Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Sorin Markov

Serie: M12 (M12)

Rarity: Mythic M12 Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M12
 -
9,95
 -
24,95
Zendikar
 -
9,95
 -
29,95
Sorin Markov | M12

Prijs:

€ 9,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 24,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-7-2011 09:38:00

Dan hoop ik wel dat Sorin mono- of wordt. Thematisch vind ik andere opties niet echt bij hem passen.

27-7-2011 21:27:00

hier

Sorin in innistrad .(de 2e set dan)
Beetje oud nieuws maar blijft leuk.

20-7-2011 13:11:00

Jah klopt, maar toch, dat zou het helemaal afmaken

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-7-2011 21:31:00

Dat zou hij zelf ook niet mogen, dus dat is vrij logisch.

19-7-2011 21:09:00

Je Mag aleen niet zijn Creature's Tappen voor niks..

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-7-2011 21:06:00

Planeswalkers zijn geen creatures, dus nee.

19-7-2011 21:04:00

wow dat is wel echt heel sick en er schiet me nog iets te binnen als jij bijv Spitting Earth of Tendrils of Corruption speelt dat kan ook niet op planeswalkers tog?

19-7-2011 20:52:00

While controlling another player, you make all choices and decisions that player is allowed to make or is told to make during that turn.
staat zelfs in de FQA

19-7-2011 20:51:00

Je mag alles doen wat hij normaal ook zou mogen doen.

19-7-2011 20:48:00

nog 1 vraag mag je by deze met het onderste effect ook de tegenstander zyn hand zien en kiezen wat hy speelt fniet alvast bedankt

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-7-2011 16:41:00

Je valt aan en je blockt met creatures.

Een planeswalker doet geen schade. Als iemand jou (op je levens) aanvalt, dan doe jij (als speler) toch ook geen schade terug aan het creature?

Stel, jij valt aan met 4 creatures. Twee ervan laat je de tegenstander zelf (op zijn levens) aanvallen. De twee andere laat je de planeswalker van hem aanvallen.

Vervolgens blockt je tegenstander met twee creatures. Met een daarvan blockt hij een creature dat hemzelf aanvalt. Met de ander blockt hij een creature dat zijn planeswalker aanvalt.

Het creature dat niet geblockt wordt en doorkomt op hem, zorgt ervoor dat hij levens verliest. Het andere creature dat hemzelf aanviel, is geblockt, dus daar verliest hij geen levens door.

Het andere creature dat niet geblockt wordt en doorkomt op zijn planeswalker, zorgt ervoor dat de planeswalker loyalty verliest. Het andere creature dat de planeswalker aanviel, is geblockt, dus daar verliest de planeswalker geen loyalty door.

19-7-2011 16:40:00

Als iemand jou planeswalker aanvalt mag jij blokkeren alsof hij jou gewoon aanvalt, als jij een van de creatures die je planeswalker aanvalt niet blokkeert dan krijgt de planeswalker schade, zoveel counters haal je er dan af, als er 0 of minder zijn is je planeswalker dood. Maar het aanvallende creature krijgt geen schade van de planeswalker, aangezien planeswalkers geen power hebben, je kunt hem zien als een soort 2e speler. Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt

19-7-2011 16:31:00

ik had net de planeswalkers regels gelezen en ik snap het wel een beetje alleen als een tegenstander bepaalt op een planeswalker aan te vallen mag jij die creature die op een planeswalker aanvalt dan wel blokken en word de damage dan gedaan op de planeswalker of niet en als een creature op een planeswalker aanvalt doet de planeswalker dan ook damage op die creature of niet?

6-7-2011 13:10:00

Dat heb je toch ook niet nodig? Gewoon op 10 zetten, en dan volgende beurt z'n vengeance spelen... Zij krijgen de kans niet om hem te slopen voor jij je opponent op 10 zet...

6-7-2011 13:09:00

na het casten van Sorin heb je wel gewoon nog priority hoor, dus voordat je oppo mag reageren kan jij al beginnen met -3. Dat sorin vrijwel meteen geremoved kan worden is tot daaraan toe, maar jij hebt die vengenace natuurlijk, mwuhahaha.

Oracle

Legendary Planeswalker - Sorin 4

+2: Sorin Markov deals 2 damage to any target and you gain 2 life.
-3: Target opponent's life total becomes 10.
-7: You control target player during that player's next turn.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werken Planeswalkers?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
If the targeted permanent or player is an illegal target by the time Sorin’s first ability resolves, the entire ability doesn’t resolve. You won’t gain life.

10/1/2009
For a player’s life total to become 10, what actually happens is that the player gains or loses the appropriate amount of life. For example, if the targeted opponent’s life total is 4 when this ability resolves, it will cause that player to gain 6 life; alternately, if the targeted player’s life total is 17 when this ability resolves, it will cause that player to lose 7 life. Other cards that interact with life gain or life loss will interact with this effect accordingly.

10/1/2009
Sorin’s third ability allows you to control another player. This effect applies to the next turn that the affected player actually takes.

10/1/2009
The player who is being controlled is still the active player.

10/1/2009
While controlling another player, you also continue to make your own choices and decisions.

10/1/2009
While controlling another player, you make all choices and decisions that player is allowed to make or is told to make during that turn. For example: -- You choose which lands the other player plays. -- You choose which spells the other player casts, and make all decisions as those spells are cast and as they resolve. For example, you choose the value of X for that player's Earthquake, the target for that player's Lightning Bolt, what mana that player spends to cast Day of Judgment, and what card that player gets with Diabolic Tutor. -- You choose which activated abilities the other player activates, and make all decisions as those abilities are activated and as they resolve. For example, you can have your opponent sacrifice their creatures to their Vampire Aristocrat or have your opponent's Caller of Gales give one of your creatures flying. -- You make all decisions for the other player's triggered abilities, including what they target and any decisions made when they resolve. -- You choose which creatures controlled by the other player attack, who or what they attack, and how they assign their combat damage. -- You make any choices and decisions that player would make for any other reason. For example, you could cast Fact or Fiction, choose that player to divide the revealed cards into piles, and thus divide those cards into piles yourself.

10/1/2009
You can’t make the affected player concede. That player may choose to concede at any time, even while you’re controlling their turn.

10/1/2009
You can’t make any illegal decisions or illegal choices - you can’t do anything that player couldn’t do. You can’t make choices or decisions for that player that aren’t called for by the game rules or by any cards, permanents, spells, abilities, and so on. If an effect causes another player to make decisions that the affected player would normally make (such as Master Warcraft does), that effect takes precedence. (In other words, if the affected player wouldn’t make a decision, you wouldn’t make that decision on their behalf.) You also can’t make any choices or decisions for the player that would be called for by the tournament rules (such as whether to take an intentional draw or whether to call a judge).

10/1/2009
You can use only the affected player’s resources (cards, mana, and so on) to pay costs for that player; you can’t use your own. Similarly, you can use the affected player’s resources only to pay that player’s costs; you can’t spend them on your costs.

10/1/2009
You only control the player. You don’t control any of the other player’s permanents, spells, or abilities.

10/1/2009
If the player affected by Sorin’s third ability skips their next turn, the ability will wait. You’ll control the next turn the affected player actually takes.

10/1/2009
Multiple player-controlling effects that affect the same player overwrite each other. The last one to be created is the one that works.

10/1/2009
You could gain control of yourself using Sorin’s third ability, but unless you do so to overwrite someone else’s player-controlling effect, this doesn’t do anything.

6/15/2010
In a Two-Headed Giant game, Sorin’s second ability causes the targeted opponent’s team’s life total to become 10. Only the targeted player is actually considered to have actually gained or lost life.

7/13/2016
While controlling another player, you can see all cards in the game that player can see. This includes cards in that player’s hand, face-down cards that player controls, and any cards in that player’s library the player may look at.

7/13/2016
Controlling a player doesn’t allow you to look at that player’s sideboard. If an effect instructs that player to choose a card from outside the game, you can’t have that player choose any card.

Decktips