Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Splinter Twin

Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)

Rarity: Rare Rise of the Eldrazi Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Modern Masters 2015
 2
9,95
 -
14,95
Rise of the Eldrazi
 1
14,95
 5
54,95
Splinter Twin | Rise of the Eldrazi

 Op voorraad 

€ 14,95 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 54,95 (5x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
20-5-2011 17:28:00

of een killspell, natuurlijk. de combi is best gevoelig voor verschillende soorten removal. Aura, enchantment, creature. Zelf vind ik eht maar stomme combo

19-5-2011 08:36:00

Fijne kaart! Speel 'm nu met Deceiver Exarch en als die eenmaal liggen kan je tegenstander maar een enkel ding doen... "Defend all combat damage" oid meteen bij het casten counteren of overnemen zoals blauw dat zo heerlijk kan doen... Zo niet dan gaat ie volgens mij leathel damage toebrengen aan de tegenstander...

16-5-2011 10:32:00

En de flash heeft het extra probleem dat je je removal altijd meteen klaar moet hebben. Zolang een twin-exarch deck 3 mana ophoudt moet jij altijd je Go for the Throat mana openhouden, of riskeren dat hij de combo heeft.

16-5-2011 10:28:00

Ik neem aan dat je met Doom Blade Go for the Throat bedoelde, aangezien doom blade wel spellskites kan targetten

16-5-2011 10:25:00

Er zijn zat antwoorden op de Deceiver Exarch + Splinter Twin combo, maar het aantal antwoorden wordt al een stuk minder wanneer de tegenstander óók een Spellskite heeft!
Qua spot-removal werken dan enkel {=doomblade} en Combust. Verder heb je natuurlijk een hoop counters die werken. Vanwege de flash van de Exarch heb je daarnaast ook maar een aantal kaartjes die je pro-actief kan gebruiken en dan moet je denken aan Urabrask the Hidden, een eigen Spellskite of een Phyrexian Revoker. Wat dat betreft ben ik bang dat het aantal antwoorden een beetje tegenvalt.
Maar goed, het is anderzijds wel gewoon een 2-card-combo en mogelijk is het deck dan gewoon niet snel genoeg...

16-5-2011 09:53:00

Splinter twin exarch is sterk maar kijkend naar enkel en alleen al nph valt me op cdat er erg veel antwoorden op zijn, geths verdict voordat twin gespeeld kan worden, spellskite, paar burns, bounces, pre-tap zodat je sorceries kunt gebruiken etc.etc.

Goose (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-5-2011 09:18:00

Dus je moet niet Splinter Twin maar het beest, vaak Deceiver Exarch noemen....dat is nuttige info!
Dat komt omdat de Splinter Twin het beest enchant, en het creature een nieuwe activated ability geeft, toch?

Ben benieuwd hoe het deck gaat presteren...

Dat klopt! Het beest krijgt de ability wel, maar activeren mag niet meer.

15-5-2011 23:21:00

Deze combo't dus wel lekker met Deceiver Exarch. Nu vroeg ik mij af; als ik met Phyrexian Revoker de Exarch noem, dan heeft mijn tegenstander toch eigenlijk niets meer aan Splinter Twin?

15-5-2011 15:19:00

Inderdaad, ik had er ook nog 2 neglected in mijn crappy doosje , lekker dan

5-5-2011 23:47:00

Zozo, dure kaart plotseling. Ik heb de foil vorige week ofzo nog bijgeruild voor 3 euro.

5-5-2011 23:43:00

Alleen zou ik die ascension eruit halen dan. Beetje zonden om 8 non instants/sorceries in een ascension deck te spelen.

5-5-2011 10:03:00

Het zou nog wel eens mee kunnen vallen met die daling. Dat Pyromancer's Ascension deck met deze en de Exarch is best goed. Een beurt 4 combokill is best goed in T2.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-5-2011 02:50:00

Combo met Exarch eh. Uiteindelijk zal de kaart wel dalen. Voelt meet als Polymorph imho.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-5-2011 15:25:00

Uiteraard heb je in T2 ook toegang tot een minder mana intensieve combo met Deceiver Exarch.

Oracle

Enchantment - Aura 

Enchant creature
Enchanted creature has "T: Create a token that's a copy of this creature, except it has haste. Exile that token at the beginning of the next end step."

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Banned in: Modern

Officiele rulings

6/15/2010
Splinter Twin grants an activated ability to the enchanted creature. That creature’s controller (who is not necessarily the Aura’s controller) can activate it. The creature’s controller is the player who gets the token.

6/15/2010
The token that’s put onto the battlefield copies exactly what’s printed on the enchanted creature (unless that creature is copying something else or it’s a token; see below), plus it has haste. It doesn’t copy whether the enchanted creature is tapped or untapped, whether it has any counters on it or Auras attached to it, or whether it’s been affected by any noncopy effects that changed its power, toughness, types, color, or so on. In particular, it doesn’t copy the ability granted to the enchanted creature by Splinter Twin.

6/15/2010
If the enchanted creature is copying something else when the ability resolves (for example, if it’s a Renegade Doppelganger), then the token enters the battlefield as a copy of whatever the enchanted creature is copying, plus it has haste.

6/15/2010
If the enchanted creature is a token, the new token copies the characteristics of the original token as stated by the effect that put it onto the battlefield, plus it has haste.

6/15/2010
If the enchanted creature has X in its mana cost (such as Protean Hydra), X is considered to be zero.

6/15/2010
Any enters-the-battlefield abilities of the enchanted creature will trigger when the token is put onto the battlefield. Any “as [this creature] enters the battlefield” or “[this creature] enters the battlefield with” abilities of the enchanted creature will also work.

6/15/2010
The token will not be kicked, even if the creature it’s copying was.

6/15/2010
If you activate the ability and the enchanted creature leaves the battlefield before the ability resolves, you still get a token. The enchanted creature’s last existence on the battlefield is checked to see what it was (specifically, if it was itself or if it was copying something else).

6/15/2010
The token is exiled at the beginning of the next end step regardless of who controls it at that time, or whether Splinter Twin or the enchanted creature is still on the battlefield at that time.

6/15/2010
If the ability is activated during a turn’s end step, the token will be exiled at the beginning of the following turn’s end step.

6/15/2010
If the token isn’t exiled when the delayed triggered ability resolves (due to Stifle, perhaps), it remains on the battlefield indefinitely. It continues to have haste.

7/1/2013
If the enchanted creature is legendary, you will have to put either the original creature or the token into the graveyard as a state-based action.

Decktips