Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Sen Triplets

Serie: Alara Reborn (ARB)

Rarity: Mythic Alara Reborn Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Alara Reborn
 -
19,95
 -
49,95
Double Masters
 -
3,95
 -
11,95
Sen Triplets | Alara Reborn

Prijs:

€ 19,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 49,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-1-2016 19:37:00

@FunBun: Hoe bedoel je? In mono-rood Commander mag die nog steeds niet.

18-1-2016 19:28:00

En kunnen er ook kaarten als Quenchable Fire in je deck

18-1-2016 18:59:00

hier
Eindelijk kan ik hiermee ook rode en groene spells casten uit mijn tegenstanders hand zonder Dream Halls nodig te hebben in commander!

13-8-2014 11:20:00

Nee, je maakt . Alleen mag je die gebruiken alsof hij elke kleur is.

Edit: hey Ivo

13-8-2014 11:19:00

Het is niet zo dat Plains alle kleuren mana kunnen maken. Het is zo dat witte mana kan worden gebruikt alsóf het een andere kleur is. In de praktijk bijna gelijk maar er is een subtiel verschil

13-8-2014 11:03:00

Aha okee, dus je mag met die kaart dus wel alle kleuren maken met Plains in commander. Vond het al een ingewikkeld kaartje

12-8-2014 01:04:00

Je vergist je inderdaad.

Het gaat namelijk om het onderste gedeelte van Dawn, waar gezegd wordt dat je je mana mag spenderen alsof het van elke kleur is. Hierdoor kan je je tegenstander's kaarten spelen, ook al "own" je ze niet.

12-8-2014 00:30:00

Celestial Dawn geldt dan echter alleen voor je eigen spells en niet die van je tegenstander, omdat je de kaarten moet "ownen"

(of vergis ik mij hier nu in?)

Premium lid Marco (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-8-2014 16:07:00

De enige manieren waarop je, naar mijn weten, met Sen Triplets als commander off-color spells kan spelen is met behulp van Mycosynth Lattice en Celestial Dawn

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-8-2014 15:48:00

Voor de volledigheid: De comprehensive rule (zoals Wizards die geformuleerd heeft) is:

CR 903.9. If mana would be added to a player's mana pool of a color that isn't in the color identity of that player's commander, that amount of colorless mana is added to that player's mana pool instead.

11-8-2014 15:36:00

Ik heb het onderstaande gelezen, maar toch nog een vraag.

Hoe werkt het in commander? Kun je als je eerst een mountain van je tegenstander speelt daarna een Shock van diezelfde tegenstander spelen. Ik genereer dan niet met mijn eigen deck rode mana, maar met dat van mijn tegenstander onder mijn control, of wordt die mountain dan toch tot mijn deck gerekend waardoor het kleurloze mana wordt?

Edit: had nog verder terug moeten lezen in eerste instantie. Het mag dus niet.

3-3-2014 10:09:00

Dan was ik in de war. Het komt dus alleen door de clausule "spend mana as though it was of any". Dan was ik in de war door die "als je iets genereert wordt het colorless", maar je genereert niks natuurlijk, je gebruikt alleen je eigen land.

Toch is het wel beetje tegenstrijdig. ach, de Golden Rule heeft altijd gelijk denk ik dan maar

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-3-2014 09:43:00

Ja. Die zegt ook dat je mana uit mag geven alsof het elke kleur is.

3-3-2014 09:31:00

Geld dat dan ook voor Daxos of Meletis?

2-3-2014 13:51:00

Je produceert alleen witte mana, maar je mag "het gebruiken alsof het mana van any color was". Dus dan werkt het wel.

Edit: Te laat

Oracle

Legendary Artifact Creature - Human Wizard 3 / 3

At the beginning of your upkeep, choose target opponent. This turn, that player can't cast spells or activate abilities and plays with their hand revealed. You may play cards from that player's hand this turn.

NederMagic FAQ

Vraag: Moet ik nog betalen voor de spells die ik mag spelen?
Antwoord: Jazeker, je moet gewoon de manacost betalen. Gelukkig kun je ook een land uit de hand van je tegenstander spelen.

Vraag: Hoe werkt Sen Triplets nou precies?
Antwoord: Aan het begin van je upkeep triggert de ability. Die gaat op de stack en je target een opponent. Die mag nu nog snel even reageren, maar nadat de ability resolved is niet meer. Hij revealed z'n hand voor de rest van de beurt.
Vanaf nu mag jij spells uit zijn hand spelen. Je moet zelf de mana betalen (met je eigen land) en JIJ bent de controller van de spells. Creatures komen dus bij JOU in het spel en JIJ mag targets aanwijzen van spells. Je mag ook een land uit zijn hand spelen, en die komt dus bij JOU in het spel en telt gewoon als het land van je beurt.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

5/1/2009
Playing a card this way works just like playing any other card, with one exception: You're playing the card from your opponent's hand rather than your own. To be specific: -- A card played this way follows the normal timing rules for its card type, as well as any other applicable restrictions such as “Cast [this card] only during combat.” For example, you can't play a card from the targeted opponent's hand during your end step unless it's an instant or has flash. -- To cast a nonland card from your opponent's hand this way, you must pay its mana cost. -- You can play a land card from the targeted opponent's hand only if you haven't played a land yet that turn.

5/1/2009
You control the spells you cast from your opponent’s hand, so you make decisions for them as appropriate. For example, if one of those spells says “target creature you control,” you’ll target one of your creatures, not one of your opponent’s creatures.

5/1/2009
If you cast a spell with cascade this way, you’ll control the cascade ability. When it resolves, you’ll find a new card to cast from your own library.

5/1/2009
You can cast spells from the targeted player’s hand, but you can’t activate abilities. Specifically, you can’t cycle cards in that player’s hand.

5/1/2009
This ability doesn’t prevent the targeted opponent’s triggered abilities from triggering. If one does, that player puts it on the stack and, if applicable, chooses targets for it. Those abilities will resolve as normal.

5/1/2009
If the resolution of a spell or ability involves having the targeted player cast a spell, that part of the effect simply won’t work.

5/1/2009
After this ability resolves, the targeted player still gets priority at the appropriate times, and can still perform special actions (such as turning a face-down creature face up). However, since that player can’t cast any spells or activate abilities - including mana abilities - there’s not much they can actually accomplish this way.

5/1/2009
If you start to play a card from the targeted opponent’s hand, there’s no way for the opponent to get rid of that card in response (like discarding it to pay Gathan Raiders’s morph cost, for example). That’s because the first thing that happens when you start to cast a spell is that it moves to the stack, so it’s not in your opponent’s hand anymore.

5/1/2009
Once Sen Triplets’s ability resolves, it remains in effect for the rest of the turn whether or not you still control Sen Triplets.

Decktips