Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Regels - Uitleg Living weapon

Living weapon is een ability die voor het eerst voorkomt op kaarten uit Mirrodin Besieged () en alleen voorkomt op Equipment.

Uitleg
Als een Equipment met Living weapon op de battlefield komt, mag je een 0/0 zwarte Germ Token op de battlefield leggen en de Equipment daaraan attachen. Een 0/0 creature gaat direct dood normaliter, maar omdat je tijdens het resolven de Equipment al attached, overleeft hij het omdat hij er toughness bijkrijgt.

Alle Living weapon Equipments geven minimaal 1 toughness bonus.

Als de Germ Token doodgaat, blijft het Equipment gewoon op de battlefield liggen. Als je het Equipment op een ander creature equipped, zal het token doodgaan omdat het een 0/0 is.

Voorbeelden
* Je cast een Bonehoard (en er ligt 1 creature in totaal in alle graveyards). Deze resolved en komt op de battlefield. Je krijgt een 0/0 Germ Token en attached de Bonehoard hieraan. Je hebt nu dus een zwart 1/1 Germ creature token.


Vragen over de regels kun je in het Regelvragen Forum kwijt.



Terug naar het overzicht