Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Sorin Markov

Serie: M12 (M12)

Rarity: Mythic M12 Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M12
 -
9,95
 -
24,95
Zendikar
 -
9,95
 -
29,95
Sorin Markov | M12

Prijs:

€ 9,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 24,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
12-1-2012 17:46:00

Hoe komen ze erbij? Hier de verklaring / lore van het karakter:

"Sorin is white-black in this set, representing this sense of conflicted obligation. Sorin is still a vampire, and still would be regarded as a monster to any Innistrad human. He still pursues his own ends without a care for the ephemeral institutions of any world or society. But when he's here on Innistrad, he feels the weight of the pain and bloodshed his family has caused, and he still stands by his ages-old decision to aid humanity. He's a privileged lord of Innistrad, but his position of power is bounded by a certain unwillingness. He refuses to let the shadows overwhelm the people of this world, to leave his home without protection from his own kind."

En wat betreft wit als kleur van Angels heb je ook een heel goed punt:

"...He created an angel he named Avacyn and tasked her with protecting the plane. ..."

Het volledige artikel vind je hier: hier

12-1-2012 15:49:00

idd frostfrenzy (leenhouwers), hoe komen ze erbij om de nieuwe Sorin zwart/wit te maken. gaan we nu ook vampires in wit zien???? zal van de zotte zijn, wit is voor angels en niet voor vampires. ok, een wit zwarte angel kan nog net (dat zijn de fallen angels) maar wit of wit/zwarte vampires kan niet in mijn boekje.

11-1-2012 16:21:00

wuz to say bout le new sorin... ooh yeah die color combo zuigt -_-

11-1-2012 14:06:00

Lili is dan ook zeker beter, maar magic is als een spelletje Rock Lobster, Paper Tiger, Scissors Lizard. Als je Lili hebt wil je de nieuwe markov niet tegen je zien want je weet dat hoe goed ze ook is, als je niet oppast ze zich binnenkort tegen je zal keren.

11-1-2012 13:22:00

Hij is 1 duurder dan Lili. Dat maakt ook een groot verschil, en ik blijf Lili dan beter vinden.

11-1-2012 11:21:00

Ja maar probleem is dat Liliana of the Veil als je niet oppast straks heel snel overloopt naar de tegenstander met nieuwe Markov Dan kom je er achter hoe eng ze is tegen je te hebben

11-1-2012 10:14:00

de nieuwe sorin is ietsje beter..

die -2 is goed met bitterblossom erbij. maarja ik denk dat lilianas veil beter is/blijft voor decks met zwart.... ->dat zijn al 2 zwarte planeswalkers dit block en 1 die zwart wordt! zwart het nieuwe blauw!

11-1-2012 07:22:00

Nieuwe Sorin uit Innistrad:

28-12-2011 13:32:00

@ bjorn

Met melenia lang zwart bedoel ik kwa verhaal niet de daad werkelijke kaart .
In het verhaal is sorin al melenia oud en is hij altijd de wraakzuchtige puur zwarte vampier waar we van houden.
Ik zal zeer verbaast zijn als hij in een ander kleur dan zwart uit komt.(of een mix)

27-12-2011 15:53:00

Eeh Sorin was niet pissed off over het eldrazi gebeuren. Hij wilde het stoppen, dat lukte niet, dus het kon hem niet schelen wat er dan verder gebeurde.
Ik denk zelf dat hij zwart blijft. Anders had hij net zo goed al gelijk rood kunnen zijn op zich.

27-12-2011 13:13:00

Is het dan dus niet veel logischer dat meneer vampier zwart/rood wordt? Misschien zelfs een transformkaart. Al weet ik niet hoe ze dat flavorwise zouden doen.

27-12-2011 12:56:00

@nietkijken
ten eerste: Sorin bestaat nu ongeveer twee jaar, dus een eeuwigheig zwart zijn gaat sowieso niet op
Verder is het hele "vampieren zijn zwart-rood op innistrad" thema te mooi om niet door te zetten in een nieuwe Sorin.
Tot slot kan ik me voorstellen dat Sorin nog behoorlijk pissed-off is van het hele gezeik met de Eldrazi op zendikar, en dat hij absoluut niet blij kan zijn geworden van wat het ook is dat hem op het moment terug naar Innistrad roept, plicht of niet, en die woede uit zich mooi in een rode manacost ^^

26-12-2011 23:37:00

Sorin is al melenia lang zwart warom zou hij ineens rood worden?

ik denk dat hij gewoon weer gaat drainen want hij is en blijft een vampier . Reanimaten is niet egt sorins ding volgens mij. (Of staat er ergens dat hij aan necromancy doet?)
wat dacht je van dit:

Sorin bloodseeker

+1 Sorin does 1 damage to target opponant and you gain 1 life
-3 Sorin deals 4 damage to target creature and you gain 4 life
-2 until end of turn. Sorin becomes a 4/4 vampire with flying and lifelink. Prevent all damage that would be dealt to him this turn.

4

iets in die trend zou ik leuk vinden

26-12-2011 01:11:00

Mogelijke abilities van een nieuwe versie van Sorin:
- Taste of Blood
- Syphon Soul
- Dark Ritual (onwaarschijnlijk)
- Go for the Throat
- Take control of target creature

Of als 'ie rood is:
- Creatures can't block this turn (heeft Venser, the Sojourner al een beetje, maar ja...
- Put a +1/+1 counter on each creature that dealt combat damage to a player this turn
- Deal X damage to each creature. Gain life equal to the damage dealt

Valt genoeg te verzinnen!

14-12-2011 11:58:00

alles wat met sorin te maken had was tot nu toe: damage op opponent en lifegain voor jou. zelfs Sorin’s Thirst en Sorin’s Vengeance en uiteraard Sorin Markov
ik hoop vooral dat hij maar 3 of 4 mana kost dan kan ik hem naast lili spelen
mss krijgt hij een beetje een rol als lord/ planeswalker voor de vampieren. net als Nissa Revane bij de elfjes.

Oracle

Legendary Planeswalker - Sorin 4

+2: Sorin Markov deals 2 damage to any target and you gain 2 life.
-3: Target opponent's life total becomes 10.
-7: You control target player during that player's next turn.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werken Planeswalkers?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
If the targeted permanent or player is an illegal target by the time Sorin’s first ability resolves, the entire ability doesn’t resolve. You won’t gain life.

10/1/2009
For a player’s life total to become 10, what actually happens is that the player gains or loses the appropriate amount of life. For example, if the targeted opponent’s life total is 4 when this ability resolves, it will cause that player to gain 6 life; alternately, if the targeted player’s life total is 17 when this ability resolves, it will cause that player to lose 7 life. Other cards that interact with life gain or life loss will interact with this effect accordingly.

10/1/2009
Sorin’s third ability allows you to control another player. This effect applies to the next turn that the affected player actually takes.

10/1/2009
The player who is being controlled is still the active player.

10/1/2009
While controlling another player, you also continue to make your own choices and decisions.

10/1/2009
While controlling another player, you make all choices and decisions that player is allowed to make or is told to make during that turn. For example: -- You choose which lands the other player plays. -- You choose which spells the other player casts, and make all decisions as those spells are cast and as they resolve. For example, you choose the value of X for that player's Earthquake, the target for that player's Lightning Bolt, what mana that player spends to cast Day of Judgment, and what card that player gets with Diabolic Tutor. -- You choose which activated abilities the other player activates, and make all decisions as those abilities are activated and as they resolve. For example, you can have your opponent sacrifice their creatures to their Vampire Aristocrat or have your opponent's Caller of Gales give one of your creatures flying. -- You make all decisions for the other player's triggered abilities, including what they target and any decisions made when they resolve. -- You choose which creatures controlled by the other player attack, who or what they attack, and how they assign their combat damage. -- You make any choices and decisions that player would make for any other reason. For example, you could cast Fact or Fiction, choose that player to divide the revealed cards into piles, and thus divide those cards into piles yourself.

10/1/2009
You can’t make the affected player concede. That player may choose to concede at any time, even while you’re controlling their turn.

10/1/2009
You can’t make any illegal decisions or illegal choices - you can’t do anything that player couldn’t do. You can’t make choices or decisions for that player that aren’t called for by the game rules or by any cards, permanents, spells, abilities, and so on. If an effect causes another player to make decisions that the affected player would normally make (such as Master Warcraft does), that effect takes precedence. (In other words, if the affected player wouldn’t make a decision, you wouldn’t make that decision on their behalf.) You also can’t make any choices or decisions for the player that would be called for by the tournament rules (such as whether to take an intentional draw or whether to call a judge).

10/1/2009
You can use only the affected player’s resources (cards, mana, and so on) to pay costs for that player; you can’t use your own. Similarly, you can use the affected player’s resources only to pay that player’s costs; you can’t spend them on your costs.

10/1/2009
You only control the player. You don’t control any of the other player’s permanents, spells, or abilities.

10/1/2009
If the player affected by Sorin’s third ability skips their next turn, the ability will wait. You’ll control the next turn the affected player actually takes.

10/1/2009
Multiple player-controlling effects that affect the same player overwrite each other. The last one to be created is the one that works.

10/1/2009
You could gain control of yourself using Sorin’s third ability, but unless you do so to overwrite someone else’s player-controlling effect, this doesn’t do anything.

6/15/2010
In a Two-Headed Giant game, Sorin’s second ability causes the targeted opponent’s team’s life total to become 10. Only the targeted player is actually considered to have actually gained or lost life.

7/13/2016
While controlling another player, you can see all cards in the game that player can see. This includes cards in that player’s hand, face-down cards that player controls, and any cards in that player’s library the player may look at.

7/13/2016
Controlling a player doesn’t allow you to look at that player’s sideboard. If an effect instructs that player to choose a card from outside the game, you can’t have that player choose any card.

Decktips