Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Umezawa’s Jitte

Serie: Betrayers (BOK)

Rarity: Rare Betrayers Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Betrayers
 8
19,95
 -
169,95
FtV Lore
 2
14,95    
Alle From the Vault kaarten zijn FOIL.
Grand Prix
 -
19,95    
Umezawa’s Jitte | Betrayers

 Op voorraad 

€ 19,95 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 169,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
24-1-2014 13:16:00

Ah jah zo. Daar had ik niet aan gedacht. Zo geef je hem inderdaad op een veilige manier +6/+6.

24-1-2014 13:04:00

Yup. Ik ben met teveel dingen tegelijk bezig. Never mind, my bad!

24-1-2014 12:44:00

Wel juist, dat leggen ze toch net uit.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-1-2014 12:44:00

Heb je er ook aan gedacht dat na 1 keer resolven het beestje 3/3 is?

Als je dan nog 1 counter over hebt, kun je er in reactie op de Lightning Bolt een 5/5 van maken.

24-1-2014 12:37:00

Je zegt zelf "en dan pas de volgende activatie". Op dat moment heeft je Jitte nog maar 1 counter over, en fikt de tegenstander 'em af met een Bolt. Je kan 'em dan niet meer redden, dus je beestje overleeft het absoluut niet altijd.

24-1-2014 12:34:00

@Sander: Bravo!

En na het resolven van de eerste, is de tweede ook veilig. Je hoeft dan alleen die ene erop te laten zitten als je tegenstander wil reageren op de tweede trigger.

Als de tweede actie resolved, dan is hij sowieso niet meer te mollen met een lightning bolt dus pak je je derde counter.

En voila. Veilig en wel +6/+6. En of hij nu wel of niet een lightning bolt op hand heeft, zo speel je het zo veilig mogelijk.

24-1-2014 12:31:00

Je activeert 1 keer, wacht op reactie... zo niet: lekker laten resolven en dan pas de volgende activatie. Als er wel een reactie komt, reageer je daarop door nog 1 of 2 keer te activeren.
Dus je beestje overleeft het altijd.

24-1-2014 12:19:00

In geval van een Jitte met 3 counters Bolt je toch zeker als reactie op de 2e activatie..? Dan is 't leuk dat z'n Jitte 3 counters heeft, maar kan ie z'n beest nooit redden. Dat gaat alleen met een Jitte waar 4 of meer counters op liggen.

Edit: Xander zegt feitelijk 't zelfde.

24-1-2014 12:11:00

Hangt er vanaf wat je wil doen he. Als je hem +4/+4 of +6/+6 zou willen geven dan zal de Lightning bolt het creature toch doodmaken. Je kunt hem wel op een veilige manier +2/+2 geven zodat je nog genoeg counters hebt moest hij een Lightning bolt spelen.

*TOP*
Equipped creature gets +2/+2
Equipped creature gets +2/+2
Lightning bolt
Equipped creature gets +2/+2
*BOTTOM*

Maar hij zou nooit je creature targetten met lightning bolt als hij weet dat er nog 2 of meer counters op Jitte liggen.

24-1-2014 12:02:00

een 1/1 met een Jitte met 3+ counters gaat als je het goed doet nooit dood aan een lightning bolt.

24-1-2014 12:02:00

Ook is er vaak verwarring bij beginnende spelers over wanneer iets target en wanneer niet. Het is dus ook belangrijk dat de uitleg klopt.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-1-2014 11:52:00

In dit geval wel. Maar als een ability meerdere effecten heeft, is het nogal belangrijk of hij resolvet of fizzlet.

24-1-2014 11:38:00

Ik vind 't allemaal prima. Resultaat blijft hetzelfde.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-1-2014 11:33:00

quote: "de +2/+2-abilities fizzlen (ze hebben geen target meer)"


Dit moet inderdaad zijn: Ze resolven nog wel (of proberen dat tenminste), maar ze doen niks meer.

Leroy (8) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-1-2014 11:31:00

Kleinigheidje; de +2/+2 ability target niet. De rest klopt wel voor zo ver ik zie.

Oracle

Legendary Artifact - Equipment 

Whenever equipped creature deals combat damage, put two charge counters on Umezawa's Jitte.
Remove a charge counter from Umezawa's Jitte: Choose one -
- Equipped creature gets +2/+2 until end of turn.
- Target creature gets -1/-1 until end of turn.
- You gain 2 life.
Equip 2

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Banned in: Modern

Officiele rulings

2/1/2005
Umezawa’s Jitte’s activated ability generates a modal choice. The choice is made when the ability is activated.

2/1/2005
If the “target creature gets -1/-1 until end of turn” mode is chosen, the target creature must also be announced.

2/1/2005
The ability can be used any time Umezawa’s Jitte’s controller has priority - only the “target creature” choice has additional requirements. Choosing the “Equipped creature gets +2/+2 until end of turn” mode does nothing if the Jitte isn’t equipped to a creature when the ability resolves.

2/1/2005
If the Jitte is moved after the “+2/+2” mode is announced but before it resolves, the bonus is given to the creature that is equipped when the ability resolves.

2/1/2005
If the Jitte leaves the battlefield after the “+2/+2” mode is announced but before it resolves, the bonus is given to the creature that was most recently equipped once the ability resolves.

Decktips