Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Regels - Uitleg Fateful hour

Fateful hour is een ability word dat voorkomt op kaarten uit Dark Ascension .

Uitleg
Aangezien het een ability word is, betekent het op zichzelf helemaal niets. Maar kaarten met daarop Fateful hour hebben allemaal iets gemeen: zodra jij 5 of minder leven hebt, doen ze iets bijzonders! Echter, zodra je weer meer dan 6 leven hebt, verdwijnt dat bijzondere effect weer. Dat kun dus gedurende je beurt veranderen, of zelfs terwijl een spell met Fateful hour op de stack ligt!

Voorbeelden
*Voorbeeld A:
Je hebt een Thraben Doomsayer en 3 1/1 Doomed Travelers, terwijl je op 7 leven staat. De Doomsayer geeft nu geen bonus. Je tegenstander cast een Shock op jou, waardoor je naar 5 leven gaat. Je Doomed Travelers zijn nu 3/3 geworden.

Voorbeeld B:
Jij staat op 4 leven en cast een Gather the Townsfolk, met het idee 5 tokens te gaan maken. In reactie cast je tegenstander een Healing Salve op jou, en kiest ervoor je 3 leven te laten gainen. Tegen de tijd dat Gather the Townsfolk resolvet, sta je op 7 leven, dus krijg je slechts 2 tokens.



Vragen over de regels kun je in het Regelvragen Forum kwijt.