Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Brago’s Favor

Serie: Conspiracy (CNS)

Rarity: Common Conspiracy Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Conspiracy
 8
0,15
 4
0,75
Brago’s Favor | Conspiracy

 Op voorraad 

€ 0,15 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,75 (4x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
22-8-2014 20:47:00

Je hebt door dat je antwoord gewoon duidelijk was? En het is niet erg als je een grap niet snapt of niet leuk vind, gelukkig is humor nog altijd relatief.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-8-2014 20:33:00

Sorry, ik zal volgende keer geen moeilijke woorden zoals basisregel gebruiken.

Als iemands post expres verkeerd interpreteren (of niet expres als je hem gewoon niet snapt), tegenwoordig al als grap moet doorgaan... maak dan alsjeblieft geen grappen meer. Dat is voor iedereen beter.

22-8-2014 20:30:00

Jij zegt dat een kaart volgens de basisregel in Vintage legal moet zijn. De grap is dat hij daaruit interpreteert dat Black Lotus dus mag (hij weet zelf ook wel dat er ook nog een banlist is).

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-8-2014 20:27:00

Dan snap ik de grap niet.

22-8-2014 20:26:00

Het was een grapje.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-8-2014 20:24:00

Dan snap ik je opmerking over Black Lotus niet.

22-8-2014 19:21:00

Daar was ik mij van bewust
Toch bedankt voor het antwoord

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-8-2014 18:55:00

BASISregel. Daarnaast is er nog een banlijst, maar daar staan kaarten die toch al niet legal zijn in Vintage, dus niet op.

22-8-2014 16:54:00

*Graait naar zijn nonexistente Black Lotus en stopt de in zijn Commander deck*

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-8-2014 16:47:00

Nou, meer omdat Wizards aan het falen is m.b.t. het bijhouden van Commander. Sylvan Primordial staat op Gatherer ook nog steeds vermeld als legal in Commander: hier

De basisregel is dat een kaart legal moet zijn in Vintage. Aangezien Brago's Favor niet legal is in Vintage, is hij dat automatisch ook niet in Commander.

edit: Daarnaast is een kaart alleen legal als hij niet expliciet geband is.

22-8-2014 16:42:00

Omdat Conspiracies in de Command zone liggen ofzo?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-8-2014 16:29:00

Het komt omdat het op Gatherer ook verkeerd staat: hier

Daar worden deze gegevens vandaan gehaald.

22-8-2014 16:18:00

is ie niet, zal wel foutje in de software zijn die kijkt waar kaarten legal zijn.

22-8-2014 14:23:00

Hoezo is deze trouwens legal in Commander? O.o

22-8-2014 14:22:00

You have no power hier

Oracle

Conspiracy 

Hidden agenda (Start the game with this conspiracy face down in the command zone and secretly choose a card name. You may turn this conspiracy face up any time and reveal that name.)
Spells with the chosen name you cast cost 1 less to cast.

Tournooi-info

Banned in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

5/29/2014
The second ability can’t reduce the colored mana requirement of a spell.

5/29/2014
The second ability can reduce alternative costs such as overload costs.

5/29/2014
If there are additional costs to cast the spell, such as kicker costs, apply those increases before applying cost reductions.

8/23/2016
Conspiracies are never put into your deck. Instead, you put any number of conspiracies from your card pool into the command zone as the game begins. These conspiracies are face up unless they have hidden agenda, in which case they begin the game face down.

8/23/2016
A conspiracy doesn’t count as a card in your deck for purposes of meeting minimum deck size requirements. (In most drafts, the minimum deck size is 40 cards.)

8/23/2016
You don’t have to play with any conspiracy you draft. However, you have only one opportunity to put conspiracies into the command zone, as the game begins. You can’t put conspiracies into the command zone after this point.

8/23/2016
You can look at any player’s face-up conspiracies at any time. You’ll also know how many face-down conspiracies a player has in the command zone, although you won’t know what they are.

8/23/2016
A conspiracy’s static and triggered abilities function as long as that conspiracy is face-up in the command zone.

8/23/2016
Conspiracies are colorless, have no mana cost, and can’t be cast as spells.

8/23/2016
Conspiracies aren’t legal for any sanctioned Constructed format, but may be included in other Limited formats, such as Cube Draft.

8/23/2016
You name the card as the game begins, as you put the conspiracy into the command zone, not as you turn the face-down conspiracy face up.

8/23/2016
There are several ways to secretly name a card, including writing the name on a piece of paper that’s kept with the face-down conspiracy. If you have multiple face-down conspiracies, you may name a different card for each one. It’s important that each named card is clearly associated with only one of the conspiracies.

8/23/2016
You must name a Magic card. Notably, you can’t name a token (except in the unusual case that a token’s name matches the name of a card, such as Illusion).

8/23/2016
If you play multiple games after the draft, you can name a different card in each new game.

8/23/2016
As a special action, you may turn a face-down conspiracy face up. You may do so any time you have priority. This action doesn’t use the stack and can’t be responded to. Once face up, the named card is revealed and the conspiracy’s abilities will affect the game.

8/23/2016
At the end of the game, you must reveal any face-down conspiracies you own in the command zone to all players.

8/23/2016
A conspiracy with hidden agenda that has a triggered ability must be face up before that ability’s trigger condition is met in order for it to trigger. Turning it face up afterward won’t have any effect.

8/23/2016
At the end of the game, you must reveal any face-down conspiracies you own in the command zone to all players. Notably, you can’t bluff conspiracies with hidden agenda by putting other cards into the command zone face down as the game starts.

Decktips