Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Leyline of Punishment

Serie: M11 (M11)

Rarity: Rare M11 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M11
 -
1,50
 -
4,95
Leyline of Punishment | M11

Prijs:

€ 1,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 4,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
12-8-2016 14:11:00

Ik heb liever Sulfuric Vortex in een burn deck. Aangezien je toch sneller burnt dan de tegenstander die anti - lifegain is het beste aan deze kaart, damage die prevent kan worden is super situationeel.

Dus liever Sulfuric die ook burnt en 1 mana minder kost.

31-1-2016 15:27:00

O.a. maar voor bepaalde zoo decks is het ook een uitkomst vs soulsister achtige decks, en project melira combo met kitchenfinks. Of deels tron met wurmcoil engine.

20-1-2016 20:04:00

Heb je 't over burn decks? Misschien in je openingshand maar elke (burn-)kaart is kostbaar, dus zomaar plek vinden om 4 van deze in te boarden is nog best lastig vrees ik. Ik weet ook niet of 't loont dat hij zelf geen damage doet en na T1 écht slecht/dood is. Ik denk dat 't een beter plan is om een kaart zoals Skullcrack in te boarden.

20-1-2016 19:15:00

toch eigenlijk best een goede modern s.b. kaart lijkt me.

18-1-2012 15:47:00

De instructies op een kaart worden altijd uitgevoerd in de volgorde waarin het wordt geschreven. dus ja, je krijgt dan gewoon leven.

Tom (19) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-1-2012 15:43:00

Goede vraag, meer er is nog steeds geen antwoord op gekomen. Wordt de hele spell van Solemn Offering in één tijd afgehandeld, of in twee stukken: eerst het destroyeffect en daarna het lifegaineffect?

5-8-2011 14:38:00

Als ik hier een Solemn Offering op gooi, krijg ik dan nog de levens?

10-7-2011 21:08:00

Aha, ik begrijp hem eindelijk
Heel erg bedankt & voor je geduld.
ThanxX Guyz

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-7-2011 21:03:00

Klopt. Een Fog doet het inderdaad niet meer.

En een Pyroclasm bijvoorbeeld gaat door protection from red heen (omdat de protection de damage niet meer kan preventen.)

10-7-2011 21:01:00

Oke, maar Damage Can't be Prevented?
Me'n Lightning bolt kan ge-Countert worden, dus gaat het niet door.
Maar een Fog zou dus niet werken?

10-7-2011 20:57:00

als je hem raapt onder het spel moet je hem gewoon casten hij is alleen gratis als hij echt in je eerste 7 kaarten zit volgens mij je moet hem dan ook spelen voor je draw phase omdat de beginning of the game eerder is neem ik aan ?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-7-2011 20:56:00

Nee, het is alleen in je OPENINGshand, vóór de eerste beurt dus. Als eenmaal de eerste speler is begonnen met spelen, dan kun je hem nooit meer gratis inleggen.

Damage kan alleen niet ge-prevent worden. Een Lightning Bolt kan best nog gecountered worden. (Dat is heel wat anders dan damage preventen.)

10-7-2011 20:51:00

Oke, dus je hoefd gewoon nooit Mana te betalen voor deze kaart?
je legt hem gewoon neer als je hem in je hand hebt, (Vorige beurt getrokken) Als je tegenstander Net niet of net wel begonnen is?
ALs ik het zo goed begrijp kan deze mischien nog wel mijn Burn deckje in, aangezien ik tegen een Lifegain deck vaak speelt,
en meteen nog een vraag,
Als ik deze Leyline op het Veld heb liggen,
Kan mijn Lightning bolt dus niet worden en Countert?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-7-2011 20:36:00

Als alle spelers klaar zijn met het nemen van mulligans en je hebt deze vervolgens in je openingshand, dan mag je, voordat de eerste speler daadwerkelijk begint met spelen, deze gratis op de battlefield leggen.


CR 103. Starting the Game

103.5. Some cards allow a player to take actions with them from his or her opening hand. Once all players have kept their opening hands, the starting player may take any such actions in any order. Then each other player in turn order may do the same.

103.5a If a card allows a player to begin the game with that card on the battlefield, the player taking this action puts that card onto the battlefield.

10-7-2011 20:34:00

Je mag hem voor iemands eerste untap step en upkeep (dus voor iemand begint) gewoon in play leggen vanuit je hand. Je begint er het spel mee als hij in je openingshand zit.

En nee, je hoeft er geen mana voor te betalen

Oracle

Enchantment 

If Leyline of Punishment is in your opening hand, you may begin the game with it on the battlefield.
Players can't gain life.
Damage can't be prevented.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

8/15/2010
Spells and abilities that would normally cause a player to gain life still resolve, but the life-gain part simply has no effect.

8/15/2010
If a cost includes life gain (like Invigorate’s alternative cost does), that cost can’t be paid.

8/15/2010
Effects that would replace gaining life with some other effect won’t be able to do anything because it’s impossible for players to gain life.

8/15/2010
Effects that replace an event with gaining life (like Words of Worship’s effect does) will end up replacing the event with nothing.

8/15/2010
If an effect says to set a player’s life total to a certain number, and that number is higher than the player’s current life total, that part of the effect won’t do anything. (If the number is lower than the player’s current life total, the effect will work as normal.)

8/15/2010
Damage prevention shields don’t have any effect. If a prevention effect has an additional effect, the additional effect will still work (if possible). Spells that create prevention effects can still be cast, and abilities that create prevention effects can still be activated.

8/15/2010
Static abilities that prevent damage (including protection abilities) don’t do so. If they have additional effects that don’t depend on the amount of damage prevented, those additional effects will still work. Such effects are applied only once per source of damage.

8/15/2010
Effects that replace or redirect damage without using the word “prevent” are not affected by Leyline of Punishment.

8/15/2010
If a creature is dealt lethal damage, it can still regenerate. If it does, the damage marked on it will be removed from it.

6/8/2016
A player’s “opening hand” is the hand of cards the player has after all players have taken mulligans and “scryed” if applicable. If players have any cards in hand that allow actions to be taken with them from a player’s opening hand, the starting player takes all such actions first in any order, followed by each other player in turn order. Then the first turn begins.

Decktips