Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Sliver Queen

Serie: Stronghold (STH)

Rarity: Rare Stronghold Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Stronghold
 -
249,95    
Sliver Queen | Stronghold

Prijs:

€ 249,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
8-5-2013 13:51:00

dat sliver nu alleen voor mij werken en niet voor de andere spelers vind ik niet echt een probleem, maar die nieuwe art vind ik echt niet kunnen.

meschien moeten we een comunity project opzetten voor alternatieve plaatjes voor de nieuwe slivers

8-5-2013 13:49:00

De oude slivers zijn er toch gewoon nog? Dus wat klaagt iedereen Ik vind het juist wel cool dat ze die dingen terughalen, ook al is het lichtjes aangepast, mijn Muscle Sliver wordt er niet opeens slechter van ofzo

Verder is dat hele 'nieuwe spelers lokken ten koste van oude spelers' natuurlijk gewoon gehuil, want niemand gaat stoppen met magic omdat er nu nieuwe slivers gedrukt worden Dramaqueens hier

8-5-2013 13:38:00

Evolutie werkt niet zo. Als een organisme niet hoeft te evolueren, doet het dat niet. Kijk maar naar de Coelecanth.

Als ze de slivers naar een nieuwe vorm wouden pushen zouden ze dat geleidelijk moeten doen. Ook zal er iets moeten zijn dat de nieuwe en oude slivers aan elkaar linken. Als de nieuwe slivers nog een klauw hadden, twee staarten of een snavel gezicht zonder ogen, dan was de verandering een stuk beter bevallen.

Wat ze hebben gedaan is het volgende: Een creature type dat alleen oude spellers zullen herkennen aangepast zodat nieuwe spelers ze ''cool'' vinden en zichzelf daarna een schouderklopje gegeven. Ze hadden net zo goed een nieuw creature type kunnen uitvinden die lijken op Predator/Slith/Eldrazi/Phyerexian hybrids (want dat doen de nieuwe slivers.) of Allies een tweede rrun geven.

Al met al een slecht uitgevoerd plan om wederom nieuwe spelers te lokken ten koste van de bestaande spelers.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-5-2013 13:30:00

Er is nog een reden te bedenken waarom de art is aangepast, en dat is evolutie.

De oude Slivers zijn "Genetically modified" door Volrath. Dit betekent, dat de oude Slivers niet persé de originele Slivers zijn. De Slivers uit M14, kunnen bijvoorbeeld het originele creature zijn, de niet-aangepaste variant. De evolutie flavor werkt ook wel, ze zijn minder afhankelijk van elkaar geworden, en individueel iets sterker. Tevens is niet iedere hivemind hetzelfde dus flavorwise is de one-sided pump wel op zijn plaats.

Persoonlijk vind ik de nieuwe Slivers wel wat hebben, en kijk ik nu al uit naar M14 limited.

8-5-2013 13:29:00

@David: dat is niet helemaal waar, het is namelijk sinds het Lorwyn-block (de Lord of Atlantis reprint was de laatste waarbij het nog wel voor de tegenstander gold) een trend van wizards geworden om 'lord-effecten' alleen voor je eigen beesten te laten gelden. Dat heeft niets met core-set of niet te maken. Het zou dus niet consequent zijn om de slivers hiervoor een uitzondering te maken. Dat er voor de sliver liefhebbers (waar ik me niet onder schaar) nu een stuk sliver-sentiment verloren gaat, is jammer voor hen, maar wel zo consequent van wizards. Ze maken al een uitzonderings-clausule voor slivers door het niet voor 'each other', zodat het overzichtelijker wordt (all my slivers get +2/+2, first strike and flying).

Samengevat: er gaan geen lord-effecten komen die ALLE beesten pompen, maar enkel je eigen. Vandaar de nieuwe werking van de slivers.

8-5-2013 13:09:00

Leuk is subjectief. Ik vind het juust lollig om een sliver mirror te spelen op die manier.

En ik weet de reden van de aanpassing in art, maar ik vind het een domme keuze. De nieuwe slivers zijn geen slivers. Ze lijken op tig andere magic creatures.

8-5-2013 12:32:00

@david: vergeet niet dat de hoofdreden waarom de "you control" is toegevoegd is dat het de sliver - sliver mirror match een stuk leuker maakt. En dat is, als je slivers toevoegt aan standard, niet ondenkbaar.

Daarnaast is de art aangepast omdat je maar zo veel verschillende soorten slivers kan maken. In de woorden van Doug Beyer: "After Time Spiral block, the range of different body morphologies of the one-claw sliver was already in danger of being played out. We had already seen two-headed slivers, two-clawed slivers, two-tailed slivers, brainy slivers, leafy slivers, spiky slivers — a lot of variations on that one design, an anatomical theme that was never actually planned out beyond the first handful of slivers in Tempest and Stronghold."

Reference: hier

8-5-2013 12:08:00

@ merrin, omdat die creatures de 'you controle' clausule hebben. Dat hebben ze dus ook nu bij de slivers doorgezet. Bij de oude slivers golden de upgrades voor ALLE slivers, ook die van je tegenstanders. Dat was juist een groot onderdeel van de flavor en fun van slivers. Doordat ze het in een Core Set hebben willen printen, hebben ze het dus moeten vereenvoudigen door de 'you control' clausule. Dis zijn overigens Mark Rosewater zijn woorden.

Ik denk dat dat dus een flinke fout is geweest.

8-5-2013 12:04:00

De art is inderdaat super slecht, ik vond de oude art juist zo gaaf, van die beestjes die overaal overheen kruipen en muteren.
Premiun Deck Sliver was mjn eerste echte dec, dus ook voor beginners was de oude art prima.
slivers zijn beesten het horen geen humanoids tezein.

ben beniuwt hoe de niewe gemhide sliver eruit gaat zien, want ik neem aan dat ze die wel gaan reprinten (nouja dan wel onder een andere naam met alleen je eigen slivers krijgen add mana)

maar als we dan dus een fake gemhide krijgen kan ik die nog wel in mijn deck stoppen, meer mana is meer slivers

8-5-2013 12:03:00

Hoezo zijn slivers moeilijk. Als ze Veteran Armorsmith in een core-set kunnen pleuren, of Goblin Chieftain, dan moeten slivers toch ook lukken.

8-5-2013 11:46:00

Hmm, dat klinkt als een potje magic.

Je kunt overigens erg leuke combodecks bouwen met slivers hoor . Dat maakt slivers naar mijn mening juist leuk en veelzijdig. Het is niet de meest interessante tactiek, maar op z'n tijd is lomp beuken best leuk.

De fout die ze hier hebben gemaakt naar mijn mening, is dat ze slivers terug hebben laten komen in een Core Set. Slivers zijn relatief complex voor nieuwe spelers en dus zijn ze nu genoodzaakt de slivers aan te passen naar iets simpelers. Daarom zijn de eerste spoilers bijster slechte remakes van oude slivers. Dit hadden ze gewoon niet moeten doen. Ik had liever een paar jaar extra gewacht op de terugkeer van slivers in een normaal expert block.

Ik vermoed dat er nog wel wat interessantere slivers bij komen. Dit zijn immers de commons en uncommons.

En de art, onbegrijpelijk. Ze hebben daar episch op gefaald. Never change a winning team.

8-5-2013 11:40:00

Ach joh, elf- en goblindecks zijn niet veel anders. Valt ook in de categorie knikker-alles-op-tafel-tadaaaa . Enige verschil is dat niet elke elf/goblin alle andere beestjes van het eigen ras weer wat nieuws geeft. Maar ze zijn zeker niet minder vervelend of bekant monotoon . In geval van elf (speel het zelf al jaren, kan ik voor goblins niet zeggen) is 't ook niet anders dan knikker je hand in play, maak mana, zorg dat je meer kaarten te spelen krijgt, maak meer mana, speel je hand weer leeg, herhaal totdat je gewonnen hebt.

Dus och

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-5-2013 11:37:00

Wanneer komt er weer eens iets dat geen (slap) aftreksel is van wat ik al eens heb gezien?

8-5-2013 11:27:00

vreselijk. zo saai al die sliver onzin. erg jammer van m14

8-5-2013 09:59:00

Hoe zijn er nog meer slivers, hoe?

In de duelist heb ik ooit duidelijk gelezen: op rath zijn maar +-5000 slivers. Ze maken een hoog vleermuisachtig geluid en leven samen.
Het lijken wel golems op die nieuwe art... ik denk niet dat casual spelers nu opeens allemaal perse sliver deckjes gaan maken. deze zou ik lekker links laten liggen.

Oracle

Legendary Creature - Sliver 7 / 7

2: Create a 1/1 colorless Sliver creature token.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Decktips