Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Scars of Mirrodin (SOM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2018 | 0,75 | |||
Commander 2019 | 0,75 | |||
Commander 2020 | 0,75 | |||
Scars of Mirrodin | 0,60 | 7,95 |
Hoe hij het in z'n vraag stelt kan het wel. Een clone imprinten is ook leuk dan.
Klopt. Het is - inderdaad Mindslaver scenario's uitsluitend - niet mogelijk om de General van je tegenstander te imprinten op een Mimic Vat als je tegenstander dit niet wil.
Thnx again LotZ.
Deathscythe: Heb je de 2e vraag goed gelezen? Ik heb het erover als de general in je eigen deck zit, bijvoorbeeld wanneer je een EDH Captain Sisay deck hebt ofzo. In mijn post staat namelijk 'beide' hetgeen impliceert dat ik niet de general van mijn opponent zelf speel maar eentje die in mijn deck zit.
ten eerste cast je in edh nevernooitniet je oppos general, tenzij je heel random zijn general kan spelljack-en terwijl je hem heb gemindslaverd maarja dat komt ook niet vaak voor.
en lees de post onder je, daarin staat soort van dat je ook nevernooitniet je oppos general onder mimic vat krijgt tenzij je (opnieuw...) loopt te mindslaveren of je oppo voorliegt over zijn keuzes. dit laatste betuigd dan weer van niet zo tof zijn als speler zijnde
Dat kan. Generals hebben last van de legend rule, en gaan dood als er een gelijknamige legend aanwezig is. De normale legend gaat gewoon naar de graveyard, en is dus imprintbaar.
hier kan je ook zelf EDH rules opzoeken.
Thnx lotz.
Stel: Ik speel een EDH deck en cast mijn opponents general, gaan beide naar de graveyard (of command zone)? Kan ik deze legend nu imprinten en daarmee iedere keer mijn opponents general kapot maken of zie ik iets over het hoofd?
A-De general owner mag zijn general naar de command zone sturen in plaats van hem naar de graveyard te laten gaan.
B-De general owner mag zijn general naar de command zone sturen in plaats van door Mimic Vat te laten exilen.
C-Als je toch een general weet te imprinten maak je gewone copies, general zijn wordt niet mee gecopied.
Kan je met Mimic Vat een EDH general imprinten en hoe werkt dat dan?
Kom op Michiel, verhoog de prijs even naar 7 euro of meer, dan is mijn voorspelling van 3 oktober (Ja, kijk maar ff terug mensen) al voor januari uitgekomen. Het eerste deel was heel snel uitgekomen....
Hier hoeft niet eens een titan onder om hem insane te maken. Ik ga hem in een U/B casual deckje doen met Mulldrifter, Shriekmaw, Man-o’-War en ETB discard gasten
Geweldig om in multiplayer gewoon achter je vat te zitten en niemand die je aan wilt vallen omdat je gewoon een chumpertje ervoor smijt en dan ook nog een ander beest van hem bounced.
U/B is daar uitstekend voor want je kunt lekker mana openhouden voor counter, draw en removal
ik had er al 1 bewaard voor m'n edh pile, maar bewaar die andere idd ook maar.
Zelfs buiten limited is hij onwijs goed. Als je Titan doodgaat(of als je een andere titan sloopt) ofzo Ook wel een topper in EDH
het is echt een lekker kaartje. ik heb hem voor en tegen gehad in draft en hij is meestal winnend in z'n 1'tje.
Hoppa besteld! Nu nog ff internetbankieren Perfect dat je er 3 uit gehaald hebt, had er ook nog precies 3 nodig!
Ik heb vast een paar dozen gedaan en had er nog 1 uit de draft, dus 3 stuks totaal voor de gelukkige
Artifact
Imprint - Whenever a nontoken creature dies, you may exile that card. If you do, return each other card exiled with Mimic Vat to its owner's graveyard.
3, T: Create a token that's a copy of a card exiled with Mimic Vat. It gains haste. Exile it at the beginning of the next end step.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/1/2011
The imprint ability will trigger whenever a nontoken creature is put into any graveyard from the battlefield, not just your graveyard.
1/1/2011
Exiling the card as the first ability resolves is optional. If you choose not to exile it, or you can’t exile it because the card has somehow left the graveyard before the ability resolves, the ability simply doesn’t do anything as it resolves. Any card currently exiled by Mimic Vat remains exiled.
1/1/2011
If multiple nontoken creatures are put into their owners’ graveyards from the battlefield at the same time, the imprint ability will trigger that many times. You put the triggered abilities on the stack in any order, so you’ll determine in which order they resolve. However, since exiling those cards is optional, and choosing to exile a card this way causes the previously exiled cards to return to their owners’ graveyards, the order generally doesn’t matter: You’ll wind up with at most one of those cards exiled, and the rest will be in the appropriate graveyards.
1/1/2011
You may exile a noncreature card with Mimic Vat’s first ability. For example, if a nontoken artifact that’s become a creature is put into a graveyard from the battlefield, Mimic Vat’s first ability triggers and you may exile that card.
1/1/2011
The token created by the second ability will be a copy of whatever card is exiled with Mimic Vat at the time the ability resolves. This might not be the same card that was exiled with Mimic Vat at the time the ability was activated. It also might not be a creature card.
1/1/2011
If the token is a copy of a noncreature card, it will still have haste, though that won’t matter unless that token somehow becomes a creature.
1/1/2011
You may activate the second ability even if no card has been exiled with Mimic Vat. If no card has been exiled with Mimic Vat by the time the ability resolves, no token will be created.
1/1/2011
If the exiled card has X in its mana cost (such as Protean Hydra), X is considered to be 0.
1/1/2011
Any enters-the-battlefield abilities of the exiled card will trigger when the token is put onto the battlefield. Any “as [this permanent] enters the battlefield” or “[this permanent] enters the battlefield with” abilities of the exiled card will also work.
1/1/2011
The token is exiled at the beginning of the next end step regardless of who controls it at that time, whether the exiled card is still exiled at that time, or whether Mimic Vat is still on the battlefield at that time.
1/1/2011
If Mimic Vat’s second ability is activated during a turn’s end step, the token will be exiled at the beginning of the following turn’s end step.
1/1/2011
If the token isn’t exiled when the delayed triggered ability resolves (due to Stifle, perhaps), it remains on the battlefield indefinitely. It continues to have haste.
7/13/2016
If a melded permanent dies and triggers Mimic Vat’s triggered ability, both of its component cards are exiled. As Mimic Vat’s second ability resolves, its controller chooses one of those cards to make a token copy of.
7/13/2018
If the creature that dies is an instant or sorcery card that’s been manifested, Mimic Vat may have a nonpermanent card exiled. You can’t create a token that’s a copy of a nonpermanent card. No token is created in this case.
Decktips