Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Luminarch Ascension

Serie: Zendikar (ZEN)

Rarity: Rare Zendikar Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Masters 25
 -
8,95
 -
11,90
Zendikar
 -
9,95
 -
9,95
Luminarch Ascension | Zendikar

Prijs:

€ 9,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 9,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
15-6-2010 16:20:00

Over het algemeen zeg je dat wel zo, ja. Maar in sommige gevallen moet je het specifiek aangeven, omdat je volgens de regels wel echt een van de twee aanvalt. Zoals met bijvoorbeeld Ulamog’s Crusher. Dan moet je aangeven wie je aanvalt, en diegen moet permanents sacrificen voor Annihilator. Je valt dan niet het team aan.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-6-2010 16:03:00

bij 2-headed giant val je altijd "de tegenpartij" aan

15-6-2010 13:09:00

Daarentegen ook ongeveer 2x zoveel kans dat je schade krijgt, aangezien ze natuurlijk jou aanwijzen met aanvallen (tenzij je medestander ook dingen heeft liggen waardoor ze hem willen aanvallen).

Joen (31) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-6-2010 12:51:00

Zo! Dit is echt een mega kaart in two headed giant dus! Dubbele counters en het maakt niet uit of je teamgenoot levens heeft verloren.

5-4-2010 04:58:00


Deze is wel lekker achter een Wall of Denialtje of twee, drie

6-3-2010 01:22:00

Bij de officiele rulings staat:
10/1/2009 In a Two-Headed Giant game, Luminarch Ascension's first ability will trigger twice at the beginning of the opposing team's end step if you didn't lose life that turn. If both abilities resolve, it will get two quest counters. (It doesn't matter whether your teammate lost life or not.)

Vooral het zinnetje tussen haakjes is belangrijk.

5-3-2010 23:58:00

Stel in een 2HG pot:
Ik speel een Anathemancer en speler A heeft een Ascension in het spel en 0 nonbasic land, en speler B heeft 1 nonbasic land. Ik target met de Anathemancer dus speler B. Krijgt de Ascension van speler A counters aan het eind van mijn beurt?

18-1-2010 23:34:00

deze, dit kost geen mana in je eigen beurt waardoor je kan blijven counteren, tot zijn endstep en dan tokens maken, is kleinere porties, je hoeft standstill niet te triggeren, om je kill op tafel te krijgen, want dit is een ability,

18-1-2010 23:29:00

Wat vinden jullie beter in een serieus UW control deck(extended), deze of Decree of Justice. het deck is gebaseerd op counters, meddling mage en standstill. Graag jullie mening.

14-1-2010 23:00:00

dat kan gewoon ja. nadat de trigger is geresolved onststaat e een nieuw priority rondje. als dan niemand iets doet (en alle triggers zijn weg obv) dan pas ga je naar de clean-up step en dan (in 99,9% van de gevallen) naar de volgende beurt

14-1-2010 22:48:00

Kan je deze activeren in de endstep dat de 4e counter erop komt?

Oracle

Enchantment 

At the beginning of each opponent's end step, if you didn't lose life this turn, you may put a quest counter on Luminarch Ascension. (Damage causes loss of life.)
1W: Create a 4/4 white Angel creature token with flying. Activate this ability only if Luminarch Ascension has four or more quest counters on it.

NederMagic FAQ

Vraag: Wallpaper?
Antwoord: hier

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

3/16/2018
Luminarch Ascension’s first ability doesn’t trigger if you have lost life before an opponent’s end step begins. If it does trigger but you lose life before it resolves, it does nothing and you won’t put a quest counter on Luminarch Ascension.

3/16/2018
Luminarch Ascension’s first ability cares only whether you lost life this turn, even if Luminarch Ascension wasn’t on the battlefield when that happened. It doesn’t care how much you lost, whether you also gained life, or even whether you gained more life than you lost.

3/16/2018
You can activate Luminarch Ascension’s last ability during the end step in which it receives its fourth quest counter.

3/16/2018
In a Two-Headed Giant game, Luminarch Ascension’s first ability will trigger twice at the beginning of the opposing team’s end step if you didn’t lose life that turn. It doesn’t matter whether your teammate lost life or not.

Decktips