spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
21-10-2018 0:36:03 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Confiscate informatie
Serie: Urzas Saga (USG)
Rarity: Uncommon Urzas Saga Uncommon
Geef commentaar op Confiscate
Confiscate komt voor in
Serie Normaal Foil
Urzas Saga
 4
0,25    
7th Edition
 8
0,25
 -
1,50
8th Edition
 8
0,20
 1
1,95
9th Edition
 8
0,20
 -
1,95
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid Official Rules Advisor Duncan (234) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Dirk (53) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
Premium lid Ted (62) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid Maarten (8) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Confiscate uit Urzas Saga. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Synod Overseer (Bodegraven) (273) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 29-1-2018
De laatst gespeelde Confiscate telt, dus de jouwe.
Tim Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 29-1-2018
wat zou er gebeuren als ik een Squire die geConfiscate is door mijn tegenstander zou confiscaten?
wie wordt dan de controller?
Premium lid Official Rules Advisor Jacob Bos (119) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-9-2012
Klopt, dat zijn Jhoira, Teferi en Barrin.
Premium lid Official Rules Advisor Maarten van Tol (Uithoorn) (64) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-9-2012
Lijkt me wel, en die gast die eronder staat zou dan Teferi moeten zijn.
Premium lid NederMagic Rules Advisor RegStar, Ambassador (26) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-9-2012
Is dat jhoira op de urza's art? Herkende die shoulderpad die heeft jhoira ook
Premium lid NederMagic Rules Advisor G (248) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-9-2012
Dom. Dom. Lol.
Het is nog relatief vroeg. Is dat een goed genoeg excuus?

Bedankt voor de correctie tho.
Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-9-2012
Wat is het probleem? Je kunt een planeswalker ALLEEN in je EIGEN beurt gebruiken.
Neem je hem in je eigen beurt over, gebruik je hem. Neem je hem in andermans beurt over doordat je Confiscate can casten als instant door bv Alchemist’s Refuge, kun je zijn abilities sowieso niet gebruiken.
Premium lid NederMagic Rules Advisor G (248) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-9-2012
Ik DENK dat het wel kan. Mede dank zij het volgende stukje. Maar ik weet het dus niet zeker.

Planeswalkers each have a number of activated abilities called "loyalty abilities." You can activate a loyalty ability of a planeswalker you control only at the time you could cast a sorcery and only if you haven't activated one of that planeswalker's loyalty abilities yet that turn.

Als jij een Walker steelt en nog geen van zijn/haar abilities hebt geactiveerd, dan heb je de gelegenheid omdat te doen. Ongeacht of dat de vorige eigenaar die beurt al een ability heeft gebruikt. Dit denk ik althans, als we het stukje hierboven serieus moeten nemen.
Bartel (Leiden) (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-9-2012
Als ik een Planeswalker Confiscate die die beurt al een ability heeft gebruikt, mag ik dat wel/niet ook nog doen?
Arnoud (31) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 10-6-2012
Met Volition Reins mag je ook nog untappen.
mover (Almelo) (27) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4-2-2011
Nou, eigenlijk zou ik inderdaad gewonnen hebben omdat ik dan wel mijn mana had kunnen gebruiken (hij confisceerde de tolarian na het tappen en beweerde dat mijn mana dan ook weg viel).
Maar omdat ik er toch wel erge twijfels over had heb ik deze vraag hier maar gesteld.
Een ja-nee discussie heb ik geen zin in maar deze reactie's van jullie kan hij uiteraard niet onderuit.
Nogmaals bedankt voor de duidelijke uitleg.
Premium lid NederMagic Rules Advisor Leslie (119) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4-2-2011
Zoals Lord al aangaf; 4 flinke fouten. Ik ben erg blij voor je dat je in twijfel nam wat gesteld werd, want 't zat echt bomvol met gigantische fouten. En, daardoor gewonnen?
mover (Almelo) (27) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-2-2011
Bedankt voor deze duidelijke uitleg!!
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-2-2011
Eventueel nuttige linkjes:
hier de Nedermagic hulpdienst.
met hier info over de stack.
en hier info over abilities.
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-2-2011
1-Mana abilities resolven onmiddelijk, en er mag niet op gereageerd worden.
2-Confiscate is geen instant en heeft geen flash, dus normalitair kan je hem zowiezo niet in reactie op iets spelen.
3-Bij normale abilities mag je ook pas reageren nadat ze geactiveerd zijn en de costs betaald zijn. Je kan dus niet voorkomen dat de Academy voor mana getapt wordt.
4-Eenmaal geactiveerd is de ability onafhankelijk van de source. Als je een Avatar of Woe tapt om een beest te slopen gaat dat beest dood wanneer de ability resolved, zelfs als je daarvoor nog even de Avatar doodmaakt.

Stel dat je tegenstander een Vedalken Orrery heeft (zodat hij wel in reactie mag Confiscaten:

1. Jij activeert een ability waar je op mag reageren. Prodigal Sorcerer tapt voor 1 damage. Die damage gaat op de stack.
2. Tegenstander reageert met Confiscate, die gaat ook op de stack, bovenop de damage.
3. Jij reageert met Capsize op de sorcerer, gaat ook op de stack, bovenop de Confiscate.
4. Niemand heeft nog toevoegingen. De stack wordt van boven naar beneden afgewerkt.
5. Als eerste resolved Capsize die je Prodigal Sorcerer naar de hand haalt.
6. Vervolgens probeert Confiscate te resolven. Zijn target is verdwenen, dus wordt hij gecountered bij gebrek aan target.
7. De 1 damage resolved en doet het target pijn.
-----
Confiscaten in reactie op een Confiscate heeft overigens weinig nut: jouw Confiscate resolved dan eerder en jat het permanent. Daarna resolved de tegenstanders Confiscate en steelt het gewoon terug. (Bij meerdere gain control effecten telt de laatst resolvede.) Beter om even te wachten tot zijn Confiscate resolved is.

Meer commentaar >
Confiscate | Urzas Saga
Oracle tekst
Enchantment - Aura 
Enchant permanent (Target a permanent as you cast this. This card enters the battlefield attached to that permanent.)
You control enchanted permanent.
Rating na 2 stemmen
Tournooi info
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
10/4/2004
If you take control of an Aura, you do not get to move it.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Confiscate samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Confiscate
Zoek decks met Confiscate
Confiscate toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Urzas Saga / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Guilds of Ravnica (GRN)
Magic 2019 (M19)
Dominaria (DOM)
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Guilds of Ravnica.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 9 leden ingelogd op NederMagic.
4873 paginas bekeken sinds 20-10-2018 23:01:45
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.