Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 8,95
Ja.
Wat doet deze kaart juist als je hem cast, je krijgt twintig leven en geeft hem dan met bijvoorbeeld Zedruu the Greathearted aan je tegenstander. Verliest hij dan twintig levens als hij de cumulative upkeep niet betaalt, of jijzelf?
Heh bah een echte tekening, dus wat een faal art.
Ik vind die computer gegenereerde meuk soms wel geinig, maar er gaat toch niets boven de echt getekende art zoals deze vind ik. Mark Tedin is ook zo'n geweldige art-designer
Bah, ik wil geen slecht woord horen over de tekenstijl van Quinton Hoover.
Wat een falende art, magic onwaardig naar mijn mening.
Maar het kaartje is opzich wel leuk.
Het eindresultaat hangt een beetje af van het feit op hoeveel levens hij stond.
Stel, dat hij op 20 levens stond. Elke keer dat iets ge-resolved is, worden state-based actions gecheckt. Dus als hij 20 levens verliest, staat hij op nul en heeft hij onherroepelijk verloren. Dan maakt het niet meer uit wat er daarna nog eventueel stond te gebeuren.
Ik dacht dat hij bedoelde dat je wel 20 life loset maar niet gained. Maar in wat jij beschrijft, ain hij dan toch alsnog die 20 life weer?
Als deze de battlefield in komt, triggert zijn enter-the-battlefield ability.
In reactie op die trigger kun je hem bouncen of removen. De stack ziet er dan zo uit:
---TOP
Bounce/removal spell
Enter-the-battlefield trigger
---BOTTOM
Als die bounce/removal spell resolvet, triggert zijn leave-the-battlefield ability. De stack ziet er dan zo uit:
---TOP
Leave-the-battlefield trigger
Enter-the-battlefield trigger
---BOTTOM
De bovenste resolvet eerst, dus verlies je eerst 20 levens.
Is eigenlijk dezelfde truc als een Oblivion Ring bouncen in reactie op de enter-the-battlefield trigger.
Euh, hoe werkt dat dan?
Ja, dat is me ooit een keer overkomen. Dat was helemaal niet grappig
Ik bedenk nu pas, dat als je op reactie van de Come into play ability, je hem gewoon kapot kan maken of kan bouncen, om iemand eerst 20 levens te laten verliezen. Dat is best cool
Nee.
Ik vermoed ook niet dat hij dat bedoelde
Als hij al ligt, is het juist niet leuk, want dan verlies je wel geen leven, maar dan krijg je ook niets...
Dan heb je een stuk minder kans dat je 20 levens verliest he...
Enchantment
Cumulative upkeep 2 (At the beginning of your upkeep, put an age counter on this permanent, then sacrifice it unless you pay its upkeep cost for each age counter on it.)
When Illusions of Grandeur enters the battlefield, you gain 20 life.
When Illusions of Grandeur leaves the battlefield, you lose 20 life.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
If a player takes control of this card away from you, you do not lose 20 life because the loss of 20 life is a separate ability. That player is now subject to the loss.
Decktips