Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Training Grounds

Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)

Rarity: Rare Rise of the Eldrazi Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Rise of the Eldrazi
 -
28,95
 -
49,95
Training Grounds | Rise of the Eldrazi

Prijs:

€ 28,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 49,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
19-5-2010 09:04:00

Deze kaart is echt zo leuk met Ambassador Laquatus en Feral Hydra.

12-5-2010 17:59:00

win, lol
Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van infinite combo's ed, maar Training Grounds is van zichzelf gewoon strak =)

12-5-2010 17:54:00

Oh, jawel hoor. Kijk hier maar

12-5-2010 17:32:00

Volgens mij werkt dat niet zoals jij denkt dat het werkt...

12-5-2010 16:21:00

Ik vind de combo leuker met Razor Boomerang. XD

12-5-2010 16:11:00

Ik heb met deze kaart een combo deck gemaakt.
Zie hier

De combo is met de kaarten Khalni Gem en Filigree Sages voor de infinite mana. Vervolgesn om het af te maken met een {=bane fire}

Een Mind Spring om je gehele libray in je hand te pakken. Zodoende krijg je de {=bane fire} ook en burn je hem/haar alsnog.

10-5-2010 09:25:00

Inderdaad, als dat werkte en je kreeg dat tegenover je,
dan voelt dat net alsof je fijne ochtend wordt verpest doordat je je gebakken eitjes per ongeluk laat vallen omdat je over een speelgoedautootje van je neefje struikelt.

10-5-2010 00:12:00

Dat zou ook wel belachelijk zijn

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-5-2010 23:25:00

Level-Up is een Activated ability van je Level-creature, dus dat wordt inderdaad goedkoper. Let hierbij wel op het laatste zinnetje: This effect can't reduce the amount of mana an ability costs to activate to less than one mana. Een Transcendent Master zal dus niet goedkoper worden

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-5-2010 23:23:00

ja

Maakt dit levelen cheaper?

8-5-2010 17:37:00

God, laat maar zitten.. Ik moet beter lezen. Het werkt dus niet =(

8-5-2010 17:37:00

Zeg, dat Forecast is ook een activated ability. Werkt deze daar nou ook op?

1-5-2010 21:57:00

@ Mike over Matter: XD, ja, helemaal. Alleen al in dezelfde set zit bijv. {=transcendent master}. Anders had je voor een 9/9 Lifelink indestrucitble.
(al zouden er nog veel ziekere dingen zijn dan dit. O_o')

1-5-2010 21:52:00

Oke, dank je wel

Oracle

Enchantment 

Activated abilities of creatures you control cost up to 2 less to activate. This effect can't reduce the amount of mana an ability costs to activate to less than one mana.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/15/2010
Training Grounds won’t affect a cost that isn’t the cost to activate a creature’s activated ability. For example, it won’t affect Flameblast Dragon’s XR cost, since that’s a cost paid when a triggered ability resolves, and it won’t affect a kicker cost, since that’s an additional cost to cast a spell. Activated ability costs appear before a colon (:) in a card’s rules text, or, in the case of some keywords, before a colon in reminder text.

6/15/2010
Training Grounds affects only creatures you control on the battlefield. The costs of activated abilities that work in other zones (such as cycling or unearth) won’t be reduced.

6/15/2010
Training Grounds won’t affect the part of an activation cost represented by colored mana symbols or snow mana symbols. It also won’t affect nonmana parts of an activation cost, if there are any.

6/15/2010
Training Grounds can reduce the part of an activation cost represented by generic mana symbols down to nothing, as long as it still costs at least one mana. For example, if an activation cost is 2G, you’d have to pay only G. If an activation cost is 2, though, you’d still have to pay 1.

6/15/2010
Training Grounds can reduce the amount you pay for a creature’s activated ability cost that includes X. For example, Drana, Kalastria Bloodchief has an activated ability that costs XBB. If you control Training Grounds and you activate the ability with X equal to 5, you’ll have to pay only 3BB. This is true even if the ability states that X must be paid with a certain color of mana, as Crimson Hellkite’s ability does.

6/15/2010
If an activated ability of a creature you control costs no generic mana to activate (for example, if it costs RR, it costs 0, or it costs only nonmana actions such as T or “Sacrifice a creature”), Training Grounds simply won’t affect it. In particular, it won’t increase the cost to include a mana payment of 1.

6/15/2010
Training Grounds takes the total cost to activate a creature’s activated ability into account, not just the cost printed on it. For example, Furnace Spirit has an activated ability that costs R, and Suppression Field says “Activated abilities cost 2 more to activate unless they’re mana abilities.” Since activating Furnace Spirit’s activated ability would now cost 2R, Training Grounds reduces that cost back to R.

6/15/2010
You may choose not to apply Training Ground’s cost reduction effect. You may also choose to apply only part of it (causing an activated ability of a creature you control to cost just 1 less to activate).

Decktips