Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Prismatic Vista

Serie: Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)

Rarity: Rare Modern Horizons 1 Timeshifts Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Modern Horizons
 -
23,95
 -
89,95
Modern Horizons 1 Timeshifts
 -
0,01    
Zendikar Rising Expeditions
 -
0,01
 -
0,01
Prismatic Vista | Modern Horizons 1 Timeshifts

Prijs:

€ 0,01

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-6-2019 10:54:00

Ik vind het wel een prachtige set, dat Modern Horizons.
Ik heb een aantal boosters geopend, had veel geluk met de kaarten.

Maar wat ook zo leuk is, is dat ik bij heel veel kaarten uit de set zoiets heb van "gaaf, die wil ik spelen!". Dat had ik bij voorgaande sets altijd slechts bij een beperkt aantal kaarten, en nu bij meer dan de helft. Ook hele leuke en goede commons.

Ik had trouwens ook nog een booster met een productiefout, eentje met 6 uncommons, 2 tokens, 2 artworks, 1 mythic en 1 rare. En veel minder commons.

15-6-2019 09:26:00

Een voordeel van verse dure kaarten is dat nieuwe spelers er nog aan kunnen komen. Na een paar drafts heb je wellicht al genoeg ruilwaarde bij elkaar gespeeld om bij de veteranen een paar klassieke toppers aan te ruilen. Of misschien zelfs een aardige commander manabase. Wel jammer dat deze boosters relatief duur zijn overigens.

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-6-2019 08:14:00

Casper, volgens mij zijn wij het juist wel met elkaar eens. Ik vind het b.v. ook prima als mijn tegenstander(s) proxies gebruiken.

Voor de goede orde: Mijn kijk op deze zaak heeft niets te maken met de wens om power kaarten te kunnen spelen, want ik heb vrijwel al dat spul als origineel in mijn bezit.

Ik vind MtG gewoon een extreem goed spel en ben heel blij dat het sinds 1993 nog steeds zo sterk staat. Ik wens het nog tientallen jaren succes toe zonder dat extreme prijzen dat in de weg zou kunnen staan. Ik zag die scheefgroei en opgeblazen prijzen als een potentiele bedreiging voor de continuiteit, maar waarschijnlijk regelt het zichzelf wel...

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-6-2019 03:18:00

Ik ben het gewoon lekker met jullie beiden oneens, want zo ben ik.

Wat mij betreft is er namelijk helemaal niets mis met een wereld waarin iedereen die dat zou willen P9 op tafel kan mikken. Gewoon, lekker, beurt 1 Lotus op tafel met de beruchte flick van het hoekje. Zo'n wereld waarin je als 'ie daardoor toch wel erg lelijk is geworden bij Wizards zelf een nieuwe kan kopen a 1 euro, net als alle andere kaarten. Ik zie geen enkele reden waarom dat voorbehouden zou moeten blijven aan de oude veteranen en de meer welgestelde spelers. Wizards lijkt dit alleen geen goed bussiness model te vinden dus het is wat het is.

Ook ben ik het er niet mee eens dat Magic als gevolg van de prijs van bepaalde kaarten "pay to win" is. Ik kan mij voorstellen dat dit probleem binnen bepaalde spelersgroepen speelt, maar dat lijkt mij een probleem van de groep en niet van het spel.

Bij een casual potje lijkt me dit voornamelijk een kwestie van even afstemmen op elkaar. De gemiddelde prijzen van de competitievere decks binnen een format zijn bekend en anders zo op te zoeken en afhankelijk van je budget kan je dan bepalen een format wel of niet te spelen.

De prijzen van een tier 1 papieren Pauper deck liggen ongeveer tussen de 25,- en (met een grote uitschieter) 100,- euro. Dit lijkt mij een prijsklasse waarbinnen iedereen een tier 1 deck bij elkaar zou moeten kunnen sparen.

Er valt natuurlijk wel aan te kaarten dat het lang niet voor iedereen haalbaar is het format te spelen dat hij of zij eigenlijk graag zou spelen. Ik wil zelf bijvoorbeeld heel graag Legacy Death and Taxes. Wat een deck. Ook vind ik de oude Porsche 911 echt een verschrikkelijk leuk autotje. Het zit er momenteel beiden helaas niet in, maar dat lijkt mij een kwestie van je wensen aanpassen aan de realiteit.

Als het gebrek aan een beurt 1 Lotus echt dwars zit kan je natuurlijk ook altijd een spelersgroep zoeken of opzetten die er geen probleem van maakt als je met een beetje knip en plak werk zelf kaarten maken. Wat emotionele argumenten daargelaten wordt het spelletje er natuurlijk niet anders van. Ik zou er zelf geen problemen mee hebben als mijn tegenstander zelf een knappe Lotus heeft geknutseld, maar dan maak ik even snel een Recall!

Edit: Pittig epistel wel, sorry toch!

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-6-2019 00:45:00

Juist! Als de P9 net zo vaak zou zijn gereprint als Sol Ring dan zou iedereen de P9 spelen in het formaat waar dat mag, en heeft iedereen gelijke kansen. Dat is positief voor het vermijden van "pay to win". Natuurlijk is het nadeel dat de diversiteit afneemt.

Het is wat hypothetisch, maar stel geen enkele magickaart had waarde, vergelijkbaar met een klassiek kaartspel. Dan had elke speler toch 100% gelijke kansen en zou het alleen nog maar om skills gaan en niet om bezit.

14-6-2019 23:43:00

timewa... dat is echt een flut statement

als gaea's cradle common was en de p9 commons waren speelde iedereen die...

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-6-2019 18:53:00

Aanvullend op onderstaand: Prismatic Vista is m.i. een zeer geschikte kaart voor casual.

Op 18 euro zal Jantje ze niet kunnen betalen voor z'n casual deck terwijl Pietje vrolijk een paar playsetjes koopt en 4 in elk deck stopt.

Die ongelijkheid is m.i. niet bevordelijk voor MtG als geheel. Als ze op UNC waren geprint waren ze misschien 2 euro en had zowel Jantje als Pietje ze gespeeld.

Maar goed, voor beide redeneringen valt wat te zeggen. Ik denk dat als ze deze kaart in de toekomst regelmatig reprinten dat hij toegankelijk genoeg wordt.

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-6-2019 18:47:00

Henk, je schrijft:
"Dan wordt het straks normaal om een kaart als Prismatic Vista casual te spelen en dat lijkt me niet de bedoeling, daar is ie te goed voor."

Ik begrijp die gedachtengang wel een beetje, maar ik redeneer zelf anders: Ik denk dat het goed is voor Magic als er zo weinig mogelijk "pay to win" effect bestaat. M.a.w. als iemand 10x zo veel budget heeft om een deck te bouwen en hij zou daarmee per definitie winnen, dan is dat zeer demotiverend voor beginnende spelers of spelers met weinig budget.
Magic heeft dit fenomeen al wel, is bijna onvermijdelijk. Daarom is het goed dat leuke casual kaarten vaak gereprint worden en dat doet WotC gelukkig ook.

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-6-2019 11:44:00

En wat dat laatste betreft kan ik Jense alleen maar gelijk geven! Ondanks mijn kleine Crusade tegen Henk zijn argumenten wil ik graag benadrukken dat ik zijn mening weldegelijk respecteer. In ieder geval staat onomstotelijk vast dat Wizards het tot op heden volledig met hem eens is.

Edit: @ Henk

Wat betreft het idee dat sommige kaarten te goed zijn voor casual en mijn tekst dat die mededeling wat elitair aanvoelt: De optie dat die mededeling voortkwam uit de wens zelf potjes te spelen van een iets gematigder powerlevel heb ik over het hoofd gezien. Zodoende: I stand corrected, en mijn excuses.

13-6-2019 11:43:00

Dank voor je begrip Jense. Het hangt duidelijk ook van je referentiekader af. Zag laatst een video van een old school potje, goblins tegen blue control. De blue control speler speelde een Pirate Ship en die kreeg meteen een Lightning Bolt op z'n neus. Gefrustreerd vroeg de speler zich af waarom de Pirate Ship niet met 4 verdediging geprint was. Maar dat is natuurlijk precies het punt: dan was hij te goed geweest, destijds dan, want buiten bolt range zou hij ongestoord al die kleine goblins hebben kunnen schieten. En het is niet zo dat blauw verder geen goede kaarten heeft.
Om nog even op Caspers punt in te gaan over dat casual spelers geen goede kaarten zouden mogen hebben: omdat Magic al zo lang bestaat is er een enorm verschil in kwaliteit ontstaan tussen de verschillende kaarten. Om casual leuk te houden is het misschien beter om binnen een bepaalde range van kwaliteit te spelen, naar mijn idee. Ik heb al eens eerder me verbaasd afgevraagd waarom bv Gaea’s Cradle gespeeld wordt in een casual format als Commander. Voor mij, en dus binnen mijn referentiekader, van iemand die huiverig is voor de power creep, is zo'n kaart, en ook een fetch land als deze gewoon heel goed. De prijs van 18,95 bevestigt dit ook een beetje (hoewel hij inderdaad vast goedkoper zou zijn als uncommon). Maar goed, ik merk inderdaad dat een bepaalde, hoge kwaliteit van kaarten voor veel spelers normaler is dan voor mij. Dus zal ik het hier maar bij laten.

13-6-2019 11:29:00

Ik snap je punt, Henk. Maar ik ben van mening dat de restrictie voor enkel een basic land het een safe bet voor uncommon was geweest. Maar hé, de eeuwige discussies en onenigheden horen bij Magic, right?

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-6-2019 10:43:00

@Henk

"Oké, je kan met deze geen duals vinden, maar dat maakt hem alleen maar onspeelbaar in Legacy."

Euh,... Henk? Vintage heeft duals, Commander heeft duals, Modern heeft shockduals en Standard mocht 'm toch al niet spelen.

"(...) het kaartvoordeel is aanzienlijk."

Niet echt, het levert je namelijk geen extra kaart op. Als je echter doelt op het uitdunnen van je deck is de algehele concensus binnen competitieve spelers geloof ik dat als je dit voordeel uitzet tegenover het leven dat je betaalt het voordeel niet merkbaar is. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat een aantal mensen van mening zijn dat het voordeel echter wel meetbaar is, maar nog steeds verre van significant.

"Dan wordt het straks normaal om een kaart als Prismatic Vista casual te spelen en dat lijkt me niet de bedoeling, daar is ie te goed voor."

Ofwel: Casual spelers mogen geen goede kaarten. Ok, is een mening, mag je natuurlijk vinden. Voelt wel als een wat elitaire mededeling. Is Wizards overigens ook niet met je eens. Zoals eerder genoemd zijn er zat commons enorm sterk, waaronder enkele Legacy en Vintage staples en enkele die gebanned zijn in zo ongeveer elk denkbaar format. Delver of Secrets is ook een ding, gewoon een common, nog steeds niet duur, en bracht zelfs in Legacy een heel nieuw deck teweeg.

13-6-2019 10:21:00

Oké, je kan met deze geen duals vinden, maar dat maakt hem alleen maar onspeelbaar in Legacy; in elk ander format is hij bruikbaar. Er wordt volgens mij onderschat hoe goed fetchen naar een untapped landje is, het kaartvoordeel is aanzienlijk. En zulke sterke mechanieken moet je naar mijn idee beschermen en ze vooral niet uncommon maken. Dan wordt het straks normaal om een kaart als Prismatic Vista casual te spelen en dat lijkt me niet de bedoeling, daar is ie te goed voor. Dat was mijn punt en ja, een beetje aangezet, omdat het me verbaasde hoe graag mensen willen dat iets dat zo goed is, normaal moet worden.

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-6-2019 17:36:00

"En een common Emrakul voor 1 lijkt mij een puik plan!"

Mag ik dan in ieder geval m'n Gush terug? Tireless Tribe heeft het momenteel echt een beetje zwaar.

12-6-2019 17:17:00

Prismatic Vista is inferieur aan de Onslaught / Zendikar fetchlandjes en zal deze nooit vervangen simpelweg omdat de Vista geen duals vindt. Maar de Vista is wel véél beter dan Terramorphic Expanse / Evolving Wilds en zijn daarom perfect voor bijvoorbeeld commander of, zoals hieronder al genoemd, spelers die Modern willen spelen maar niet over een onuitputtelijk budget beschikken. Dat is precies de reden waarom ik denk dat ze uitstekend als uncommon geprint hadden kunnen worden. Hier mag je het natuurlijk mee oneens zijn, het is immers maar mijn mening.

En een common Emrakul voor lijkt mij een puik plan!

Oracle

Land 

T, Pay 1 life, Sacrifice Prismatic Vista: Search your library for a basic land card, put it onto the battlefield, then shuffle.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips