Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Je hebt gelijk dat zombies ui instinct handelen, maar je vergeet een eigenschap daarbij waardoor zombies meestal niet groen zijn: de natuur.
Een zombie is niet natuurlijk om in groen voor te komen (overigens is instinct ook wel een beetje rode ability)
Ik vind het ook jammer dat vampires zo vertribed zijn, vroeger had je een vampire deck, dat was dan net zo machtig als een Dragon deck hebben, of een ANgel deck. Bomvol rares en allemaal 5/5 of groter.
Maar nu is het meer een soort Goblin of Knight/Soldier deck. Allemaal weenies.
Aan de andere kant snap ik ook de keus van Wizards wel, Demons en Vampires concurreerden natuurlijk om de high power vliegende creatures van zwart.
Qua design is dat lastig, maar ik merkte er weinig van. De ene keer had je in een serie sterke Vamps, andere keer toffe Demons, vond het wel leuke afwisseling.
These were my 2 cents.
@ Lekrutes
Gezien vanuit het standpunt van de colour pie vind ik juist vampires veel meer de kleur zwart belichamen. Het oneindige leven en ultieme kracht in ruil voor de vreselijke prijs die je er voor moet betalen, het zijn van een afzichtelijke, zon-hatende vampier.
De necromancers die zombies oproepen zijn zeker zwart, maar de zombies zelf lijken mij haast meer groen. 'Hersenloze' wezens die handelen op instinct. Het feit dat ze opdrachten opvolgen maakt ze misschien weer wat minder groen maar ok.
Interessante colour pie discussie, kan jij of iemand anders mij overtuigen van de 'zwartheid' van zombies, of de 'niet zwartheid' van vampires?
Zombies zijn gaaf! Ik denk vanwege deze kaart dat innistrad wel wat zombies zal hebben. Dat zou betekenen dat eindelijk mijn zombie deck weer een beetje beter wordt.
Sowieso zijn zombies beter dan vampires.
Helemaal met je eens. Zoiezo zijn de vampieren in de magic wereld een beetje raar, en dan vooral sinds ze 'vertribed' zijn.
Toch vind ik zombies veel meer het zwarte gevoel geven.
Inplaats van vampires
vampires vond ik vroeger meer een creature type.
Ala Dragons voor rood
Angels voor wit.
Zou leuk zijn, maar ik verwacht niet dat ze de vampires terug vervangen.
Lijkt me erg duidelijk dat zombies terugkomen in Innistrad als deze een reprint krijgt in M12
Deze is wel een stuk slechter nu zombies niet meer de main race zijn, maar vampires. Nu is Anowon dus nuttiger (behalve dat dit een enchantment is).
Terug in M12! Geniaal! Was een van m'n eerste kaarten, had volgens mij een week nodig om 'm te snappen xD Daarna heel veel potjes gewonnen in m'n zombie deck
En een goeie herinnering van een multiplayer pot met 10+ man. Had er op een gegeven moment 2 liggen. Gek genoeg duurde het toen nog geen halve ronde voor ik dood was
Afgaande op mijn muzieksmaak en zo ben ik er juist wel op m'n plaats.
Oeioeioei, ik zou die baas toch nog maar even doorlichten. Als zijn huisnummer 666 is, dan zou ik snel ontslag nemen.
Ik weet niet welke grapjas er bij ons op kantoor de telefoonnummers uitgedeeld heeft, maar 666 is serieus het (doorkies)nummer van onze receptie.
Ok, de grappen bij deze kaart zijn wel heel knullig maar die van Hells caretaker en 0800-66 vond ik wel sterk
Tarief in de Underworld zal wel anders gaan. Ik dacht dat je daar met stukjes ziel moest betalen om te bellen. Anders moet je even de helpdesk Hell’s Caretaker bellen, 0800 - 666
Niet hebt niet genoeg beltegoed (geen lokaal tarief).
Enchantment
At the beginning of each player's upkeep, that player sacrifices a non-Zombie creature.
At the beginning of the end step, if no creatures are on the battlefield, sacrifice Call to the Grave.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
9/22/2011
If a player controls no creatures, or each creature they control is a Zombie, that player does nothing when the first ability resolves.
9/22/2011
If there is at least one creature on the battlefield at the beginning of the end step, the last ability won’t trigger. If it does trigger, but a creature enters the battlefield before it resolves, the ability won’t do anything when it resolves. Call to the Grave’s controller won’t sacrifice it.
9/22/2011
In a Two-Headed Giant game, Call to the Grave will trigger twice during each team’s upkeep, once for each player. Each of the two players will sacrifice a non-Zombie creature when the ability referring to that player resolves.
Decktips