Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Alara Reborn (ARB)
Serie | Normaal | Foil | ||
Alara Reborn | 19,95 | 49,95 | ||
Double Masters | 3,95 | 11,95 |
Prijs:
€ 19,95
FOIL
€ 49,95
"4. A deck may not generate mana outside its colours. If an effect would generate mana of an illegal colour, it generates colourless mana instead."
Zie het EDH/Commander regel "forum": hier
Je mag dus welliswaar een Mountain uit iemands hand spelen, deze zal helaas nooit rode mana kunnen maken. Wil je dus alles kunnen spelen met Sen Triplets, dan zal je moeten kijken of je dit misschien kan oplossen met kaarten als: Celestial Dawn of Mycosynth Lattice. Helaas weet ik van beide niet zeker of ze werken...
Mijn waarde regel guru's.
Ik ben een beetje in de war. In een potje EDH, met Sen triplets als General, kan ik naar ik aanneem bijvoorbeeld een Mountain uit de hand van mijn tegenstander spelen.
Mijn vraag is, kan ik deze mountain gebruiken om rode mana te maken of wordt dit automatisch kleurloos? Ik twijfel door de verwoording van de EDH regels hier op de site, die zegt dat een >deck< geen mana buiten de kleuren van je general mag maken. Aangezien ik alleen de controller ben van bovengenoemde mountain (en deze dus niet uit mijn deck komt) weet ik niet zeker of dit mag.
Alvast dank!
Potje tegen jezelf spelen als je je enige oppponent elke beurt Mindslavert met een Prototype Portal
Beetje omslachtig, waar schijnlijk wel directe overgave van de tegenstander.
Ja ik weet het, sorry .
xD, dit is nogal een beetje random Sleepless, geweldig
Ja, dat is ook een beetje het probleem, de kaatrten opzich zijn leuk, maar ze interacten totaal niet. Mischien 3 losse decks bouwen, een mill deck met funerall, een budget Grow-A-Tog en dan nog iets anders met deze Triplets...
Waarom Mind Funeral? Die doet niets met de Triplets (omdat je die spells niet meer kunt casten) en niet met Tog (omdat het niet op je eigen library kan).
dan heeft deze toch wel weinig synergie met het deck denk ik zo ?
kan je beter False Memories spelen
Hmmm oké. Ik weet nog niet wat ik precies met het deck wil, ik wil in iedergeval Psychatog spelen, met Gush en Mind Funeral Omdat ik die wel tof vind...
Meestal niet, maar dat is natuurlijk erg afhankelijk van de rest van het deck.
Is deze goed genoeg om wit te splashen in een verder blauw/zwart deck, dus puur wit er in voor deze kaart?
Om de een of andere vage reden zet NederMagic alle artifacts in de categorie kleurloos.
Waarbij is hierbij? En hij is niet colorless dus ik zou het niet weten, verkeerde info waarschijnlijk.
Waarom staat hierbij dat hij colorless is?
Bedankt voor de snelle reactie!
Legendary Artifact Creature - Human Wizard 3 / 3
At the beginning of your upkeep, choose target opponent. This turn, that player can't cast spells or activate abilities and plays with their hand revealed. You may play cards from that player's hand this turn.
Vraag: Moet ik nog betalen voor de spells die ik mag spelen?
Antwoord: Jazeker, je moet gewoon de manacost betalen. Gelukkig kun je ook een land uit de hand van je tegenstander spelen.
Vraag: Hoe werkt Sen Triplets nou precies?
Antwoord: Aan het begin van je upkeep triggert de ability. Die gaat op de stack en je target een opponent. Die mag nu nog snel even reageren, maar nadat de ability resolved is niet meer. Hij revealed z'n hand voor de rest van de beurt.
Vanaf nu mag jij spells uit zijn hand spelen. Je moet zelf de mana betalen (met je eigen land) en JIJ bent de controller van de spells. Creatures komen dus bij JOU in het spel en JIJ mag targets aanwijzen van spells. Je mag ook een land uit zijn hand spelen, en die komt dus bij JOU in het spel en telt gewoon als het land van je beurt.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
5/1/2009
Playing a card this way works just like playing any other card, with one exception: You're playing the card from your opponent's hand rather than your own. To be specific:
-- A card played this way follows the normal timing rules for its card type, as well as any other applicable restrictions such as “Cast [this card] only during combat.” For example, you can't play a card from the targeted opponent's hand during your end step unless it's an instant or has flash.
-- To cast a nonland card from your opponent's hand this way, you must pay its mana cost.
-- You can play a land card from the targeted opponent's hand only if you haven't played a land yet that turn.
5/1/2009
You control the spells you cast from your opponent’s hand, so you make decisions for them as appropriate. For example, if one of those spells says “target creature you control,” you’ll target one of your creatures, not one of your opponent’s creatures.
5/1/2009
If you cast a spell with cascade this way, you’ll control the cascade ability. When it resolves, you’ll find a new card to cast from your own library.
5/1/2009
You can cast spells from the targeted player’s hand, but you can’t activate abilities. Specifically, you can’t cycle cards in that player’s hand.
5/1/2009
This ability doesn’t prevent the targeted opponent’s triggered abilities from triggering. If one does, that player puts it on the stack and, if applicable, chooses targets for it. Those abilities will resolve as normal.
5/1/2009
If the resolution of a spell or ability involves having the targeted player cast a spell, that part of the effect simply won’t work.
5/1/2009
After this ability resolves, the targeted player still gets priority at the appropriate times, and can still perform special actions (such as turning a face-down creature face up). However, since that player can’t cast any spells or activate abilities - including mana abilities - there’s not much they can actually accomplish this way.
5/1/2009
If you start to play a card from the targeted opponent’s hand, there’s no way for the opponent to get rid of that card in response (like discarding it to pay Gathan Raiders’s morph cost, for example). That’s because the first thing that happens when you start to cast a spell is that it moves to the stack, so it’s not in your opponent’s hand anymore.
5/1/2009
Once Sen Triplets’s ability resolves, it remains in effect for the rest of the turn whether or not you still control Sen Triplets.
Decktips