Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Word of Command

Serie: Beta (LEB)

Rarity: Rare Beta Rare

Informatie

EX-

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Alpha
 -
99,95    
Beta
 -
99,95    
EX-
Unlimited
 -
29,95    
ex-
Word of Command | Beta

Prijs:

€ 99,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
14-7-2013 14:14:00

@ Bub deze kaart had inderdaad goed Split Second kunnen gebruiken, denk ik. Toch jammer dat dat nog een jaar of 15 zou duren, voordat ze dat bedachten

13-12-2012 12:00:00

Als je een City of Solitude hebt liggen, dan kan hij niet als reactie die dingen zelf spelen. Ik ben wel benieuwd of je WoC dan nog wel werkt

13-12-2012 11:42:00

Het resolved als tegenstander meerdere keuzes heeft en niet alles wilt uitspelen.

In het slechtste geval heb je jouw tegenstander gedwongen om kaarten uit te spelen die hij nog niet uit wilde spelen zoals bijvoorbeeld Wrath of God.

BUB (5) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-12-2012 11:34:00

Ja, ik vraag me ook af of deze kaart wel enig nut heeft. Het effect ziet er in eerste instantie erg coel uit, maar in de praktijk resolved deze toch nooit? Of zie ik dat verkeerd?

Zodra ik namelijk een Word of Command speel, kan de tegenstander toch direct (in reactie) zijn mana tappen om die kaarten te spelen, maar dan zelf aansturen?

In het voorbeeld van hieronder zal ik toch nooit de gelegenheid krijgen een Force of Will of Counterspell te spelen op de Swords to Plowshares omdat de tegenstander in reactie op de Word of Command gewoon zijn Force of Will of Counterspell speelt?

Of mis ik nu iets?

29-5-2012 20:47:00

Even toch nog voor de duidelijkheid. Eigenlijk kun je hier toch nooit die Hymn to Tourach of Thoughtseize mee counteren, behalve als je tegenstander die niet in de eerste mainphase wil spelen. Voor de eerste main phase kan je de Hymn of de Thoughtseize namelijk nog niet casten vanuit zijn hand en in de eerste mainphase heeft hij eerst priority en cast hij het waardoor het al op de stack ligt voordat je deze kan resolven. Toch?

8-4-2012 17:29:00

Dat is dan ook weer waar.
Maar denk niet dat ik hem in mijn B/R Control Burn Deck moet doen

8-4-2012 17:22:00

Zinloos? Je kan je tegenstander zijn Thoughtseize/Hymn to Tourach op zichzelf laten spelen in turn 1!

8-4-2012 10:23:00

Mja ik weet niet of het mijn wil id of mijn reeelen zicht.
Maar ik vindt dit serieus een van de beste art op kaarten.

Want als je naar de shading etc kijkt kan je ziet dat er toch een gezicht zit.
Echter is deze niet op het eerste zicht te zien.

Heerlijke Illusie. Echt great. Wil hem zograag spelen. Helaas is hij zo zinloos...

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-4-2012 22:37:00

Practige art. :|

7-4-2012 22:35:00

Oh, bedankt.

Leuke inside.

Thanks
Robin

7-4-2012 20:56:00

Bij vraag 1 ben ik het met Maarten eens, maar voor vraag 2 denk ik er wat anders over. (al is het bijna dezelfde uitkomst, nl. dat word of command niet gecounterd wordt.)

De spell wordt nl. gecast tijdens het resolven van word of command. Deze ligt dus nog op de stack. Op dat moment kan je de Counterspell dus wel word of command laten targetten. Net zoals Misdirection een counterspell naar zichzelf kan laten targetten.

Als word of command dan geresolved is, probeert de counterspell te resolven, maar heeft helaas geen legal target mee en fizzled dus.

Dit is dus vooral als je tegenstander de Force of Will+blauwe kaart wel heeft en jij daar vanaf wil, maar dit je enige mogelijkheid is.

7-4-2012 20:20:00

Perfect, Bedankt. ^^

7-4-2012 12:23:00

Vraag 1.

Ja dat kan. Je kan zorgen dat de Swords to Plowshares gecountered wordt omdat hij bijvoorbeeld een {=force op will} op hand heeft.

Vraag 2.

Dat klopt helemaal. Je kan inderdaad niet met een Counterspell uit zijn hand jouw Word of Command counteren omdat hij dan al geresolved is.

Je kan inderdaad ook niet met een Counterspell dezelfde Counterspell counteren, dit ook omdat een spell zichzelf niet mag targetten.

7-4-2012 12:14:00

Als ik aanval met een Marit Lage token en iemand gooit er een Swords to Plowshares naartoe.
Kan ik dan als response mijn Word of Command casten om zijn Daze of zelfs Force of Will te gebruiken om zijn eigen Swords to Plowshares te counteren.
(natuurlijk als hij een counter heeft counterd hij mijn Word of Command maar de vraag is meer kan ik kaarten targeten die onder Word of Command in de Stack Liggen.

Want ik dacht dat dat kan/kon.


Echter kan je toch niet met de Counterspell uit zijn hand jou Word of Command counteren omdat je Word of Command dan al geresolved is?
Net als dat je met je Counterspell niet je eigen Counterspell kan counteren?

Hoop dat mijn 2 vragen kwa Spell Stack en Resolving duidelijk geformuleerd zijn.

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-2-2011 14:51:00

Ik heb vroeger, uit een apocalyps booster, eens een kaart uit het rare slot gehaald die HELEMAAL zwart was. De achterkant is een gewone MtG achterkant. Zijn deze misprints bekend? Ik heb hem nog steeds in mijn bezit, wat zou zoiets nu waard zijn?

Oracle

Instant 

Look at target opponent's hand and choose a card from it. You control that player until Word of Command finishes resolving. The player plays that card if able. While doing so, the player can activate mana abilities only if they're from lands that player controls and only if mana they produce is spent to activate other mana abilities of lands the player controls and/or to play that card. If the chosen card is cast as a spell, you control the player while that spell is resolving.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
To “play a card” is to either cast a spell or to put a land onto the battlefield using the main phase special action.

10/1/2009
You do get to choose which lands get tapped. You can make them choose an optional mana generating ability of the land that they tap, such as making them tap and sacrifice the land instead of just tap it.

1/1/2011
Word of Command can’t be used to force a player to play a card that isn’t in their hand.

1/1/2011
You control the player while this spell is resolving, which means you get to see anything they can see. If that player is required to search their library as part of playing the card or as part of its resolution if it’s cast as a spell, then you can see the cards in that player’s library as well.

1/1/2011
Your opponent can’t counter the Word of Command after letting you look at their hand, but they can attempt to counter the spell you force them to cast.

1/1/2011
You may Command your opponent to play a land (if they have not already done so this turn).

1/1/2011
You must order your opponent to play the chosen card if it is possible to do so.

1/1/2011
If there is a non-mana way to cast a spell, as with Pitch Spells, you may require that way to be used if it is possible to do so.

1/1/2011
Since this spell is an instant, your opponent gets a chance to respond to it as normal. Once this spell resolves, you look at your opponent’s hand and choose a card. Note that it is common practice to respond to Word of Command by using up any spells or mana you have prior to letting it resolve.

1/1/2011
During the resolution of this spell, that player plays the chosen card.

7/13/2016
While controlling another player, you can see all cards in the game that player can see. This includes cards in that player’s hand, face-down cards that player controls, and any cards in that player’s library the player may look at.

7/13/2016
Controlling a player doesn’t allow you to look at that player’s sideboard. If an effect instructs that player to choose a card from outside the game, you can’t have that player choose any card.

Decktips