Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Blowfly Infestation

Serie: Shadowmoor (SHM)

Rarity: Uncommon Shadowmoor Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Shadowmoor
 -
2,95
 -
14,95
Blowfly Infestation | Shadowmoor

Prijs:

€ 2,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 14,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
21-5-2010 21:44:00

Klopt! Targets worden inderdaad gekozen wanneer je de ability op de stack legt, en creaturen die er dan nog niet zijn kunnen dus niet gekozen worden.

Bas (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-5-2010 18:45:00

Oh oke.
Om dan nog even terug te komen op mijn verhaal hieronder:

Het maakt dus in principe helemaal niets uit welke ability eerst op de stack komt, de -1/-1 counter zou nooit op het gezochte creature gelegd kunnen worden toch?
Als je de targets van de infestation al moet aanwijzen als hij triggered, is het al te laat om het beestje aan te wijzen die gezocht wordt met Pattern of Rebirth, aangezien die pas in het spel komt al die ability resolved?

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-5-2010 15:52:00

zoals altijd, als hij triggered.

Bas (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-5-2010 15:44:00

Moet je de targets van deze ability aanwijzen als hij triggered of als hij resolved?

21-5-2010 15:09:00

Je mag het proberen om er 10 op te doen, maar ze gaan er 1 voor 1 op, dus na de tweede is het beest dood en worden de 8 triggers van deze ability gecounterd omdat het target weg is. Je moet wel nog eerst een -1/-1 counter op een ander beestje leggen zo mogelijk nadat de 2/2 doodgaat.

21-5-2010 14:59:00

als er 10 beestjes met een -1/-1 counter tegelijkertijd dood gaan, mag ik dan al die counters op 1 beestje gooien als dat beestje bijvoorbeeld 2/2 is? of is ie na 2 counters dood?

Bas (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-4-2010 12:59:00

Ah oke duidelijk.
De Infestation was eigenlijk nog van een derde speler in multiplayer..lol.
De actieve speler viel aan met een beest, die ik blockte met een beestje met een -1/-1 counter en die ook dood ging (evenals het aanvallende beestje met de Pattern).
De derde speler had de Infestation.
Dus: de Pattern komt eerst op de stack, dan de Infestation.
De eigenaar van de Infestation moest dus een counter op zijn eigen beestje leggen, omdat hij de enige met beestjes in het spel was. Daarna mocht de controller van de Pattern een beestje opzoeken.
Zo hebben we het ook gespeeld, dus alles was goed.

Bedankt voor de info!

13-4-2010 11:20:00

Als Blowfly Infestation als Pattern of Rebirth van de zelfde speler zijn, kan die ze zelf stacken. Maar ik denk niet dat die oplossing relevant is.

Als dus Pattern of Rebirth van de actieve speler is, en Blowfly Infestation van de non-actieve speler, dan gaan eerst alle triggers van de actieve speler op de stack en dan die van de non-actieve speler. Dat betekent dus dat eerst de trigger van Blowfly Infestation resolved en dan die van Pattern of Rebirth, last in first out. Dus moet er eerst een -1/-1 counter op een wezen geplaatst moet worden en pas daarna een wezen kan worden opgezocht.

13-4-2010 11:16:00

In dit geval triggeren twee abilities tegelijk, de trigger van Blowfly Infestation omdat er een beest met een -1/-1 counter dood gaat en de enchantment die je een beest in het spel laat leggen (vanuit je library)
Nu zijn er twee mogelijkheden:

1. Speler A (of B) controlled beide abilities. Deze mag dan zelf kiezen in welke volgorde deze triggeren.

2. Speler A controlled de ene trigger en Speler B controlled de andere trigger. In dat geval gaat de trigger van de actieve speler (de speler die op dat moment aan de beurt is) eerst op de stack en daarna die van de niet actieve speler.

In beide gevallen krijg je de volgende situaties van de stack:
Geval 1
<Top>
-Pattern of Rebirth
-Blowfly Infestation
<Bottom>
In dit geval resolved de Pattern eerst en legt een beest uit de library in het spel. Vervolgens triggered Infestation en legt hier een -1/-1 counter op (indien mogelijk - target...)

Geval 2
<Top>
-Blowfly Infestation
-Pattern of Rebirth
<Bottom>
In welk geval er eerst een -1/-1 counter ergens op gelegd moet worden. Indien hier geen legaal target voor aan te wijzen is gebeurt er natuurlijk niets. Wanneer deze is afgehandeld komt het nieuwe beest pas in het spel via Pattern of Rebirth.

Ik hoop dat dit alles ophelderd.

Bas (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-4-2010 10:34:00

Nog een vraagje:
Als er in combat 2 beesten doodgaan, omdat ze elkaar doodblocken en 1 heeft een -1/-1 counter en de ander heeft een Pattern of Rebirth onder zich, kan de eigenaar van Blowfly Infestation dan een -1/-1 counter plaatsen op het beest wat wordt opgezocht met Pattern of Rebirth?
En zo ja of nee, waarom niet?
Ik snap niet echt wat er eerst gebeurd.. Dit heeft waarschijnlijk met priority te maken? (In dit geval had de speler met de Pattern of Rebirth priority, het was zijn beurt i.i.g.

10-4-2010 22:31:00

Ja, land-beestje krijgt permanent -1/-1. Als het weer een landje is, blijft de counter erop. Als hij weer een land-beestje is heeft hij nog steeds -1/-1. Na 3x kan je de Village dus slopen

Bas (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-4-2010 22:26:00

Als er een beestje met een -1/-1 counter naar de graveyard gaat, dan triggered deze kaart.
Kan ik dan de -1/-1 counter die ik op een beest mag leggen, op een geactiveerde Treetop Village leggen?
En wat gebeurd er als de Village weer een landje wordt at end of turn? Blijft de counter er dan op liggen?

Oracle

Enchantment 

Whenever a creature dies, if it had a -1/-1 counter on it, put a -1/-1 counter on target creature.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

5/1/2008
When Blowfly Infestation’s ability resolves, it will put a single -1/-1 counter on the targeted creature. It doesn’t matter how many -1/-1 counters were on the creature that went to a graveyard as long as it had at least one on it.

5/1/2008
This ability is mandatory. If you’re the only player who controls any creatures when this ability triggers, you must target one of them.

Decktips