Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Training Grounds

Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)

Rarity: Rare Rise of the Eldrazi Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Rise of the Eldrazi
 -
28,95
 -
49,95
Training Grounds | Rise of the Eldrazi

Prijs:

€ 28,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 49,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
1-5-2010 21:49:00

Nope. De ability is alleen van Crab Umbra zelf, dus die krijgt geen korting van .
Echter, als de crab Umbra aan enchanted creature de ability '': Untap this creature.'' gaf, dan zou het wel werken, omdat de ability dan van een creature is.

1-5-2010 21:46:00

Hey, even een vraagje, werkt deze ook voor Crab Umbra? het is wel "of creatures", maar Crab Umbra enchant een creature, dus ik ben een beetje twijfelachtig

27-4-2010 00:15:00

haha lol als die laatste zin er niet was geweest, was ie zo ultra broken geweest, dat ie volgens mij linea recta naar de ban/restricted list was gevlogen

26-4-2010 21:44:00

tja, in mijn masticore deck is basilisk collar toch beter

Klaas (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-4-2010 21:36:00

Jammer van die laatste regel dan, anders had dat echt de 'shit' geweest met Masticore

26-4-2010 21:25:00

Deze gaat rechtstreeks in mijn Masticore deck, hehe

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-4-2010 19:55:00

Daarbij gaat levelen op sorcery speed. Dus je tegenstander kan je feestje nog verpesten door een instant (zoals Urge to Feed) naar hem toe te slingeren.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-4-2010 19:44:00

@Tomas:
Ja, zolang je nog maar Betaald per level.
Training Grounds laat de ability nog steeds kosten, het staat ook op de kaart he!

26-4-2010 19:42:00

Is Training Grounds + {Halimar wavewatch} een 6/6 met islandwalk

25-4-2010 13:28:00

2 mana voor 1 mana is altijd goed naar mijn weten.

23-4-2010 20:02:00

Inderdaad, dus wat meneer van plan was werkt gewoon

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-4-2010 19:43:00

Het kost dan nog maar om twee tokens te maken die je kunt sacrificen om te krijgen per token. Toch?

23-4-2010 19:26:00

Lees de tokens is

23-4-2010 19:25:00

Omdat deze de abilities niet tot minder dan 1 mana kan reduceren. Het kost dan dus nog steeds 10 mana om 20 eldrazi-spawns neer te leggen.

23-4-2010 19:23:00

En waarom dan niet?

Oracle

Enchantment 

Activated abilities of creatures you control cost up to 2 less to activate. This effect can't reduce the amount of mana an ability costs to activate to less than one mana.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/15/2010
Training Grounds won’t affect a cost that isn’t the cost to activate a creature’s activated ability. For example, it won’t affect Flameblast Dragon’s XR cost, since that’s a cost paid when a triggered ability resolves, and it won’t affect a kicker cost, since that’s an additional cost to cast a spell. Activated ability costs appear before a colon (:) in a card’s rules text, or, in the case of some keywords, before a colon in reminder text.

6/15/2010
Training Grounds affects only creatures you control on the battlefield. The costs of activated abilities that work in other zones (such as cycling or unearth) won’t be reduced.

6/15/2010
Training Grounds won’t affect the part of an activation cost represented by colored mana symbols or snow mana symbols. It also won’t affect nonmana parts of an activation cost, if there are any.

6/15/2010
Training Grounds can reduce the part of an activation cost represented by generic mana symbols down to nothing, as long as it still costs at least one mana. For example, if an activation cost is 2G, you’d have to pay only G. If an activation cost is 2, though, you’d still have to pay 1.

6/15/2010
Training Grounds can reduce the amount you pay for a creature’s activated ability cost that includes X. For example, Drana, Kalastria Bloodchief has an activated ability that costs XBB. If you control Training Grounds and you activate the ability with X equal to 5, you’ll have to pay only 3BB. This is true even if the ability states that X must be paid with a certain color of mana, as Crimson Hellkite’s ability does.

6/15/2010
If an activated ability of a creature you control costs no generic mana to activate (for example, if it costs RR, it costs 0, or it costs only nonmana actions such as T or “Sacrifice a creature”), Training Grounds simply won’t affect it. In particular, it won’t increase the cost to include a mana payment of 1.

6/15/2010
Training Grounds takes the total cost to activate a creature’s activated ability into account, not just the cost printed on it. For example, Furnace Spirit has an activated ability that costs R, and Suppression Field says “Activated abilities cost 2 more to activate unless they’re mana abilities.” Since activating Furnace Spirit’s activated ability would now cost 2R, Training Grounds reduces that cost back to R.

6/15/2010
You may choose not to apply Training Ground’s cost reduction effect. You may also choose to apply only part of it (causing an activated ability of a creature you control to cost just 1 less to activate).

Decktips