Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Zendikar Rising (ZNR)
Zendikar Rising Expeditions (ZNE)
Zendikar Rising Commander (ZNC)
Double Masters (2XM)
Core Set 2021 (M21)
Jumpstart (JMP)
Commander 2020 (C20)
Ikoria: Lair of Behemoths (IKO)
Theros Beyond Death (THB)
Throne of Eldraine (ELD)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Zendikar Rising.

Regels - Uitleg Absorb

Absorb is een ability uit de set Future Sight ().

Uitleg
Absorb is een ability die momenteel slechts op één kaart voorkomt, namelijk Lymph Sliver.

Absorb X betekent: "Whenever a source would deal damage to this creature, prevent X of that damage."

Vertaald levert dit op: Absorb X betekent: "Als iets schade doet aan dit creature, prevent dan X van die schade."

Als een creature meerdere keren Absorb 1 heeft, tellen deze bij elkaar op.

Voorbeelden
* Voorbeeld A:
Speler A heeft een Lymph Sliver. Speler B speelt een Lightning Bolt erop. Deze doet slechts 2 damage aan de Sliver.

* Voorbeeld B:
Speler A heeft 4x Lymph Sliver in het spel. Die hebben nu ieder 4x Absorb 1. Speler A speelt een Inferno. Al zijn Slivers krijgen 6 - 1 - 1 - 1 - 1 = 2 damage en overleven.



Vragen over de regels kun je in het Regelvragen Forum kwijt.



Terug naar het overzicht


De enige kaart tot op heden met Absorb.