Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Vampire Hexmage

Serie: Zendikar (ZEN)

Rarity: Uncommon Zendikar Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2014
 -
0,45    
Conspiracy
 -
0,45
 -
2,95
Double Masters
 -
0,30
 -
1,00
Time Spiral Remastered
 -
0,75
 -
0,01
Zendikar
 2
0,50
 -
3,95
Vampire Hexmage | Zendikar

 Op voorraad 

€ 0,50 (2x)

 Kopen

FOIL 

€ 3,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-2-2013 18:54:00

Klopt. Als de planeswalker spell (niet plainswalker ) ge-resolved is, dan krijgt je tegenstander als actieve speler als eerste weer priority.

Hij kan dan dus eerst een loyalty ability van de planeswalker activeren. En daarna kun jij pas reageren.

Maar die loyalty ability ligt dan al op de stack en die zal gewoon resolven.

Hans (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-2-2013 18:48:00

als ik deze in het veld heb liggen en mijn tegenstander legt een plainswalker op, ik wil deze opofferen om de plainswalker te doden maar mijn tegenstander heeft toch priority? dus ondanks dat dit op instant speed gaat en plainswalker effecten op sorcery speed, ik kan mijn hexmage nooit opofferen om zijn plainswalker te doden voordat hij zijn ability gebruikt. klopt deze statement?

19-2-2013 07:18:00

Nee, op het moment dat de spell resolved en de -1/-1 counters op de creatures geplaatst worden zal in ieder geval de Hexmage direct dood gaan door state based effects, je hebt dan niet meer de tijd om de counters van het andere beest af te halen.

arne (34) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-2-2013 06:10:00

stel je hebt deze in play en nog een creature en je speelt Black Sun’s Zenith kan je dan deze nog saccen om de counters van die andere creature te halen alvorens de hexmage naar de graveyard gaat?

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-7-2012 12:28:00

Lekker ding!

4-7-2012 11:12:00

Hij sterft. Voordat de trigger resolvee worden SBA's gecheckt, waarbij het spel ziet dat hij een 2/2 is met lethal damage.

4-7-2012 11:04:00

ik zat een droog potje te spelen tegen mezelf, en vroeg me af wat er in de volgende situatie gebeurd:
ik val aan met de Hexmage
mijn tegenstander heeft een Captivating Vampire equipped met een Blade of the Bloodchief en twee +1/+1 counters erop. Hij wijst die aan als blocker.
De Hexmage doet dankzij first strike eerst damage
Als ik nu de Hexmage sacrifice (de 2 counters van captivating vampire afhalen) gaat de captivating vampire dan naar de graveyard, of blijft hij liggen met 2 nieuwe +1/+1 counters vanwege de blade of the bloodchief "trigger"?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-3-2012 15:46:00

ja

Yordi (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-3-2012 15:42:00

Vampire Hexmage is een planewalker killer toch?

14-3-2012 23:21:00

Thanks!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-3-2012 22:54:00

Klopt. Het eraf halen van een counter bij Umezawa’s Jitte is de cost van de ability (links van de dubbele punt) en daar kun je niet op reageren. Sterker nog, hij kan pas wat doen als jij priority passt.

Jij announcet de ability, wijst evt. targets aan en betaalt de cost door een counter eraf te halen en dan heb je hem geactiveerd. De ability ligt nu op de stack en de counter is er dus al lang en breed vanaf.
Dan krijg jij weer priority terug (omdat jij degene was die een spell gecast had of een ability geactiveerd). Dan kun je nog een keer de ability announcen, evt. targets aanwijzen en de cost betalen om de ability te activeren.
De counters die je er tot nu toe dus af gehaald hebt, kan hij niks aan veranderen.

Als je nu priority passt en er liggen nog counters op, dan zou hij nu met Vampire Hexmage kunnen reageren. Maar zoals je zelf al aangeeft, kun jij daar weer op reageren en net zo vaak de ability activeren als er nog counters op liggen (je kunt meerdere instants en abilities op instant speed op de stack gooien voordat je priority doorgeeft). De ability van Vampire Hexmage doet dan vervolgens vrij weinig meer omdat er tegen de tijd dat die resolvet, toch al geen counters meer op liggen.

14-3-2012 22:46:00

Even een vraag over Hexmage (opponent) en een actieve Jitte met counters (ik).

Situatie:
Ik heb een Jitte met 2 counters erop en remove deze om een beest van mijn opponent te -2/-2 te geven. Mijn opponent reageert erop door alle counters van mijn Jitte af te halen met een Hexmage.

Ik ben in de veronderstelling dat dit geen zin heeft. Immers de Jitte heeft al geen counters meer (-2/-2 ligt wel op de stack), omdat ik deze al verwijderd heb. Hij heeft dus zijn Hexmage voor niets opgegeven.

Andersom werkt dit m.i. ook niet. Stel hij geeft zijn Hexmage op om mijn counters weg te halen, dan mag ik in respons toch nog steeds mezelf leven geven.

Met andere woorden; Hexmage gebruiken om Jitte's leeg te halen, heeft toch (meestal) weinig zin?

Hoor graag hoe het precies zit en bij voorkeur met verwijzing naar de de relevante timing rules! ;o)

5-2-2012 19:17:00

Yup, best handig

5-2-2012 18:59:00

deze + een Nim Deathmantle is continu een planeswalker remover voor 4 mana?

Rob S (7) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-11-2011 22:22:00

Dat dacht ik al. Bedankt!

Oracle

Creature - Vampire Shaman 2 / 1

First strike
Sacrifice Vampire Hexmage: Remove all counters from target permanent.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
Any permanent can be targeted by the second ability, not just one with counters on it.

10/1/2009
If all loyalty counters are removed from a planeswalker, that planeswalker is put into its owner’s graveyard as a state-based action.

Decktips