Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Call to the Grave

Serie: M12 (M12)

Rarity: Rare M12 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M12
 -
1,25
 4
2,95
Scourge
 -
1,25
 -
3,95
Call to the Grave | M12

Prijs:

€ 1,25

Uitverkocht

FOIL 

€ 2,95 (4x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
30-8-2011 00:02:00

Je hebt gelijk dat zombies ui instinct handelen, maar je vergeet een eigenschap daarbij waardoor zombies meestal niet groen zijn: de natuur.

Een zombie is niet natuurlijk om in groen voor te komen (overigens is instinct ook wel een beetje rode ability)

Ik vind het ook jammer dat vampires zo vertribed zijn, vroeger had je een vampire deck, dat was dan net zo machtig als een Dragon deck hebben, of een ANgel deck. Bomvol rares en allemaal 5/5 of groter.

Maar nu is het meer een soort Goblin of Knight/Soldier deck. Allemaal weenies.

Aan de andere kant snap ik ook de keus van Wizards wel, Demons en Vampires concurreerden natuurlijk om de high power vliegende creatures van zwart.
Qua design is dat lastig, maar ik merkte er weinig van. De ene keer had je in een serie sterke Vamps, andere keer toffe Demons, vond het wel leuke afwisseling.

These were my 2 cents.

29-8-2011 23:51:00

@ Lekrutes

Gezien vanuit het standpunt van de colour pie vind ik juist vampires veel meer de kleur zwart belichamen. Het oneindige leven en ultieme kracht in ruil voor de vreselijke prijs die je er voor moet betalen, het zijn van een afzichtelijke, zon-hatende vampier.
De necromancers die zombies oproepen zijn zeker zwart, maar de zombies zelf lijken mij haast meer groen. 'Hersenloze' wezens die handelen op instinct. Het feit dat ze opdrachten opvolgen maakt ze misschien weer wat minder groen maar ok.
Interessante colour pie discussie, kan jij of iemand anders mij overtuigen van de 'zwartheid' van zombies, of de 'niet zwartheid' van vampires?

29-6-2011 18:23:00

Zombies zijn gaaf! Ik denk vanwege deze kaart dat innistrad wel wat zombies zal hebben. Dat zou betekenen dat eindelijk mijn zombie deck weer een beetje beter wordt.
Sowieso zijn zombies beter dan vampires.

29-6-2011 16:46:00

Helemaal met je eens. Zoiezo zijn de vampieren in de magic wereld een beetje raar, en dan vooral sinds ze 'vertribed' zijn.

29-6-2011 16:05:00

Toch vind ik zombies veel meer het zwarte gevoel geven.
Inplaats van vampires

vampires vond ik vroeger meer een creature type.
Ala Dragons voor rood
Angels voor wit.

29-6-2011 15:23:00

Zou leuk zijn, maar ik verwacht niet dat ze de vampires terug vervangen.

29-6-2011 15:14:00

Lijkt me erg duidelijk dat zombies terugkomen in Innistrad als deze een reprint krijgt in M12

29-6-2011 14:56:00

Deze is wel een stuk slechter nu zombies niet meer de main race zijn, maar vampires. Nu is Anowon dus nuttiger (behalve dat dit een enchantment is).

29-6-2011 14:29:00

Terug in M12! Geniaal! Was een van m'n eerste kaarten, had volgens mij een week nodig om 'm te snappen xD Daarna heel veel potjes gewonnen in m'n zombie deck

En een goeie herinnering van een multiplayer pot met 10+ man. Had er op een gegeven moment 2 liggen. Gek genoeg duurde het toen nog geen halve ronde voor ik dood was

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-6-2011 19:36:00

Afgaande op mijn muzieksmaak en zo ben ik er juist wel op m'n plaats.

Tom (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-6-2011 19:32:00

Oeioeioei, ik zou die baas toch nog maar even doorlichten. Als zijn huisnummer 666 is, dan zou ik snel ontslag nemen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-6-2011 19:27:00

Ik weet niet welke grapjas er bij ons op kantoor de telefoonnummers uitgedeeld heeft, maar 666 is serieus het (doorkies)nummer van onze receptie.

6-6-2011 19:24:00

Ok, de grappen bij deze kaart zijn wel heel knullig maar die van Hells caretaker en 0800-66 vond ik wel sterk

26-5-2011 18:20:00

Tarief in de Underworld zal wel anders gaan. Ik dacht dat je daar met stukjes ziel moest betalen om te bellen. Anders moet je even de helpdesk Hell’s Caretaker bellen, 0800 - 666

26-5-2011 18:13:00

Niet hebt niet genoeg beltegoed (geen lokaal tarief).

Oracle

Enchantment 

At the beginning of each player's upkeep, that player sacrifices a non-Zombie creature.
At the beginning of the end step, if no creatures are on the battlefield, sacrifice Call to the Grave.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/22/2011
If a player controls no creatures, or each creature they control is a Zombie, that player does nothing when the first ability resolves.

9/22/2011
If there is at least one creature on the battlefield at the beginning of the end step, the last ability won’t trigger. If it does trigger, but a creature enters the battlefield before it resolves, the ability won’t do anything when it resolves. Call to the Grave’s controller won’t sacrifice it.

9/22/2011
In a Two-Headed Giant game, Call to the Grave will trigger twice during each team’s upkeep, once for each player. Each of the two players will sacrifice a non-Zombie creature when the ability referring to that player resolves.

Decktips