Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Scars of Mirrodin (SOM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2018 | 0,75 | |||
Commander 2019 | 0,75 | |||
Commander 2020 | 0,75 | |||
Scars of Mirrodin | 0,60 | 7,95 |
Bedankt Xander!
Dus ik moet in zoown geval dus geen Day of Judgment spelen maar Doom Blade in zijn beurt.
Andersom.
Als triggers tegelijk op de stack willen, gebeurt dat in APNAP-volgorde. Eerst die van de actieve speler, de speler die aan de beurt is, en dan die van de niet-actieve speler(s). En als jij meer dan 1 trigger controlt, mag je daarbinnen de volgorde bepalen.
Eerst gaan dus de triggers van jouw Mimic Vat op de stack. Dan die van je tegenstander erbovenop.
De stack ziet er dus zo uit, in jouw beurt:
---TOP
trigger van tegenstanders Mimic Vat voor WE 2
trigger van tegenstanders Mimic Vat voor WE 1
trigger van jouw Mimic Vat voor Wurmcoil Engine 2
trigger van jouw Mimic Vat voor Wurmcoil Engine 1
---BOTTOM
Aangezien de stack van boven naar beneden wordt afgewerkt (last-in-first-out), resolven de triggers van Mimic Vat van je tegenstander dus als eerste. Dus je tegenstander heeft eerste keus bij beide Wurmcoil Engines. Hij kan ze dus beide imprinten met als eindresultaat dat er 1 ge-imprint is en 1 in de graveyard beland is.
Inderdaad krijg jij dan de Wurmcoil Engine niet, omdat als je tegenstander hem ge-exiled heeft, het voor het spel een compleet ander object geworden is en jouw triggers de Wurmcoil Engine niet meer terug kunnen vinden.
(Dit alles heeft overigens niks met priority te maken.)
Ik heb een (voor mezelf) nogal lastige vraag.
Wat gebeurt er of kan ik doen als mijn tegenstander en ik allebei een Mimic Vat hebben liggen en er gaan bijvoorbeeld 2 Wurmcoil Engines dood door een Day of Judgment die ik speel in mijn beurt.
Heb ik het goed dat beide Mimic Vats tegelijk triggeren voor beide Wurmcoil Engines en ik de triggers zo op de stack mag leggen (mijn beurt) dat mijn tegenstander géén van de Wurmcoil Engines onder zijn Mimic Vat krijgt en ik er 1.
Dus in volgorde van eerst op de stack leggen:
Trigger 4, Tegenstander kiest Wurmcoil Engine 2
Trigger 3: Ik kies Wurmcoil Engine 2
Trigger 2: Tegenstander kiest Wurmcoil Engine 1
Trigger 1: Ik kies Wurmcoil Engine 1
Trigger 1 zou volgens mij dan eerst resolven, tegenstander krijgt Wurmcoil Engine 1 niet, vervolgens leg ik Wurmcoil Engine 2 onder Mimic Vat en tegenstander krijgt Wurmcoil Engine 2 niet en 1 ook niet want die gaat nu niet van de battlefield naar de graveyard maar vanuit de exile-zone.
Klopt dit zo? Ik baseer dit puur op mijn rechtsgevoel en de regels van priority zoals ik die begrijp.
Bij voorbaat dank!!!
Yep, dat kan gewoon. Lees de post hieronder
Edit: het was al een keer eerder gevraagd, dus ik heb het even voor je opgezocht:
Ok, dus als ik de officiele rulings van deze kaart goed heb begrepen, kan je dus een Gideon Jura die een ventje is geworden onder de deze kaart leggen wanneer hij kapot gaat.
Dan ligt Gideon Jura er als planeswalker onder, die je als token in het spel kan gooien met haast, dat je er weer een ventje van kan maken die direct kan aanvallen.
Volgens mij een beetje vragen naar de bekende weg, maar ik wil gewoon even een bevestiging van een judge of ik het inderdaad wel goed heb begrepen. =O
Klopt helemaal.
Staat een paar paginas terug
gideon kon je hier toch onderleggen he, als hij sneuveld nadat je zijn 0 ability gebruikt.. ?
@Typheem: what you see is what you get, dus als je een copy maakt van een getransformeerde DFC, krijg je een achterkant. Echter, Mimic Vat exilet de kaart, en alleen op het battlefield bestaat de achterkant; in Exile wordt het weer de voorkant, en daarvan krijg je kopietjes. Klopt dus helemaal!
Imprint je niet de kant die ge-exiled word? Ik weet nog wel op de prerelease had ik een double faced card samen met Cackling Counterpart, toen kreeg ik een kopie van de flipped versie.
In exile bestaat alleen de normale helft, dus alleen daar krijg je copies van. De tokens kunnen niet transformeren, want ze hebben maar 1 helft.
Hmm hoe werkt deze met DFC's eigenlijk samen?
Nope. Kicker betekent:
"You may pay an additional [cost] as you cast this spell."
Aangezien je 'm niet cast, kun je de kicker niet betalen.
Als ik een creature met kicker imprint, kan ik de kicker dan betalen en activeren bij het maken van een token?
Zowel Kiki Jikki als Mimic Vat zeggen feitelijk:
aan het einde van de beurt moet je een "exile effect" op de stack gooien.
Dat Exile effect kun je dan vervolgens zelf exilen met Sundial of the Infinite, het ziet er dan ongeveer zo uit.
- Kiki-Jikki "token" of Mimic Vat token is in het spel -
End of Turn
- Exile effect om de token te removen gaat op de stack -
- Je tapt en activeert Sundial of the Infinite, hierdoor wordt alles wat op dat moment op de stack ligt (dus het "exile effect" dat de token verwijdert) verwijderd.
Kan iemand mij dit even uitleggen?
Met Mimic Vat en dus ook met Kiki-Jiki, Mirror Breaker kun je de sundial activeren zodat je het beest blijft houden?
Dankjewel Xander, ik dacht het eigenlijk wel zeker te weten maar het is wel zo prettig om het even bevestigd te krijgen.
Als het Exile effect maar op de stack is gegaan dan komt het daarna niet nogmaals op de stack.
Leuk voor mijn EDH deckje, kan wel eens grappig zijn.
Artifact
Imprint - Whenever a nontoken creature dies, you may exile that card. If you do, return each other card exiled with Mimic Vat to its owner's graveyard.
3, T: Create a token that's a copy of a card exiled with Mimic Vat. It gains haste. Exile it at the beginning of the next end step.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/1/2011
The imprint ability will trigger whenever a nontoken creature is put into any graveyard from the battlefield, not just your graveyard.
1/1/2011
Exiling the card as the first ability resolves is optional. If you choose not to exile it, or you can’t exile it because the card has somehow left the graveyard before the ability resolves, the ability simply doesn’t do anything as it resolves. Any card currently exiled by Mimic Vat remains exiled.
1/1/2011
If multiple nontoken creatures are put into their owners’ graveyards from the battlefield at the same time, the imprint ability will trigger that many times. You put the triggered abilities on the stack in any order, so you’ll determine in which order they resolve. However, since exiling those cards is optional, and choosing to exile a card this way causes the previously exiled cards to return to their owners’ graveyards, the order generally doesn’t matter: You’ll wind up with at most one of those cards exiled, and the rest will be in the appropriate graveyards.
1/1/2011
You may exile a noncreature card with Mimic Vat’s first ability. For example, if a nontoken artifact that’s become a creature is put into a graveyard from the battlefield, Mimic Vat’s first ability triggers and you may exile that card.
1/1/2011
The token created by the second ability will be a copy of whatever card is exiled with Mimic Vat at the time the ability resolves. This might not be the same card that was exiled with Mimic Vat at the time the ability was activated. It also might not be a creature card.
1/1/2011
If the token is a copy of a noncreature card, it will still have haste, though that won’t matter unless that token somehow becomes a creature.
1/1/2011
You may activate the second ability even if no card has been exiled with Mimic Vat. If no card has been exiled with Mimic Vat by the time the ability resolves, no token will be created.
1/1/2011
If the exiled card has X in its mana cost (such as Protean Hydra), X is considered to be 0.
1/1/2011
Any enters-the-battlefield abilities of the exiled card will trigger when the token is put onto the battlefield. Any “as [this permanent] enters the battlefield” or “[this permanent] enters the battlefield with” abilities of the exiled card will also work.
1/1/2011
The token is exiled at the beginning of the next end step regardless of who controls it at that time, whether the exiled card is still exiled at that time, or whether Mimic Vat is still on the battlefield at that time.
1/1/2011
If Mimic Vat’s second ability is activated during a turn’s end step, the token will be exiled at the beginning of the following turn’s end step.
1/1/2011
If the token isn’t exiled when the delayed triggered ability resolves (due to Stifle, perhaps), it remains on the battlefield indefinitely. It continues to have haste.
7/13/2016
If a melded permanent dies and triggers Mimic Vat’s triggered ability, both of its component cards are exiled. As Mimic Vat’s second ability resolves, its controller chooses one of those cards to make a token copy of.
7/13/2018
If the creature that dies is an instant or sorcery card that’s been manifested, Mimic Vat may have a nonpermanent card exiled. You can’t create a token that’s a copy of a nonpermanent card. No token is created in this case.
Decktips