Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Eternity Vessel

Serie: Zendikar (ZEN)

Rarity: Mythic Zendikar Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Zendikar
 -
4,95
 -
9,95
Eternity Vessel | Zendikar

Prijs:

€ 4,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 9,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
13-3-2010 14:22:00

cool

13-3-2010 14:13:00

Als je in response van de ability van de Vessel alle counters er af haalt, als hij dan resolved word zijn leven gelijk aan het aantal counters erop. Dat is nul, dus dat werkt.
Inderdaad, het klopt dat er staat ''You may'', dus hij mag kiezen. Maar als je respondeert omdat de ability al is geactiveerd dan maakt het ''You may'' niets meer uit, omdat hij er al voor heeft gekozen de ability te gebruiken. Hij mag ook niets van de stack afhalen, alleen maar omdat er ''may'' staat. ''may'' staat voor of je wèl of nièt is op de stack doet. In dit geval wel, dus gaat zijn leven sowieso naar nul, omdat het aantal couunters nul is, als die resolved.
(Ja, met veel herhalingen, mar dan snap je het hopelijk beter...)

ivo (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-3-2010 13:50:00

Geen idee, maar er staat: "You may"

Dus je tegenstander hoeft zijn levensaantal niet te veranderen.

13-3-2010 13:31:00

de grote vraag bij mij is,
als mijn tegenstander deze heeft en een land speelt, ability op de stack, en ik resp met het saccen van mijn vampire hexmage, verliest hij dan omdat zijn life word gereset naar 0? (met andere woorden checked hij het aantal counters bij de resolutie?)

25-2-2010 18:01:00

Mocht de FAQ niet duidelijk genoeg zijn: zie hier een complete column over alles wat met leven te maken heeft, inclusief de uitleg hoe Vessel samenwerkt met Sanguine Bond!

25-2-2010 17:59:00

Oh god, dank jullie wel.. Ik vond het zo vanzelfsprekend dat het geen lifegain was omdat het er niet opstaat, blijkt dus dat het volgens de regels wel zo is.
Dan werkt ie wel goed met die voorgenoemde kaart

Bode (56) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-2-2010 17:11:00

ook wel goed in EDH...

Felidar Sovereign
Test of Endurance

25-2-2010 17:09:00

lees nou eens die faq mensen;

Vraag: Telt dit als lifegain?
Antwoord: Ja, als je leven op een bepaald aantal wordt gezet, gain (of verlies) je de benodigde hoeveelheid leven (CR 117.5). Goed in combinatie met Sanguine Bond, niet meer zo goed als je tegenstander Everlasting Torment heeft liggen.

Bode (56) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-2-2010 17:02:00

volgens mij wel:

10/1/2009 For your life total to become the number of charge counters on Eternity Vessel, you actually gain or lose the necessary amount of life. For example, if your life total is 4 when Eternity Vessel's landfall ability resolves and Eternity Vessel has 12 charge counters on it, the ability will cause you to gain 8 life. Other cards that interact with life gain or life loss will interact with this effect accordingly.

25-2-2010 16:55:00

Zeg, ik zie net een reactie van een paar maanden hieronder..
Sanguine Bond werkt hier helemaal niet mee, want dit is geen lifegain, maar je lifetotal wordt opeens op een bepaald getal gezet.

25-2-2010 16:49:00

@ Yuri

Hoezo niet goed?
Deze + Darksteel Reactor + Dismantle = Instant win.
(nou ja, in theorie. In praktijk heb je al wat levens verloren xD)

Daarbij is het gewoon genaal om telkens je levens te resetten.

Oracle

Artifact 

Eternity Vessel enters the battlefield with X charge counters on it, where X is your life total.
Landfall - Whenever a land enters the battlefield under your control, you may have your life total become the number of charge counters on Eternity Vessel.

NederMagic FAQ

Vraag: Telt dit als lifegain?
Antwoord: Ja, als je leven op een bepaald aantal wordt gezet, gain (of verlies) je de benodigde hoeveelheid leven (CR 117.5). Goed in combinatie met Sanguine Bond, niet meer zo goed als je tegenstander Everlasting Torment heeft liggen.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
The landfall ability triggers whenever a land enters the battlefield under your control for any reason. It triggers whenever you play a land, as well as whenever a spell or ability (such as Rampant Growth) causes you to put a land onto the battlefield under your control. It will even trigger when a spell or ability causes another player to put a land onto the battlefield under your control (as can happen with Yavimaya Dryad’s ability, for example).

10/1/2009
When a land enters the battlefield under your control, each landfall ability of the permanents you control will trigger. You can put them on the stack in any order. The last ability you put on the stack will be the first one that resolves.

10/1/2009
Eternity Vessel’s landfall ability cares only about how many charge counters are on it, not what its controller’s life total was as it entered the battlefield. The number of charge counters may be changed by other spells and abilities.

10/1/2009
For your life total to become the number of charge counters on Eternity Vessel, you actually gain or lose the necessary amount of life. For example, if your life total is 4 when Eternity Vessel’s landfall ability resolves and Eternity Vessel has 12 charge counters on it, the ability will cause you to gain 8 life. Other cards that interact with life gain or life loss will interact with this effect accordingly.

6/15/2010
In a Two-Headed Giant game, your life total is the same as your team’s life total, so Eternity Vessel enters the battlefield with a number of charge counters on it equal to your team’s life total. When its landfall ability resolves, it causes its controller to lose or gain the appropriate amount of life, and the team’s life total is adjusted by the amount of life the player gains or loses as a result of this ability. Suppose Eternity Vessel has 15 charge counters on it when its landfall ability resolves, and its controller’s team has 11 life. That player’s life total is 11, which becomes 15, for a net gain of 4 life. The team’s life total becomes 15.

Decktips