Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 81.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3  [volgende] [laatste]
17-1-2013 12:08:00

Na de dure decembermaand en met het ook al niet goedkope Prerelease-weekend voor de deur, is het even tijd om op de uitgaven te letten. Daarom deze week geen dure spells (en al helemaal geen X-spells waarin rijke groene spelers kunnen showen hoeveel mana ze verzameld hebben!), nee, deze week is alles gratis.

We hebben al meerdere spells in Magic die je met 0 mana kunt casten, je mag helemaal zelf bedenken op welke manier jouw spell gratis is. Enkele voorbeelden om je op weg te helpen:
*Gewoon, echt gratis: Kobolds of Kher Keep, Memnite
*Geen mana, wel een kaart: Force of Will, Dream Halls
*Uitstel van betaling: Pact of Negation
*Phyrexian mana: Mutagenic Growth
*Gratis op bepaalde voorwaarden: Saprazzan Legate

Design een gratis spell!
*Kan zonder mana gespeeld worden, en doet dan nog wel zijn volledige effect
*Dus niet een spell zoals Chalice of the Void of Chimeric Mass
*Naar keuze met een bestaand mechanic of een nieuw gratis mechanic
*Spell type naar keuze (Instant, Creature, … )
*Zou in een toekomstige set kunnen zitten, dus niet overpowered of Unhinged
*Zorg dat powerlevel en flavor het gratis casten rechtvaardigen!
*Vermeld rarity, naam, mana cost, card type, eventuele creature type, rules text, P/T, eventueel flavor text
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten.
*Geef een toelichting in maximaal 200 woorden.

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

De beoordeling wordt deze week gedaan door CryptoRedentor, bij hem kun je terecht met eventuele vragen. Ik ben zelf op GP Bilbao en ben vrijdag t/m zondag offline. Ben benieuwd om maandagavond te zien wat jullie allemaal hebben verzonnen!

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 26-50 (66)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3  [volgende] [laatste]
19-1-2013 17:58:00

evolvin grounds Rare
enchanment - aura

Enchant target land

whenever enchanted land becomes tapped you may search your library for a forest.

Enchanted land doesn't untap if you control 4 or more lands.

If your opponent plays his 4th land you may play evolving grounds for free and enchant that land

19-1-2013 19:45:00

Tim, klopt het dat hij enkel het 4e landje van de tegenstander gratis mag enchanten?
Klinkt apart.

Mipie (80) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-1-2013 22:00:00

Free Will

Sorcery: Rare

Sacrifice a non-token creature then draw cards equal to its toughness.

you may choose to play Free Will without paying its mana cost. If you do each player sacrifices a non-token creature and draws cards equal to its toughness.

"Nothing in life is for free."

19-1-2013 23:36:00

Clear the Field 3
sorcery - rare

Each player sacrifices all creatures he or she controls.

You may cast Clear the Field without paying its mana cost if you control more creatures then each opponent.

"It still sounds like a good plan to me."

-----------
Board wipe voor gratis als je er zelf meer beestjes aan verliest. Ook een leuk antwoord tegen indestructable leek me.

20-1-2013 11:04:00

Free Will zwaar OP. Kan je hem gratis casten als je tegenstander niks heeft liggen, profiteert hij er ook niet van.

Mipie (80) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-1-2013 13:47:00

zit wel wat in.. had het zo nog niet bekeken.. goed gezien shazu
misschien beter om het volgende van te maken.

you may play Free Will without paying its manacost. if you do each player draws cards equal to the toughness

Mipie (80) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-1-2013 13:58:00

Na het commentaar van shazu wil ik mijn inzending even aanpassen ..

Free Will

Sorcery: Rare

Sacrifice a non-token creature then draw cards equal to its toughness.

you may choose to play Free Will without paying its mana cost. If you do each player draws cards equal to its toughness.

"Nothing in life is for free."

20-1-2013 15:39:00

Puff of Smoke

Puff of Smoke is Blue
Shroud
When Puff of Smoke goes to the graveyard from play, pay x life and return Puff of Smoke to play, puff of smoke returns with a +1/+1 counter on it.

Creature - Fog 0/0


20-1-2013 15:44:00

Mijn inzending is de volgende:

Kaart:

Ice Blade Ninja


Creature - Ninja Rare

Ninjutsu

Whenever Ice Blade Ninja deals combat damage to a player, you may draw a card.

At the beginning of your end step, flip a coin. If you lose the flip, return Ice Blade Ninja to it's owner's hand.

"It comes unexpected! Sometimes it leaves unexpected too.. " - Ice Blade's owner

1/1

De kaart kan gratis gespeeld worden voor zijn Ninjutsu cost. De kaart is een soort gratis versie van Ninja of the Deep Hours met een beperkende ability. Ik vind het onverwacht (lees gratis) in het spel komen wel bij de stealth van de ninja's passen. De tegenstander wordt nu niet eens gewaarschuwd door het tappen van land. Het onverwacht uit het spel verdwijnen ook wel.

20-1-2013 15:52:00

Hey robin,

leuk idee. Maar zoals je hem gemaakt hebt werkt hij vast niet zoals je bedoeld. Er is namelijk geen reden om voor X niet altijd 0 te kiezen, hij komt immers toch altijd terug met 1 counter.

20-1-2013 17:46:00

Spike-wall Trap

Instant - Trap [Uncommon]

If an opponent gains control of a permanent you own, you may pay rather than pay Spike-wall Trap's mana cost.

Destroy target creature. It can't be regenerated.


_________________________________________________________

Holy Schnikeys Batman! Een gratis removal spell?

Ondanks het Yu-Gi-Oh stigma van de traps uit Zendikar ben ik zelf eigenlijk groot fan van dit soort kaarten. Een van mijn lievelings-decks is mijn Summoning Trap deck,want een beurt 3 Emrakul, the Aeons Torn is eerlijk en leuk enzo. Anyway!

Het idee achter deze kaart is vergelijkbaar met de wel-bekende scenen uit Indiana Jones. Je tegenstander pakt iets van jou, en activeert daarmee jouw trap! Het "Destroy Creature" gedeelte is in dit geval het pletten van de dief.

Ik ben voor een gewone CMC van 5 gegaan zodat de kaart zelf niet te bonkers is. Als we kijken naar Terminate zien we dat unconditional removal binnen zwart/rood 2 mag kosten, maar ik wilde deze kaart niet te erg pushen voor een eventueel constructed formaat. De kaart is bedoelt als antwoord op Treachery-heavy decks, en niet zozeer als constructed all-star. Daarnaast hebben Traps allemaal een iets hogere CMC dan vergelijkbare spells, omdat ze condities hebben waaronder ze significant minder kosten.

Also, Batman. Ja.

Luc Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-1-2013 18:46:00



Wall of a Sudden

Artifact Creature - Wall [Uncommon]

Flash, defender

For each creature attacking you, you may replace in this card's mana cost with until end of turn. (can be paid with either or 2 life.)

[0/4]

Spreekt voor zich lijkt me.

21-1-2013 13:19:00

Gambling thievery

Instant

Search the top half of target opponent's library for a creature card and put it into play under your control.

You may play gambling thievery without paying it's mana cost. If you do, put a random creature card from target player's library into play under your control. Then that player puts a random creature card from the top half of your library into play under his or her control.

If a library is searched this way, it's owner shuffles it afterwards.

"Whenever you decide not to pay, cross your fingers and start to pray."


Uiteraard gebaseerd op Bribery, een heerlijke kaart. Door deze kaart instant te maken en een vleugje -gokken toe te voegen zorgt hij voor gegarandeerde pret...zo lang het goed gaat.

21-1-2013 14:27:00

Gaat random een creature uitzoeken niet heel veel tijd kosten? Bijv. in EDH ofzo

21-1-2013 14:38:00

En is hij niet heel sterk in een deck zonder beestjes?

21-1-2013 19:15:00

Forgotten Souls

Creature - Forgotten (*)/(*)

Forgotten Souls power and thoughness are equel to the number of creature cards in all graveyards.

You may cast Forgotten Souls without paying its mana cost if your graveyard contains six or more creature cards.

21-1-2013 20:40:00

Wat is er vervelender dan wachten om een spell te kunnen spelen omdat je tegenstander continue twee blauwe mana untapped heeft liggen...?
Juist! Dat de kaart ook gecountered kan worden als hij alle mana getapped heeft!


Mirror Beam
Instant - Uncommon

Play Mirror beam only if you control two or more island cards.
Instead of paying Mirror Beam's casting cost you may return four land cards you control to their owners hand.

Counter target spell.

-Mirror mirror on the wall, what a pity for us all. -

21-1-2013 22:12:00

Oh, true Mijn Kaart werkt Nu wel heel Vaag, Mja ach sliep Half tijdens mijn Inzending xD nu Is hij Nog Cool alleen Minder op.

21-1-2013 23:14:00

Nog even de flavortext van mijn kaartje.

"He who has forgotten the forgotten, shall soon be forgotten"

21-1-2013 23:33:00

Intellectual Advantage
Sorcery - Rare
If target opponent has fewer cards in hand than you, draw cards equal to the difference.
You may exile two blue cards from hand rather than pay Intellectual Advantage's mana cost.
The more one learns, the more knowledge one has. The more knowledge one has, the more one can learn.

22-1-2013 17:43:00

Bedankt aan alle deelnemers voor het geduld en het enthousiasme! (: En bovendien de creativiteit met deze uitdagende prijsvraag.

Even een update van het jureren! Ik heb op dit moment de 28 inzendingen geïnventariseerd, ik ga ze nu jureren onder het genot van pizza. Ik beken dat ik wat achterloop op schema: niet alleen had ik tentamen vandaag, ik ben ook sinds vandaag huizenbezitter! (: Ik hoop dat jullie mijn vertraging kunnen begrijpen.

Verwacht de uitslag ergens tussen 23.00u vanavond en 12.00u morgen. Bedankt voor het begrip!

22-1-2013 18:00:00

Gefeliciteerd met jouw huis! Is het een Adventurers’ Guildhouse?

22-1-2013 18:47:00

Eet smakelijk in je nieuwe huis! En succes met jureren, heb wel een paar mooie inzendingen gezien.

23-1-2013 11:53:00

Bedankt voor het begrip en de felicitaties! (: Zij die smachtend wachten, ik ben over ongeveer anderhalf uur klaar! Niet netjes, ik weet het, mijn excuses!

23-1-2013 13:30:00

Het heeft even geduurd, maar anderhalf uur later ben ik er dan ook Iedereen bedankt voor het geduld, ik hoop dat mijn commentaar jullie het wachten waard is! Daar gaan we dan:

Ivan: Wat een extreem zwarte inzending, cool bedacht! Maar zoals genoemd, doet hij helaas niet mee, want hij is niet zelf gratis. Vijf leven voor een gratis creature van CMC 4- lijkt me eerlijk, vooral voor 5 mana. Zet er volgende keer wel bij dat je een creature card uit je HAND mag spelen!

Umit: Nog zo'n zwarte inzending De helft van je leven is een flinke cost voor een 6/4 trample, iets wat ook tamelijk eerlijk klinkt (behalve als je erg weinig leven hebt, maar een lagere cost bij hogere nood is ook een getolereerde mechanic). Echter, in beurt 1 een 6/4 Trample kunnen spelen is veeeeeeeel te sterk, vooral omdat je kan aanvallen in beurt 2, 3 en 4 en hem in beurt 4 kan Flingen om te winnen. Hij is wel echt demonischer dan demonisch!

Shazu: Een kaart die conditioneel gratis is in beurt 4, zodat je lekker de mana overhoudt om andere dingen te doen in beurt 4! De voorwaarde is erg specifiek maar goed haalbaar, en de sorcery-speed, volledig gekleurde cost en oncastbaarheid voor beurt 4 balancen dat hij gratis kan zijn. Bovendien ziet het er immens goed, het ziet er echt uit als een uncommon die Wizards zou developen en kunnen printen.

Johannes: Je kan momenteel niet winnen, maar bedankt voor het meedoen! Dimir Rogue is een slim antwoord op de drawback van het spelen van Gates. Echter, waar een gratis, betere versie van Tormented Soul al eigenlijk iets te goed is, wordt het nog iets meer te goed als je je bedenkt dat hij de drawback van het spelen van Gates ‘annuleert' (want je kan nog steeds 1-droppen) en als dusdanig eigenlijk ook nog eens Gates beter maakt. Wel leuke flavor!

Bob: Last Laugh is de ultieme plottwist, en wat een genoegen moet het zijn om hem te kunnen spelen en erdoor te winnen! De condities zijn echter wel HEEL extreem. Moet natuurlijk ook wel als je een dusdanig drastisch effect wil spelen, maar dit neemt niet weg dat je deze kaart bijna nooit zal kunnen casten, tenzij je er echt een deck omheen bouwt (maar zelfs dan denk ik dat het te veel mana en moeite kost voor de nog steeds kleine kans dat je dit kan casten). Erg leuk idee, maar de volgende keer mag hij wat kleiner van schaal zijn zodat hij wat speelbaarder is. Oh, en oncounterbaar natuurlijk, je wil niet dat iemand jouw ‘last laugh' Negate

Tom van Uijen: Ik vind dit een leuke ramp spell! Het is inderdaad stiekem een stukje fixing, dus het is een leuke manier om beurt 4 alsnog je Ashenmoor Liege te leggen (om maar wat geks te noemen). Ik zou hem zelf uncommon hebben gemaakt i.p.v. common (zoals Rewind), maar daar kunnen meningen over verschillen. Helaas valt je inzending wel af: ‘per saldo gratis' is helaas niet ‘kan gecast worden zonder mana'. Jammer!

Bruxonn: Just a Thought is ook echt een typische naam voor een gratis blauwe spell en dit is er een typisch effect voor. Het discarden achteraf maakt het over het algemeen wel eerlijk (zie Faithless Looting), al wordt het wel een beetje een shaky gedachte dat je in latere beurten met een simpele Alchemist’s Refuge dit akelig veel op een Ancestral Recall kan gaan lijken. Jammer dat je de rarity er niet bij hebt vermeld, dat had het me makkelijker gemaakt deze kaart in te schatten!

Imahilus: Arme geit, wordt enkel meegenomen om voor het vuur te worden gesmeten! Wel props dat je eigenlijk een Phyrexian Cancel Goat hebt gebouwd. Je kan op dit moment geen prijsvragen winnen, maar sowieso voldoet dit niet aan de eis dat hij zijn volledige effect heeft als hij gratis wordt gecast: immers, niet gratis casten geeft je een 1/1 creature, gratis casten geeft je per saldo geen creature. En counteren is een beetje gek in rood, maar geiten in blauw nog vreemder

Peanut: Het is inderdaad een tricky prijsvraag dit keer Net als Imahilus, voldoet je kaart eigenlijk niet aan de eerste eis: als je hem gratis cast, hou je er per saldo niet een 0/2 aan over. Dat wil zeggen, als je hem enkel je library in moet shufflen als je hem Last Resort, dat was me niet 100% duidelijk. Last Resort klinkt als een leuke mechanic, al wordt van alles gratis spelen met de voorwaarde dat het dan weer terug je library ingaat een beetje bizar, dus het lijkt me meer iets voor een enkele kaart in de set. Prachtige art trouwens.

Toby: Een gratis counter, die je wel een beurt kost. Dat klinkt eerlijk en erg intens. I LIKE IT! Maar ja, je kan momenteel geen prijsvragen winnen, dus de rest van mijn verhaal kan ik helaas kort houden!

Purple-One: Je kan hem gratis casten, maar dan is het wel een eendagsvlieg! Een interessante mechanic waarmee je het spel kan versnellen maar ten koste van je late game, een beetje Unleash-achtig. Helaas hou je aan normaal casten een 4/3 over en aan gratis casten per saldo niet, dus deze voldoet niet aan de eerste eis. Misschien een leuk idee voor een volgende keer!

Patrick: Kicken, een Phyrexian Druid! De eerste ability is volledig eerlijk, leuk zelfs (2 leven voor 1 mana van kleur naar keuze klinkt gebalanceerd). De tweede ability maakt het me echter moeilijk: Blinkmoth Nexus is duur om een reden. In elk geval denk ik dat de Blinkmoth-upgrade, bovenop de fixing, bovenop een 1-drop, bovenop gratis castbaar misschien iets te veel van het goeie is. Oh, en niet geheel relevant, maar de lettertjes zijn wat klein: de infect-definitie kan je in dit geval wel weglaten

Jelle Zwaan: Ik sluit me aan bij Shazu. Dit is echt wel heel tof. Stiekem heeft deze kaart wel een cost: je moet een landkaart exilen, dus wil je deze beurt 1 spelen, dan moet je het wel met een land minder stellen in je beginhand. En de kaart is eigenlijk ook pas echt goed als je hem in beurt 1 kan spelen en een goede non-basic kan exilen. Zijn effect vereist dat je wel landen pakt. Niveau van een mythic, maar conditionaliteit van een rare.

Nico: Hey, je mag weer prijsvragen winnen! En wat een elegante kaart heb je ontworpen. Heb je een rode kaart die je op dit moment niet nodig hebt? Verander het in een copy! Twee kaarten (en geen mana) is een hoge cost voor een effect dat meestal cost. Graag had ik willen weten wat voor rarity je in gedachte had bij deze kaart!

Danny: Ook jij mag weer prijsvragen winnen sinds kort! Trapfall is een leuk idee, slim geword ook (zo werkt het ook voor sorceries). Wel denk ik dat als ze dit een mechanic zouden maken, spelers simpelweg niet meer dan twee spells zouden gaan spelen per beurt, vooral in block constructed en standard. Dus als mechanic is het misschien wat minder handig, maar op een enkele kaart is het leuk. Wel zou ik bij deze kaart de normale cost ietsjes hoger hebben gedaan, de kaart al is best speelbaar met hardcost, laat staan dat hij ook nog eens gratis kan zijn.

Patrick Saadhoff: Het is een soort Steel Wall enchantment op een land. Klinkt typisch als iets wat een Fortification zou moeten zijn! Ik vind Fortification ook een interessante mechanic, hoop dat ze er ooit nog wat mee gaan doen. Het is me in deze kaart alleen niet helemaal duidelijk of het land een creature is zolang het gefortified is, of dat hij een activated ability krijgt a la: ‘: This land becomes a 0/3 Wall creature with defender until end of turn. It's still a land.'

Nygel: Wizards heeft vrij bewust een beetje tempo uit het spel gehaald. Wel kan ik me voorstellen dat het jammer is dat het spel niet hetzelfde is als dat het vroeger was. Ik heb je inzending gejureerd als mythic rare (op de afbeelding staat rare, maar ik ga er van uit dat je mythic bedoelde). Hij pusht de borders van wat kan, een twee-drop in beurt 1, laat staan dat hij je ook een vier-drop in beurt 4 geeft. Heb je er echter meerdere in je beginhand, dan wordt het gewoon veels te goed. Als Legendary was het een interessante mythic geweest, maar nu is hij helaas iets te broken!

Tim: Niet iedereen snapt hem in een keer, maar ik vind het daarom juist een leuke kaart met veel impliciete waarde. Ga je hem spelen op je eigen land om elke beurt te rampen? Of zet je je opponent in de situatie dat hij óf een land minder gebruikt, óf je mee laat profiteren? Erg creatief, erg leuk! Helaas weet ik alleen niet of je de forest in je hand mag stoppen of op de battlefield (en zo ja, getapt of untapt), dus helaas kan ik niet een sluitend oordeel vormen.

Mipie: Ik citeer Dustin, prijsvraag 80.0:
"Officieel heb je 10 minuten edit tijd, en daarna staat je inzending vast; ik heb geen moeite met kleine technische aanpassingen, herformuleringen en dergelijke, zolang je maar geen echt nieuwe informatie toevoegt. Ben je bijvoorbeeld vergeten je P/T te vermelden, dan voeg ik dat gewoon toe. Tja, beetje fuzzy gebied, heb ik geen keiharde regels voor ^^ Zolang het fun and fair blijft, vind ik eigenlijk alles best!"
De aanpassing die je hebt gemaakt impliceert een DRASTISCHE verandering in hoe (goed) de kaart werkt en hoe je hem zou spelen, een verandering drastisch genoeg dat ik toch helaas een grens moet trekken. Ik jureer je kaart dus zoals hij in eerste instantie is ingezonden, en ik vrees dat je je al hebt beseft dat dit met een simpele Kraken Hatchling in beurt 1 al meer doet dan een {=ancestrall recall}. Leuk idee, jammer dat het deze flaw bleek te hebben!

MetalKing: Een creatieve manier om een boardwhipe te designen! Het klinkt exploitable om jouw twee Saprolings gratis te kunnen ruilen tegen zijn Avacyn, Angel of Hope, maar aan de andere kant, je hebt ook mana moeten betalen om de beestjes op tafel te krijgen. En als je een deck speelt wat veel beestjes poept, dan klinkt dit meer als een noodplan dan een consequente strategie. Vooral voor EDH ook erg interessant!

Robin Vossen: Ik zou echt dolgraag een Puff of Smoke willen spelen. Heel Hayao Miyazaki (en ik vind zijn interpretatie van magie altijd heel cool). Helaas wordt het me inderdaad niet helemaal duidelijk hoe deze graveyard trigger werkt, maar als het een gratis shroud creature is met ‘Pay 1 life: Puff of Smoke gains undying until end of turn.', dan is dat wel erg goed voor een kaart waarvan ik de rarity niet weet. Ik hoop dat je goed geslapen hebt bij de volgende prijsvraag, ik wil je meer zien designen!

the dude: Ninjutsu, slim! Een leuke hommage aan Ninja of the Deep Hour. Het is eigenlijk een soort herspeelbare instant die zegt ‘If target creature deals combat damage to a player this turn, draw a card.' Een leuke rare, en met deze drawbacks wat mij betreft even eerlijk als Curiosity.

Dark Jjay: Ah, traps, dat is natuurlijk ook een variatie op het thema! Zwart en rood voelen niet volledig als de juiste kleuren, maar het kan op zich wel. Een gratis Murder die anders veel te duur is, klinkt erg uncommon! Ik betwijfel dat men in normale blocks sideboard-ruimte overhoudt voor deze kaart, maar in EDH kan hij misschien een goede respons zijn! Ik krijg alleen wel erg gemengde gevoelens als we opeens over Batman en Yu-Gi-Oh! gaan praten Maar ja, je mag in elk geval niet winnen!

Luc: Props. Beste naam voor een kaart OOIT. En dat neemt niet weg dat je een heel interessante mechanic hebt gevonden die erg eerlijk is en erg goed aansluit op het wall-thema: ALS je flink wordt aangevallen, MAG je vier leven betalen om een muur neer te gooien, vier leven die je anders misschien aan damage was verloren! 2 gekleurde mana voor een 0/4 defender is prima, maar flash is wel een relatief dure ability, ik weet niet of een 0/4 defender met flash voor 2- mana door R&D zou komen. Misschien als je hem alleen kon flashen in de speciale situatie, en niet zomaar al.

Fritzer: Een erg interessante nieuwe gok-kaart in de lijnen van Scrambleverse! De gokspelers onder ons zullen blij zijn! Helaas loopt je kaart op een opstapeling van subtiele problemen stuk: ten eerste is dit idd erg goed in een deck zonder creatures (vooral omdat je ook lekker de ruimte hebt voor copy spells etc.), een creatureloos deck wat ook nog eens kleuren naar keuze kan zijn. Daarnaast, al kan je dit niet echt weten, heb ik een artikel gelezen over hoe Scrambleverse e.d. erg duur worden gemaakt, omdat ze eigenlijk het gebruik ervan willen ontmoedigen: veel spelers zitten er niet op te wachten om keer op keer alle creatures in een library te verzamelen en random een te kiezen. En als je dit gratis cast, weet iedereen ook nog eens wat er in iedereens library zit. Erg leuk idee, maar helaas te veel kleine bezwaren...

Joost Vermeend: Een soort Treshold-kaart, leuk bedacht! Het is wel een beetje een gevaarlijk gegeven dat je met twee Faithless Looting (lees: twee, want FL heeft flashback) in beurt twee een 6/6 neer KAN gooien. Die kans is echter wel gering! Ook hier geldt weer: graag had ik geweten wat de rarity was van deze kaart, dan had ik er een sluitend oordeel over kunnen vormen.

Linda la Keeper of Silence: Je kaart doet me denken aan de inzending van Toby: een ‘gratis' counter voor een prijs hoger dan gewoon wat mana! Deze kaart geeft je een meer blijvende setback, echter, iets wat je nog langer nodig hebt om in te halen. In ramp decks en met Walking Atlas kán dit best goed worden, maar anders is het niet de moeite waard. Oftewel: een prima uncommon, die weer een leuke nieuwe uitdaging bij spelers neerlegt!

Lord of the Zombies: Erg slim hoe de ‘gratis' cost inspeelt op het effect van de kaart, goed gevonden. Ik probeerde het ‘stuk te maken', dat wil zeggen, ik beeldde me in wat er zou gebeuren als je opponent begint met een land en een 1-drop, maar als jij dan aan de beurt bent, zou je niets winnen aan gratis casten. Nee, deze kaart heeft echt een set-up nodig, het liefst natuurlijk een discard-set up en/of veel drawen set-up. De cost lijkt me tamelijk eerlijk wanneer ik het vergelijk met Allosaurus Rider, vooral omdat je de set-up echt nodig hebt (of een paar beurten lang opzettelijk niks moet spelen, wat ook niet gunstig is). Goed ontworpen!

Mijn voorselectie aan winnaars is: Shazu, Jelle Zwaan, the dude, Luc, Linda la Keeper of Silence en Lord of the Zombies. Aan elk geval dus gefeliciteerd aan hen, zij verdienen deze week de eervolle vermeldingen (: Maar er kan maar één de winnaar zijn! Dus hier mijn conclusies:
Shazu: Prachtig ontwerp, cycle-potentie, maar net niet genoeg ‘wow' voor mij.
Jelle Zwaan: Deze kaart is een ster in alle formaten. In alle decks van alle formaten. Deze kaart gaat in ELK DECK gespeeld worden dat fixing kan gebruiken. En helaas maakt dat hem op den duur unfun ):
Luc: Het gaat om maar twee mana hier. Mensen zullen eigenlijk altijd wel een gunstig moment kunnen vinden waarin ze twee mana over hebben, 4 leven voor gratis is eigenlijk weinig van toepassing.
Lord of the Zombies: Als je de set-up hebt uitgevoerd om deze kaart goed te kunnen spelen, is hij eigenlijk al niet zo relevant meer. Ik verwacht dat men autonoom goede kaarten hierover zal verkiezen.

Dus als ik moet kiezen tussen the dude en Linda la Keeper of Silence, dan geeft de volgende gedachte mij de doorslag: het vergt minder creativiteit om Ninjutsu 0 te bedenken dan om de mechanic van Linda te bedenken. Om deze kaart rendabel te maken, moet je echt een zoektocht gaan maken door de rijke geschiedenis van Magic: niet alleen is het een creatief ontwerp, de kaart vraagt ook creatief ontwerp van de mensen die hem willen spelen! Een leuke, uitdagende additie op Magic: the Gathering.

GEFELICITEERD Linda la Keeper of Silence, JIJ BENT DE WINNARES VAN DEZE PRIJSVRAAG!

Het NederMagic-tegoed wordt weldra naar je overgemaakt! Aan alle anderen: bedankt voor de creativiteit die jullie hebben getoond bij deze prijsvraag, elke inzending voelde voor mij uniek aan! Ik vond het erg leuk om te jureren (: Ik hoop dat jullie niet te lang hebben moeten wachten, en al wordt over de uitslag niet gecorrespondeerd, ik hoor net zo graag positieve als (constructieve) negatieve kritiek op wat jullie van de jurering vonden.

Bedankt ook Dustin en alle deelnemers dat ik voor jullie mocht jureren (: Morgen schuif ik me weer bij jullie aan als deelnemer. Alvast veel succes!

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3  [volgende] [laatste]