | 10th Edition

 Op voorraad 

€ 2,50 (5x)

 Kopen

FOIL 

€ 49,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
1-6-2017 09:31:00

Dat is ook de reden waarom Coax from the Blind Eternities specifiek zegt "You may choose an Eldrazi card you own from outside the game OR IN EXILE".

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-6-2017 09:08:00

quote: "Sinds M10 is er een naamswijziging, en daarna is R&D ook meer gaan doen met de exile zone, maar hij was er al veel langer dan dat."


Ben ik het toch niet helemaal mee eens.

Toen het nog "remove from the game" heette, was de betreffende kaart echt buiten het spel. En buiten het spel heb je geen zones.

Sinds dat het "exile" heet, is de exile zone geïntroduceerd, waarmee de kaart nog steeds binnen het spel is.

Om die reden deden Wishes (zoals Burning Wish) toen dus ook minder, want voor die tijd kon je ge-removede kaarten wishen, maar ge-exilede kaarten kun je niet wishen.

1-6-2017 08:44:00

Al in Alpha (de eerste Magic set) zaten exile effecten: Swords to Plowshares. Het heette toen nog remove from game en het was niet helemaal duidelijk of "removed from game" een zone was of niet, maar ook dat is al vrij snel in de comprehensive rules vastgelegd. Sinds M10 is er een naamswijziging, en daarna is R&D ook meer gaan doen met de exile zone, maar hij was er al veel langer dan dat.

Verder ben ik er van overtuigd dat MtgPedia probeert het daadwerkelijke complot van 9/11 te verdoezelen door de stack niet speciaal genoeg te behandelen. Schande, laten we de straten op gaan en demonstreren!

29-5-2017 11:12:00

Ik lees dit hieronder en vraag me af... Why...? Het is gewoon zoals Xander het zegt. MtgPedia of niet.

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-5-2017 23:35:00

Detail: exile als keyword en de exile zone werden geïntroduceerd in M10 in 2009.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-5-2017 21:02:00

Als er al een zone speciaal is, dan is dat juist de exile zone, want die was er een paar jaar geleden nog niet (geen flauw idee uit mijn hoofd hoe lang dat precies geleden is).

28-5-2017 20:58:00

@Maurits
Hoe is dat anders dan andere zones? Dat de stack wat unieke eigenschappen heeft is niets speciaals. Iedere zone heeft zijn eigen unieke eigenschappen. De battlefield is de enige zone met tokens (ook virtuele objecten) en permanents. De hand is de enige zone met een limiet aan het aantal objecten dat er in mag blijven.

Hoe speciaal jij de stack ook lijkt te vinden, regeltechnisch is hij niet anders dan enig andere zone. Je mag best denken dat het een super speciale magische wonderzone is, maar voor de spelregels maakt dat geen fluit uit.

Het is ook totaal irrelevant hoeveel kaarten / effecten ze maken die de stack beinvloeden. Er zijn ook weinig kaarten die iets doen met de exile zone. Het spel is voornamelijk ontworpen om om de battlefield heen te draaien, dus daar zijn de meeste kaarten op gebaseerd. Maar dat maakt de andere zones nog steeds niet anders dan anders.

(En van dat lijstje dat jij noemt bestaan nummers 1&4 al daadwerkelijk (Summary Dismissal, Hinder), bestaat 3 al sort-of (Rule of Law, split second), en 2. en 5. zijn onprintbaar. (2. omdat dat automatisch infinite gaat met zichzelf, en 5. is niet werkbaar binnen de regels.)

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-5-2017 20:41:00

CR 4. Zones

400. General

400.1. A zone is a place where objects can be during a game. There are normally seven zones: library, hand, battlefield, graveyard, stack, exile, and command. Some older cards also use the ante zone. Each player has his or her own library, hand, and graveyard. The other zones are shared by all players.

400.2. Public zones are zones in which all players can see the cards' faces, except for those cards that some rule or effect specifically allow to be face down. Graveyard, battlefield, stack, exile, ante, and command are public zones. Hidden zones are zones in which not all players can be expected to see the cards' faces. Library and hand are hidden zones, even if all the cards in one such zone happen to be revealed.

---

Einde discussie.

28-5-2017 20:40:00

#1: Time Stop doet dit.
#2: Dualcaster Mage, Fork, Reiterate en een heel aantal anderen doen dit.
#3: Teferi, Mage of Zhalfir doet dit door te zeggen dat je tegenstanders alleen op Sorcery speed iets mogen casten
#4: Venser, Shaper Savant, Unsubstantiate en een paar anderen kunnen dit.
#5 zou de spelregels breken.


Ik snap ook niet waar deze discussie over gaat. Het voelt voor mij als van een mug een olifant maken.

28-5-2017 20:36:00

@Xander. Je zegt dat de stack een gewone zone is. Net als battlefield, graveyard, bibliotheek, hand, exile. Een groot verschil is dat de stack de plek is waar abilities naar toe gaan om te resolven. Dit zijn virtuele objecten (instructies) die los gekoppeld zijn van de kaart of gebeurtenis die hen gegenereerd heeft.

Als de stack een gewone zone zou zijn, dan zouden er vast wel meer kaarten zijn die de stack manipuleren. Zomaar wat voorbeelden. 1.Leeg de stack. 2.Verdubbel de stack door alles te kopieren. 3.Er mogen maximaal N spells en abilities op de stack. 4.Stuur een of meer spells terug naar de speler's hand of bibliotheek. 5.Jij bepaalt steeds in welke volgorde spells en abilities resolven.

28-5-2017 18:37:00

Ik geloof ook dat je van een mug een olifant maakt. Je klinkt bijna alsof MtgPedia een geheim complot heeft om het bestaan van spells exilen te verdoezelen. MtgPedia is gewoon niet erg compleet, dat is alles.

De 'Exile' pagina van MtgPedia lijkt een soort onhandige spagaat te maken tussen 'een paar voorbeelden' en 'alle mogelijke effecten'. Het eindresultaat is dat ze veel te veel voorbeelden hebben om als snelle voorbeeldlijst dienst te doen, maar tegelijkertijd missen ze een nog steeds hoop opties (zoals de 'exile target spell' effecten) omdat het ondoenlijk is om alle 99 variaties van effecten die iets met exile doen te noemen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-5-2017 18:12:00

Vanwaar die obsessie voor de stack vs. de battlefield?

De stack is ook maar gewoon een zone, net zoals de battlefield, maar ook net zoals je hand of je graveyard.

Er staan tal van voorbeelden tussen die kaarten exilen uit je hand of vanuit je graveyard. En dat is ook niet de battlefield.

Exilen is simpelweg een kaart in een zone anders dan exile, verplaatsen naar exile.

28-5-2017 17:57:00

Formeel is er altijd verschil geweest tussen "Verhinder dat een spell of ability op de stack resolvet en zo in werking treedt" enerzijds, en "Vernietig een object en breng de betreffende kaart over naar een voorgeschreven zone" anderzijds.

Mindbreak Trap hoort duidelijk tot de eerste categorie. De tekst gebruikt echter het woordje Exile en dat behoort historisch gezien tot de tweede categorie (Removal).

MTG.gamepedia houdt zich afzijdig. Er is geen enthousiasme om Mindbreak Trap te presenteren als een voorbeeld van een kaart die iets Exilet.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-5-2017 11:11:00

quote: "Je kunt je afvragen waarom dat zo is."

Vertel.

28-5-2017 00:23:00

De website MTG.gamepedia, hoofdstuk "Exile", bespreekt dit onderwerp eerst in het algemeen aan de hand van de officiele spelregels. Vervolgens worden er 70 kaarten genoemd die op een of andere wijze objecten Exilen.

Het is opmerkelijk dat er geen enkel voorbeeld gegeven wordt van een kaart die spells op de stack Exilet. Dus geen Time Stop, Mindbreak Trap of Sundial of the Infinite. Je kunt je afvragen waarom dat zo is.

Oracle

Instant 

End the turn. (Exile all spells and abilities on the stack, including this card. The player whose turn it is discards down to their maximum hand size. Damage wears off, and "this turn" and "until end of turn" effects end.)

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe zit dat met de versie?
Antwoord: Die heeft geen remindertext: hier

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

12/1/2004
Exiling a spell or ability prevents that spell or ability from resolving, but it doesn’t technically “counter” anything. This means that Time Stop can exile spells and abilities that “can’t be countered.”

12/1/2004
Unless Time Stop is cast during the Ending phase, any “at the beginning of the end step”-triggered abilities don’t get the chance to trigger on the turn Time Stop is cast. These abilities will trigger at the beginning of the next end step.

7/15/2007
Ending the turn this way means the following things happen in order: 1) All spells and abilities on the stack are exiled. This includes Time Stop, though it will continue to resolve. It also includes spells and abilities that can’t be countered. 2) All attacking and blocking creatures are removed from combat. 3) State-based actions are checked. No player gets priority, and no triggered abilities are put onto the stack. 4) The current phase and/or step ends. The game skips straight to the cleanup step. The cleanup step happens in its entirety.

7/15/2007
If any triggered abilities do trigger during this process, they’re put onto the stack during the cleanup step. If this happens, players will have a chance to cast spells and activate abilities, then there will be another cleanup step before the turn finally ends.

Decktips