Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Scars of Mirrodin (SOM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Scars of Mirrodin | 2,95 | 9,95 |
Grafted Exoskeleton plus good old Banshee is ook leuk voor stijlpunten. Tegen dat jij 10 schade hebt is hij dood.
ook leuk met Molten-Tail Masticore. een 6/6 infect die voor 4 infect damage kan schieten op de tegenstander is niet slecht.
Ornithopter+Cranial Plating en deze. Ik ga hem zeker testen in raffinity.
lijkt me wel lachen met Cyclops Gladiator
(armor = exoskeleton)
En zonder de Armor doe je net zo snel 20 damage als je met Armor erbij 10 poison counters uitdeelt.
Maar Stuffy doll + Guilty Conscience werkt ook, en dat is maar 2 kaarten
Stuffy Dolls + Grafted Exoskeletons + Pestilence lijkt me ook wel een leuke combinatie.
Infect is geen replacement, het is gewoon damage in de vorm van poison counters. Szadek zelf heeft wel een replacement effect. Hij doet nooit damage, dus ook geen poison.
gewoon doen wat op szadek staat.
Aangezien infect zegt: als er damage wordt gedaan dan word dat gedaan in poison counters.
Maar szadek zegt al zelf: als ik damage doe doe ik dat niet want....
oftewel er word nooit damage gedaan dus komen er geen poisoncounters.
Szadek geeft je alleen niet de keuze om wel schade te doen.
Ik zou denken dat het beiden replacement effects zijn. Het effect dat gereplaced wordt is van jou. Daarom mag jij kiezen welke van de twee hem replaced.
Oftwel. Twee tegenstrijdige antwoorden van mensen die er niet genoeg van af weten om zeker te zijn JUDGE?
Szadek doet geen damage, om poison counters te geven zou hij dat wel moeten doen, dus helaas heeft het geen zin om deze onder Szadek te gooien behalve voor de 2 extra power.
Ik heb al in geen jaren meer een potje magic gespeeld dus check het even met iemand die er meer verstand van heeft .
Hoe werkt deze kaart met Szadek, Lord of Secrets? Als je ervoor kiest dat hij geen schade doet, deelt hij dan nog wel -1/-1 of poison counters uit? Dan doet hij sowieso toch al geen schade.
Interessant is dat deze kaart zegt permanent i.p.v. creature. Je kan hem dus niet even snel aan je Darksteel Brute equipen zonder hem kwijt te zijn aan het einde van je beurt wanneer de bruut weer gewoon een standbeeld wordt en de equipment eraf valt.
Artifact - Equipment
Equipped creature gets +2/+2 and has infect. (It deals damage to creatures in the form of -1/-1 counters and to players in the form of poison counters.)
Whenever Grafted Exoskeleton becomes unattached from a permanent, sacrifice that permanent.
Equip 2
Vraag: Hoe werkt infect?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/1/2011
A player who has ten or more poison counters loses the game. This is a state-based action.
1/1/2011
Infect’s effect applies to any damage, not just combat damage.
1/1/2011
The -1/-1 counters remain on the creature indefinitely. They’re not removed if the creature regenerates or the turn ends.
1/1/2011
Damage from a source with infect is damage in all respects. If the source with infect also has lifelink, damage dealt by that source also causes its controller to gain that much life. Damage from a source with infect can be prevented or redirected. Abilities that trigger on damage being dealt will trigger if a source with infect deals damage, if appropriate.
1/1/2011
If damage from a source with infect that would be dealt to a player is prevented, that player doesn’t get poison counters. If damage from a source with infect that would be dealt to a creature is prevented, that creature doesn’t get -1/-1 counters.
1/1/2011
Damage from a source with infect affects planeswalkers normally.
1/1/2011
In addition to the effect of its equip ability, Grafted Exoskeleton becomes unattached from the creature it’s equipping if a spell or ability (such as Fulgent Distraction) causes it to become unattached, if Grafted Exoskeleton leaves the battlefield, if the equipped creature ceases to be a creature, or if Grafted Exoskeleton ceases to be an Equipment. (It also becomes unattached if the equipped creature leaves the battlefield, but the triggered ability won’t do anything in that case.)
1/1/2011
If Grafted Exoskeleton’s last ability triggers, but you don’t control the permanent it became unattached from at the time that ability resolves (perhaps because another player has somehow gained control of it), you won’t be able to sacrifice it.
Decktips