Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Knowledge Pool

Serie: Mirrodin Besieged (MBS)

Rarity: Rare Mirrodin Besieged Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Mirrodin Besieged
 2
0,75
 -
4,95
Knowledge Pool | Mirrodin Besieged

 Op voorraad 

€ 0,75 (2x)

 Kopen

FOIL 

€ 4,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
21-5-2011 13:47:00

Maar als infinite loops voorkomen kunnen worden, dan rijst de vraag of het dan wel 'infinite' is in de eerste plaats.

21-5-2011 13:15:00

Gelukkig wel ja. Maar jij leek te zeggen dat infinite loops niet kunnen voorkomen, maar het kan dus echt wel.

21-5-2011 13:09:00

Dat komt er inderdaad ook nog bovenop. Alle handelingen moeten verplicht zijn.

Maar goed, het was allemaal hypothetisch. Gelukking staat alles op de Pool zo geschreven dat er geen Situaties from Hell onstaan.

21-5-2011 13:03:00

Infinite loops bestaan wel, alleen niet met dit soort effecten. Om infinite te gaan (en een draw te veroorzaken) moet de loop volledig uit verplichte acties bestaan, zodat je geen andere optie dan door te loopen. Door de 'may cast' heb je bij Pool* echter de keuze om geen nieuwe spell te casten, dus wordt het geen loop. Uiteindelijk moet je ervoor kiezen geen spell te casten.

*Dit gaat over de Hypothetische Knowledge Pool die op iedere spell triggered, niet alleen die vanuit de hand.

----------
Pool of Infinite Spellcasting
Imprint - When Pool of Infinite Spellcasting enters the battlefield, each player exiled the top three cards of his or her library.

Whenever a player casts a spell, that player exiles it. Then that player casts one one of the other cards exiled with Pool of Infinite Spellcasting.
-------
Deze Pool of Infinite Spellcasting zou wel een een loop geven als iemand een spell cast.

21-5-2011 12:36:00

Nee, want als het infinite dreigt te loop-en (stom woord) moet de controller van de triggers een getal noemen. En zo vaak zal het dan nog gebeuren. Het zal daarom niet in een draw eindigen.

21-5-2011 12:32:00

Is het niet zo dat als je dan een infinite loop krijgt dat deze kaart dan eigenlijk gewoon zou zeggen: kost 6 mana om op te leggen. Doet: whenever a player casts a spell (from anywhere), the game ends in a draw?

7-4-2011 20:33:00

Aargh, sorry. Ik lees je post helemaal verkeerd.

In de hypothese dat het niet ook vanuit de hand moet gebeuren dan zou een of meerdere Knowledge Pools infinite getriggered worden.

In het geval van een infinite loop, moet je een getal kiezen en de loop gebeurt dan die X maal. Uiteindelijk, wordt er wel iets gecast. Maar dit is allemaal hypothetisch.

7-4-2011 20:30:00

Je korte termijn geheugen deugd niet.

Een andere pool zou niet afkunnen gaan als je een spell vanuit exile cast, omdat de Pool expliciet vraagt om spells die vanuit de hand worden gecast.

Zie mijn voorgaande eerste punt.

7-4-2011 20:21:00

Ik las over dat hele 'from hand' gebeuren heen. >_>''

Maar goed, wat hield dat tweede gedeelte in? Stel dat het ook goed is als een spell vanuit exile gecast wordt, zou dan niet een andere pool alsnog af kunnen gaan? Of mis ik nou iets heel kritisch, in deze hypthese?

7-4-2011 20:15:00

Twee dingen:

De spell moet gecast worden vanuit de hand, anders zou iedere Knowledge Pool infinite spells opleveren.
Ten tweede, je mag alleen casten vanuit de Knowledge Pool als de spell, die gecast is vanuit de hand, geëxiled wordt.

7-4-2011 20:13:00

Ik vraag me dan toch af... Speler A cast een spell. 2 Pools triggeren. Eén daarvan resolved eerst, maar als onderdeel vàn die trigger wordt een nieuwe spell gecast. Zou deze dan ook nog de andere pool activeren, ondanks dat hij al is geactiveerd doro de originele spell?

7-4-2011 18:27:00

Ah, ok! Dat maakt het duidelijk. Dank je wel,

7-4-2011 18:27:00

Ah, ok! Dat maakt het duidelijk. Dank je wel,

7-4-2011 16:32:00

Hangt er van af wie de pools controlt, en (bij verschillende controllers) wiens beurt het is.

Voorbeelden:
Pool 1 bevat 3x Darksteel Colossus
Pool 2 bevat 3x Squire

Voorbeeld 1:
Speler A controlt zowel Pool 1 als Pool 2. Speler B speelt een spell, beide pools triggeren. A controlt beide pools, dus mag hij kiezen in welke volgorde de triggers de stack op gaan.

Hij laat de Darksteel Pool als eerste de stack op gaan, gevolgd door de Squire Pool. De stack wordt van boven naar beneden afgewerkt, en de SquirePool trigger resolved als eerste.

1. Pool 2 exiled B's spell, B krijgt een Squire terug.
2. Squire resolved.
3. Pool 1's trigger resolved en doet niets, want de spell is al van de stack verdwenen.

Voorbeeld 2:
Speler A controlt pool 1. Speler B controlt pool 2. Speler B speelt in zijn beurt een spell, beide pools triggeren. Het is speler B's beurt, dus zijn Pool 2 gaat als eerste de stack op. Daarbovenop komt speler A's Pool 1 trigger. De stack gaat weer van boven naar beneden:

1. Pool 1 trigger resolved, speler B cast een Darksteel Colossus
2. Darksteel Colossus resolved.
3. Pool 2 trigger resolved, en doet niets omdat de spell al van de stack is verdwenen.

Kort samengevat:
2 Pools bij dezelfde speler = Speler kiest welke Pool werkt.
2 Pools bij verschillende speler = Pool van de niet-actieve speler werkt.

7-4-2011 15:42:00

Dus, hoe werkt het precies als er meerdere van deze op het veld zijn.
Ik las bij Magnus' post ergens terug dat, als 1 speler ze controleert hij de volgorde van de triggers stackt, maar wat gebeurt er dan precies?
(Kan iemand misschien een concreet voorbeeld geven?)

Oracle

Artifact 

Imprint - When Knowledge Pool enters the battlefield, each player exiles the top three cards of their library.
Whenever a player casts a spell from their hand, that player exiles it. If the player does, they may cast another nonland card exiled with Knowledge Pool without paying that card's mana cost.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/1/2011
You may cast any other card exiled by Knowledge Pool, including one owned by an opponent. Any card exiled by Knowledge Pool’s enters-the-battlefield ability or its other triggered ability may be cast.

6/1/2011
The spell a player casts from their hand won’t resolve if it’s exiled, even if that spell can’t be countered by spells or abilities.

6/1/2011
If the original spell isn’t exiled (perhaps because it’s countered by another spell or ability before Knowledge Pool’s second triggered ability resolves), the rest of the ability does nothing. The player doesn’t get to cast an exiled card.

6/1/2011
If there are no nonland cards exiled by Knowledge Pool, the original spell is still exiled.

6/1/2011
You may pay additional costs, such as kicker costs, of the exiled card.

6/1/2011
If the card has any mandatory additional costs, as Kuldotha Rebirth does, you must pay them in order to cast the spell.

6/1/2011
Timing restrictions based on the card’s type are ignored. For example, you can cast an exiled creature card this way. Other restrictions, such as Spinal Embrace’s “Cast Spinal Embrace only during combat” are not ignored.

6/1/2011
If the card you cast without paying its mana cost has an X in its mana cost, you must choose 0 as its value.

6/1/2011
Any other abilities that trigger when you cast the original spell (for example, if you cast Emrakul, the Aeons Torn) will still trigger and go on the stack.

6/1/2011
If multiple Knowledge Pools are on the battlefield, keep track of which cards are exiled by each of them. Whenever a player casts a spell from their hand: -- If all Knowledge Pools are controlled by the same player, that player chooses the order in which the triggered abilities are put onto the stack. The last one put onto the stack will be the first to resolve. -- If multiple players each control one or more Knowledge Pools, the active player put their triggered abilities on the stack in any order, then each other player in turn order does the same. The last ability put onto the stack this way will be the first to resolve. -- The first triggered ability to resolve will exile the original spell, then the player who cast that spell may cast one of the nonland cards exiled by the Knowledge Pool that generated that triggered ability. The abilities of other Knowledge Pools will do nothing when they resolve, as the original spell will already have been exiled.

Decktips