Tips

Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Theros Beyond Death (THB)
Throne of Eldraine (ELD)
Commander 2019 (C19)
Core Set 2020 (M20)
Modern Horizons (MH1)
War of the Sparks (WAR)
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Theros Beyond Death.

Azor’s Gateway

Serie: Rivals of Ixalan (RIX)
Rarity: Mythic Rivals of Ixalan Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Rivals of Ixalan
 -
2,95
 -
14,95
Azor’s Gateway | Rivals of Ixalan Azor’s Gateway | Rivals of Ixalan

Prijs:

€ 2,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 14,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
19-8-2018 21:46:00

Sorry voor late reactie, maar bedankt allemaal

12-6-2018 22:19:00

Dat werkt!

3-6-2018 11:30:00

Beseech the Queen telt inderdaad voor 6 en Death Wish gaat hem ook niet worden, omdat je daarmee alleen kaarten uit je sideboard mag halen in TL en in je sideboard mogen ook geen kaarten met CMC>3. Met de oude regels voor splitkaarten was het nog mogelijk geweest, maar volgens mij is het praktisch onmogelijk om deze te flippen in TL. De enige manier die ik zie is om er een creature van te maken, met bijv. Ensoul Artifact, en dan ook nog creature type Human of Werewolf te geven, met Arcane Adaptation of iets, en dan flippen met Moonmist of Waxing Moon. En ik weet niet 100% zeker of het dan werkt

2-6-2018 20:23:00

Waard om er ff naar te kijken, dankje!

1-6-2018 23:21:00

Ik kom helaas niet verder dan 4 verschillende CMCs (0,1,2,3). Ik weet niet wat de regels voor Tiny Leader zijn maar ik vermoed dat Beseech the Queen gewoon voor 6 telt. Laatste mogelijkheid zijn kaarten als Death Wish.

1-6-2018 22:54:00

Is er een manier om deze te transformen in het tiny leader format? Zeker nu split cards dit niet (meer) kunnen.

26-1-2018 17:24:00

Klinkt zinnig, het is een Frequently Asked Question.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
26-1-2018 16:03:00

Misschien wel een idee om een Moderator het even in een FAQ'je onder de kaart neer te zetten.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
25-1-2018 19:10:00

Als je een heel stuk terugleest, dan zie je dat Laurens exact dezelfde vraag stelde. Misschien zijn de antwoorden die daarop gegeven zijn, nog wel nuttig als eventuele aanvullende informatie.

Kortweg komt het erop neer dat je MINIMAAL 5 kaarten zult moeten exilen.

25-1-2018 19:06:00

Nee.

Azor’s Gateway kijkt naar het aantal (verschillende) converted mana costs in de exiled kaarten, niet naar soorten mana symbolen. De converted mana cost is het aantal mana rechtsbovenin de kaart. In het geval van Progenitus is dat bijvoorbeeld 10. Om Azor’s Gateway te transformen zal je dus nog kaarten met 4 andere converted mana costs moeten zien te exilen.

25-1-2018 18:49:00

als ik Progenitus exile dan transformt hij direct toch?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
17-1-2018 16:06:00

Sterker nog, grammaticaal gezien is er ook maar 1 juiste interpretatie. Onze handicap is zo nu en dan dat Engels niet onze moedertaal is wat dat betreft.

De enige juiste interpretatie van "are exiled" in deze context is "die op dit moment ge-exiled zijn" oftewel "die zich op dit moment in de exile zone bevinden". Exiled wordt dan gebruikt als bijvoeglijk naamwoord.

Als de vertaling zou zijn "die ooit ge-exiled zijn" (waarbij exiled als voltooid deelwoord gebruikt wordt), dan zou er inderdaad echt "have been exiled" moeten staan, zoals Paulus geheel terecht opmerkt.

(Met "exiled" als voltooid deelwoord betekent "are exiled" namelijk "worden ge-exiled".)

17-1-2018 15:25:00

Zo moet je het inderdaad lezen. Zuiver grammaticaal gezien kan je 'exiled' inderdaad op meerdere manieren interpreteren, maar regeltechnisch is het gewoon 'een kaart in de exile zone'.

406.2. To exile an object is to put it into the exile zone from whatever zone it's currently in. An exiled card is a card that's been put into the exile zone.

'If cards with five or more different converted mana costs are exiled with Azor's Gateway'

kan je dus lezen als

'If there are cards with five or more different converted mana costs in the exile zone that have been put there by Azor's Gateway'.

(Ook relevant is dat kaarten die van zone veranderen als nieuw object gezien worden, zonder herinnering aan hun vorig bestaan. Zodra een kaart de exile zone verlaat telt wordt hij niet meer herkend als de kaart die ooit exiled was.

Een kaart die je met Azor’s Gateway exiled, vervolgens met een Pull from Eternity uit exile weghaalt en daarna met een Scrabbling Claws opnieuw exiled telt dus ook niet meer mee voor de Gateway, zelfs al ligt hij weer in exile zone.)

17-1-2018 14:23:00

Volgens mij moet 'are exiled' worden gelezen als de kaarten die door gateway zijn ge-exiled en nog in exile zijn. Anders had er gestaan 'have been exiled'.

17-1-2018 13:38:00

en dat is precies waar mijn vraag ligt, als deze dus uit de exile gehaald zijn, onthoud azors gateway wel dat zij ge-exiled zijn geweest want als je de oracle leest kijkt hij alleen naar of er kaarten ge-exiled zijn en niet of ze nog in exile zijn of zie ik dit verkeerd?

Oracle

Legendary Artifact 

1, T: Draw a card, then exile a card from your hand. If cards with five or more different converted mana costs are exiled with Azor's Gateway, you gain 5 life, untap Azor's Gateway, and transform it.

NederMagic FAQ

Vraag: Kan ik Progenitus exilen om Azor’s Gateway in een klap te transformen?
Antwoord: Nee, dat kan niet. Azor’s Gateway kijkt alleen naar de converted mana costs van kaarten. Progenitus heeft vele kleuren en mana symbolen, maar nog steeds maar een enkele converted mana cost van 10. Je zal nog 4 andere converted mana costs moeten exilen om de Gateway te transformeren.

Tournooi-info

Legal in: Standard, Modern, Legacy, Vintage, Commander

Officiele rulings

1/19/2018
The cards you exile from your hand are exiled face up.

1/19/2018
The converted mana cost of a split card, such as a card with aftermath from the Amonkhet block, is based on the combined mana cost of its two halves. A split card doesn’t have two converted mana costs.

1/19/2018
If a card in exile has X in its mana cost, X is considered to be 0.

1/19/2018
If an object has no mana cost, its converted mana cost is 0. A converted mana cost of 0 can still help unlock Azor’s Gateway.

1/19/2018
For more information on double-faced cards, see the Ixalan mechanics article (http://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/ixalan-mechanics).

1/19/2018
The ability of Sanctum of the Sun is a mana ability. It doesn’t use the stack and can’t be responded to.

Nickname # Foil
Premium lid Patrick (101) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Kenny (3) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Premium lid JonaDDD (3) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
* Dit is het aanbod van Azor’s Gateway uit Rivals of Ixalan. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.